Na skróty
W sklepach internetowych, a także w serwisach, które publikują długie artykuły, nierzadko wykorzystuje się paginację. To inaczej podział treści na kolejne podstrony. W tym artykule szerzej opiszemy to zagadnienie, a także wskażemy wpływ paginacji stron na SEO. Zapraszamy do przeczytania całego artykułu i zasięgnięcia informacji na temat stronicowania.
Paginacja stron to inaczej stronicowanie, czyli dzielenie treści na poszczególne części i umieszczenie ich na kolejnych podstronach serwisu. Dla przykładu podzielony może zostać:
Decydując się na to rozwiązanie, możliwe jest między innymi poprawienie wydajności strony internetowej. Ten z kolei czynnik ma wpływ zarówno na SEO (ang. Search Engine Optimization), jak i na doświadczenie użytkownika (ang. User Experience). To także ukłon w stronę użytkownika ze względu na to, że widzi on od razu, ile stron ma do przejrzenia lub do przeczytania na stronie. Łatwiej mu również zapamiętać, na którym etapie zakończył czytanie tekstu. W sytuacji, gdyby wszystko zostało opublikowane na jednej podstronie, mógłby mieć problem ze znalezieniem właściwego miejsca po powrocie do lektury.
Problemem, który może wystąpić, gdy decydujesz się na paginację, jest duplikacja treści. Pojawia się ona w sytuacji, gdy te same meta tagi znajdują się na kilku podstronach. W takim jednak przypadku można zastosować atrybuty rel=”prev” oraz rel=”next”. Przykładowa paginacja na stronie internetowej wygląda następująco:
Oprócz duplicate content warto zwrócić uwagę na to, aby nie popełnić błędów związanych z indeksowaniem podstron paginacji w sitemapie, a także, aby ustawić atrybut “Canocical” na pierwszą podstronę. Jeżeli zależy Ci na opracowaniu strony internetowej w taki sposób, aby nie występowały żadne problemy związane z paginacją, skorzystaj z usług sprawdzonej agencji SXO. Decydując się na usługi ekspertów, masz gwarancję profesjonalnego wykonania witryny.
Dzięki paginacji stron, witryny szybciej się ładują. Są również bardziej funkcjonalne i spełniają zalecenia Google dla webmasterów. W związku z tym witryny są lepiej oceniane zarówno przez algorytmy wyszukiwarki, jak i przez realnych użytkowników. Decydując się na paginację stosowane przez sprawdzone agencje marketingowe, masz gwarancję naturalnego stronicowania. W związku z tym nie będzie ona wykorzystywana w przypadku małej ilości produktów w sklepie internetowym bądź też w przypadku krótkiego artykułu. W takiej bowiem sytuacji użytkownicy stron internetowych wolą, aby wszystko znalazło się w jednym miejscu. Paginacja sprzyja pozycjonowaniu szczególnie wtedy, gdy strona internetowa jest mocno rozbudowana. Nierzadko zatem można skutecznie wykorzystać ją w sklepach internetowych, portalach społecznościowych oraz na blogach.
Odpowiednio sporządzana paginacja zdecydowanie sprzyja działaniom SEO, czyli optymalizacji stron internetowych pod kątem algorytmów wyszukiwarek. Celem stosowania paginacji stron jest:
Wszystkie te czynniki sprzyjają zarówno ocenie ze strony algorytmów Google’a, jak i użytkowników witryny. W związku z tym strona ma szansę osiągnąć wyższą pozycję w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Paginacja stron to inaczej dzielenie treści na kolejne podstrony. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa jest poprawa współczynnika UX (ang. User Experience), czyli doświadczenia użytkownika. Stronicowanie ułatwia bowiem przeglądanie strony internetowej. Jeżeli zdecydujesz się na odpowiednio wykonane stronicowanie, masz gwarancję, że korzystnie wpłynie ono także na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce. Aby nie popełnić błędu, warto w tym przypadku zaufać ekspertom ze sprawdzonej agencji SXO.