Na skróty
Samochody na wynajem zyskały popularność nie tylko wśród przedsiębiorców, ale również osób, które z pojazdów korzystają sporadycznie. Trudności ze znalezieniem miejsca parkingowego, rosnące koszty utrzymania auta i zakupu nowych modeli sprawiają, że klienci coraz chętniej wypożyczają samochody. Jak sprawić, aby skorzystali z oferty Twojej wypożyczalni?
Konkurencja w branży motoryzacyjnej rośnie w miarę wzrostu popytu na wynajem samochodów. Jeszcze do niedawna usługa ta była skierowana przede wszystkim do przedsiębiorców, dziś natomiast korzystają z niej także osoby prywatne. Kluczem do sukcesu jest dotarcie do klienta poprzez efektywne pozycjonowanie strony www. W tym celu musimy:
Reklama Google Ads w mapach Google jest o tyle korzystna, że nie tylko wyświetla się użytkownikowi, ale również zaprowadza go bezpośrednio do siedziby wypożyczalni. Dla branży motoryzacyjnej taka forma promocji przynosi oczekiwane efekty, ponieważ z map Google korzystają przede wszystkim kierowcy. Pamiętaj jednak, że reklama lokalna Google Ads w mapach Google może zostać opracowana dopiero po stworzeniu reklamy w wyszukiwarce.
Źródło: https://seranking.com/blog/ads-on-google-maps/
Reklama wypożyczalni samochodów powinna korzystać ze strategii, jakimi są remarketing i retargeting. Pierwsza z nich dotyczy klientów, którzy skorzystali z oferty. Otrzymują oni “przypomnienie” na przykład w postaci maila, który dodatkowo może zawierać kod rabatowy. Retargeting skupia się natomiast na użytkownikach, którzy weszli na stronę, zapoznali się z ofertą, ale nie skorzystali z usługi. Zarówno remarketing, jak i retargeting zwiększają konwersję, dlatego warto uczynić je elementem kampanii reklamowej.
Współczesny klient ceni swój czas, dlatego warto zaproponować mu możliwość zarezerwowania wybranego pojazdu online, za pośrednictwem strony www. Nie jest to innowacyjne rozwiązanie, lecz wciąż rzadko spotykane w branży motoryzacyjnej. Płatności online i szybkie fakturowanie (ważne zwłaszcza dla klientów biznesowych) to dodatkowe funkcje systemu, który ułatwia pracę i zwiększa poziom satysfakcji klienta. Wdrożenie takiego oprogramowania, które powinno zostać zaprojektowane zgodnie z potrzebami wypożyczalni, nie jest tanim rozwiązaniem. Warto jednak potraktować je w kategorii inwestycji w klienta.
Reklama wypożyczalni samochodów bez Facebooka czy Instagrama właściwie nie ma dziś racji bytu. Tam znajdują się Twoi klienci, którym możesz zaprezentować dostępne modele, nowości w wypożyczalni bądź miejsca, w których mogą zwrócić pojazd. Ta forma promocji wymaga jednak określenia grupy docelowej – zastanów się, czy odbiorcami usług są osoby prywatne, czy też przedsiębiorcy? Mieszkańcy miasta, a może turyści? Reklama skierowana do szerokiego grona potencjalnych klientów może okazać się nieefektywna, a to oznacza, że przeznaczone na nią środki pieniężne pójdą na marne.
Nic tak nie działa na klientów, jak opinie tych, którzy skorzystali z tej samej lub podobnej usługi. Zbieraj opinie zarówno w mediach społecznościowych, jak i w wizytówce Google. Przygotuj się na to, że nie wszystkie będą pozytywne, jednak te negatywne wymagają reakcji. Pokaż, że zależy Ci na kliencie, rozwiązując jego problem. Proaktywna postawa jest istotna nie tylko z perspektywy pozycjonowania, ale również psychologii. Troska o klienta i poziom satysfakcji z usługi stawiają Cię na pozycji przedsiębiorcy dbającego nie tylko o zysk.
Autor wpisu: Dorota Tkocz