Reklama sklepu z zabawkami – jak skutecznie promować go w Internecie?
2 min
2 min
Na skróty
Sklep online z zabawkami to świetny pomysł na dochodowy biznes? Patrząc od strony popytu, rzeczywiście może on przynieść oczekiwane zyski, ale żeby tak się stało, trzeba najpierw dotrzeć do klientów. Pomoże w tym efektywna kampania marketingowa ukierunkowana na działania w sieci.
Podstawowym wyzwaniem w e-commerce jest promowanie sklepu internetowego. Na nic piękne grafiki, efektowne opisy czy akcje promocyjne, jeśli sklep nie będzie widoczny dla klientów. Aby ci mogli go zauważyć, musi znaleźć się w górnych pozycjach wyszukiwań. W tym celu trzeba popracować nad SEO, a więc nad:
Bardzo ważna jest też promocja sklepu w mediach społecznościowych, na przykład poprzez organizowanie relacji na żywo.
Zanim zaplanujesz szczegółowe działania promocyjne, zastanów się, kto najczęściej odwiedza Twój sklep? Rodzice, dziadkowie, ciocie, a może nauczyciele szukający pomocy naukowych dla swoich podopiecznych? Określenie grupy docelowej to kluczowy element skutecznej strategiii marketingowej. To do jej potrzeb i możliwości należy dopasować:
Zupełnie inne wymagania mają rodzice, inne natomiast klienci instytucjonalni, których wbrew pozorom nie brakuje. Ci jednak szukają przede wszystkim specjalistycznych produktów, na przykład terapeutycznych czy logopedycznych, dostosowanych do pracy w gabinecie lub w przedszkolu.
Remarketing pozwala wyświetlać przeglądane produkty klientom, którzy odwiedzili stronę, ale nie dokonali zakupu. Dzięki takim narzędziom, jak Google Ads lub Facebook Pixel, przypomnisz o sobie tym, którzy porzucili koszyk zakupowy. Wyobraź sobie następującą sytuację: przed świętami rodzice szukają prezentu dla swojego dziecka, odwiedzając kilkanaście sklepów online. Nawet, jeśli spodobał im się jakiś produkt, ale nie zapisali strony, szansa, że ponownie na nią trafią jest niewielka. Chyba, że wykorzystasz remarketing, za pomocą którego reklama zostanie wyświetlona na przykład przy sprawdzaniu poczty. W tej branży remarketing sprawdza się doskonale, ponieważ rodzice najczęściej nie poprzestają na jednej sklepie, szukając propozycji także w innych miejscach.
Źródło: https://growthmindedmarketing.com/blog/google-ads-remarketing/
Branża artykułów dziecięcych nastawiona jest dziś na profesjonalizm. Rodzice stają się coraz bardziej świadomi, dlatego wybierają wyłącznie produkty z wyższej półki, zgodne z najnowszą wiedzą z zakresu pedagogiki. Reklama sklepu z zabawkami nie może opierać się na artykułach, które nie spełniają norm. Branża ta jest także dynamiczna, dlatego na bieżąco trzeba śledzić trendy. Jeszcze do niedawna prym wiodły zabawki interaktywne dla maluszków, które dziś kupuje znacznie mniej klientów. Pozostali wybierają takie, które nie dostarczają dodatkowych bodźców.
Reklama sklepu z zabawkami nie może ominąć mediów społecznościowych – to właśnie tutaj są rodzice, a więc główni odbiorcy. Treści publikowane w social media muszą być ciekawe, angażujące i zachęcające do zapoznania się z ofertą. Postaw się w roli eksperta, buduj świadomość, pokaż, że z zaangażowaniem wybierasz produkty dla najmłodszych. W swoich działaniach uwzględnij sezonowość – Mikołajki, Dzień Dziecka, święta to właśnie okazje do tego, by zapoznać klientów ze swoją ofertą. Pamiętaj też o aspektach technicznych, w tym o unikalnej grafice i słowach kluczowych.
Prowadzenie sklepu internetowego z zabawkami wymaga wypracowania efektywnej strategii komunikacji z klientem. Przekaz musi być dostosowany do jego potrzeb i wymagań, podobnie jak oferta produktowa. Choć konkurencja w branży jest duża, dzięki pozycjonowaniu, promocji w social media czy remarketingowi możesz osiągnąć sukces.
Autor wpisu: Dorota Tkocz