Content MarketingPozycjonowanie

Promowanie bloga w wyszukiwarce Google – 15 cennych rad

4 min czytania
Pozycjonowanie sklepów internetowych – czym się różni w zależności od rodzaju platformy?

Popularne blogi to portale, które zwykle posiadają sporą historię i budowały swoją silną pozycję przez długi czas. Czy dziś możliwe jest wypromowanie nowego serwisu? Oczywiście, że tak – jednak takie przedsięwzięcie wymaga to czasu i zaangażowania. Dlatego przygotowaliśmy porady, które przydadzą Ci się podczas pozycjonowania bloga w wyszukiwarce Google. Dzięki nim skutecznie wypromujesz swój serwis, a Twoje artykuły będą docierać do wielu zainteresowanych czytelników!

Blog firmowy i osobisty – korzyści popularności

Najpierw zastanów się, jaki dokładnie blog będziesz prowadzić. Zwykle tego rodzaju elementy mają charakter firmowy bądź osobisty. Choć pozycjonowanie bloga w obu tych przypadkach wygląda dość podobnie, to rozwiązania te dają inne korzyści. Co będzie więc lepsze?

Blog firmowy pomaga budować wizerunek eksperta w branży, równocześnie zwiększając zaufanie potencjalnych klientów. To idealne miejsce do udowodnienia własnego know-how i doświadczenia na rynku. Zwykle nawet popularny blog firmowy nie przynosi bezpośrednich korzyści finansowych (raczej nie umieszcza się na nich reklam, choć zdarzają się wyjątki).

Natomiast promowanie bloga w internecie o charakterze osobistym najczęściej przeprowadza się po to, aby osiągnąć wymierne korzyści finansowe – reklamy AdSense, współprace biznesowe, lokowania produktów i tak dalej. Czasami blog osobisty ma równocześnie charakter firmowy, na przykład gdy mówimy o freelancerach, którzy chcą w ten sposób pozyskać klientów.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – czym się różni w zależności od rodzaju platformy?

Jak promować bloga w wyszukiwarce? 15 cennych rad

W jaki sposób przeprowadzić pozycjonowanie bloga, aby osiągnąć lepsze wyniki pod kątem widoczności i ruchu? Przygotowaliśmy zestawienie 15 porad, dzięki którym Twój serwis osiągnie lepsze noty w wyszukiwarce Google. Oto one!

#1 Jakość contentu

Skoro chcesz prowadzić blog i go promować w internecie, to postaw na jakościowe treści, które nie będą marnować czasu czytelników. Tworzenie „słabych” artykułów doprowadzi do oznaczenia tekstów przez algorytm Google jako „thin content” co znacznie obniży ich widoczność w sieci.

Zobacz  Frontend – czym jest i co należy wiedzieć?

#2 Rozwiń temat

Zacząłeś pisać o czymś ciekawym? W takim razie wyczerp temat, aby po przeczytaniu treści w głowie czytelnika nie pojawiły się dodatkowe pytania. W ten sposób wydłużysz czas trwania sesji i usatysfakcjonujesz wymagających odbiorców.

#3 Nie zapomnij o evergreen content

Poprzez evergreen content rozumiemy treści, które nawet z upływem czasu pozostają aktualne. To przeciwieństwo artykułów newsowych, publikowanych między innymi w serwisach informacyjnych. Evergreen content będzie regularnie czytany przez szerokie grono odbiorców, musisz tylko znaleźć odpowiednie tematy. Przykładem takiego artykułu może być na przykład „Pyszny przepis na szarlotkę” lub „Budowa domu jednorodzinnego – podstawy”.

#4 Content pruning

Content pruning to kolejna technika, która ma ogromne znaczenie w kontekście pozycjonowania bloga. Proces ten polega na usuwaniu nieaktualnej treści oraz jej edycji. W ten sposób autor tekstu dba o jego świeżość.

#5 Linkuj z zewnątrz

Link building to ważna część promowania bloga w internecie. Technika ta przede wszystkim wpływa na SEO, ponieważ wyszukiwarka Google takie odnośniki traktuje jako „polecenia”. Linki umieszczone w miejscach o powiązanej tematyce dodatkowo są w stanie generować ruch, co zwiększy grono aktywnych czytelników.

#6 Regularność

Popularne blogi prowadzą regularną publikację. Ty również musisz o to zadbać. Jeżeli nie masz czasu indywidualnie tworzyć dużej ilości treści, pomyśl o współpracy z copywriterem. W przeciwnym razie Twój blog będzie pusty – bez artykułów i bez czytelników.

#7 Narzędzia do tworzenia contentu SEO

Do pozycjonowania bloga przydają się specjalistyczne narzędzia. Popularnością cieszy się między innymi Surfer SEO, który pozwala wyszukiwać frazy kluczowe i wspomaga tworzenie treści. Możesz także skorzystać z innego oprogramowania dostarczającego bliźniacze funkcje.

Zobacz  Mobile First Indexing

#8 Nagłówki i pogrubienia

Podstawowym elementem każdego artykułu jest odpowiednie rozmieszczenie nagłówków i pogrubień w tekście. Dlaczego warto to robić? Przede wszystkim to aspekt stylistyczny. Musisz jednak wiedzieć, że frazy zawarte w nagłówkach mają także spore znaczenie pod kątem pozycjonowania bloga.

#9 Linkowanie wewnętrzne

Wspomnieliśmy już o linkowaniu zewnętrznym. Teraz czas na odnośniki wewnętrzne, ponieważ one też są ważne. Dzięki nim użytkownik z łatwością znajdzie blog oraz artykuły, które są dla niego interesujące. Linkowanie wewnętrzne pozwala także określić to, jak „ważna” jest konkretna strona. Wiele odnośników prowadzących do bloga jest znakiem dla algorytmu Google.

#10 Zadbaj o UX

Promowanie bloga w internecie to także optymalizacja nakierowana na UX (user experience). Teksty muszą być odpowiednio zaimplementowane, a cały serwis powinien posiadać przydatne funkcjonalności (powiadomienia o nowych publikacjach, wyszukiwarka artykułów, itp.).

#11 Szybkość ładowania bloga

Nikt nie chce czekać, aż witryna się załaduje. Taką samą zasadę zastosuj na swoim blogu. Skrócenie czasu ładowania pozytywnie wpływa na UX oraz SEO. Natomiast słaba prędkość wczytywania elementów na stronie prowadzi do zwiększenia współczynnika odrzuceń.

#12 Struktura adresów URL

W adresie URL strony powinien znajdować się tytuł artykułu. Ma do spore znaczenie dla SEO. Zasadę tą stosują praktycznie wszystkie popularne blogi. Dodatkowo nie umieszczaj w adresie URL niepotrzebnych znaków. Link ma być krótki i czytelny.

#13 Meta dane na blogu i w artykułach

Ustawienie meta danych to absolutna podstawa każdej strony internetowej. Szczególną uwagę zwróć na znaczniki title i meta description. To właśnie one odpowiadają za to, jak blog będzie prezentować się w wyszukiwarce.

Zobacz  Czym jest narzędzie Perplexity AI?

#14 Long-tail SEO

Nie zapominaj o long-tail SEO, czyli frazach z tak zwanym „długim ogonem”. To wyrażenia składające się z kilku słów, których pozycjonowanie jest nieco łatwiejsze w porównaniu do najbardziej konkurencyjnych terminów.

#15 Oceny i komentarze

Pozwól czytelnikom wystawiać oceny oraz pisać komentarze. User-Generated Content ma pozytywny wpływ na SEO. Dodatkowo ocena artykułu może być wyświetlana w wyszukiwarce Google, co zachęci do wejścia i zwiększy wskaźnik CTR.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – czym się różni w zależności od rodzaju platformy?

SEO, UX czy SXO dla bloga?

Popularne blogi osiągają wysokie wyniki i posiadają szerokie grono czytelników z dwóch powodów. Przede wszystkim ich skupiają się na pozycjonowaniu w Google. Równocześnie serwis jest optymalizowany pod kątem UX, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze doznania. Połączenie tych dwóch technik określane jest jako SXO (Search Experience Optimization). Strategia ta opiera się na budowie widoczności, pozyskiwaniu ruchu oraz zwiększaniu współczynnika konwersji. Jeżeli chcesz prowadzić blog cieszący się popularnością wśród internautów, wdrożenie SXO będzie genialnym pomysłem.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy