Reklamy w ChatGPT, UX w 2025 roku, istotne elementy SEO do śledzenia
3 min
3 min
Na skróty
OpenAI ujawnia swoje stanowisko w sprawie reklam w ChatGPT, a Google nie zwalnia tempa, rozwijając standardy UX na stronach internetowych na 2025 rok. Tymczasem specjaliści SEO skupiają się na kluczowych elementach technicznych, które warto monitorować, aby osiągnąć lepsze wyniki w wyszukiwarkach.
Czy przyszłość SEO to bardziej precyzyjne narzędzia, czy może intuicyjne rozwiązania dla codziennych problemów webmasterów? Sprawdź, jakie zmiany już dziś kształtują nasze strategie!
Najnowsze wiadomości o technologii i SEO z Semcore… zaczynamy!
Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/dialogue-chat-clouds-speech-bubble-icon-from-lines-triangles-particle-style-design-low-poly-technology-devices-people-communication-concept-blue-background_587448-472.jpg?t=st=1733204823~exp=1733208423~hmac=a6c8041ca7d2fc8b3b0b73530d4db36850b32df627518f24c64e2c075df65255&w=900
OpenAI, firma stojąca za ChatGPT, jasno komunikuje brak planów dotyczących wprowadzenia reklam w swoich produktach. Wypowiedzi dyrektor finansowej Sarah Friar wskazują, że obecny model biznesowy, oparty na płatnych subskrypcjach, przynosi właściwe rezultaty. Choć firma nie wyklucza reklam w przyszłości, szczególnie w kontekście AI i wyszukiwania, ich implementacja miałaby być wyjątkowo przemyślana.
Sam Altman, CEO OpenAI, podkreśla, że reklamy na platformach internetowych to „przemijająca moda”. Według niego obecność reklam w AI mogłaby budzić niepokój – rekomendacje produktowe w odpowiedziach AI zniekształcą ich obiektywność. Altman woli prosty model, gdzie użytkownik płaci za usługę, eliminując wpływ zewnętrznych sponsorów.
Zdj 1. Wypowiedź CEO OpenAI o reklamach w ChatGPT.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=FVRHTWWEIz4&t=2263s
Wzrost popularności ChatGPT i rosnący ruch odsyłający sugerują, że produkt zyskuje na znaczeniu w porównaniu z gigantami typu Google. To naturalne, że w przyszłości reklamodawcy będą interesować się tym rynkiem, jednak OpenAI pozostaje ostrożne w podejmowaniu decyzji.
W 2025 roku priorytetem stają się wydajność i dostępność. Wprowadzone przez Google wskaźniki Core Web Vitals zmieniły sposób oceny stron, koncentrując się na szybkości ładowania, interaktywności i stabilności wizualnej.
Ważne jest również unikanie nadmiaru reklam, szczególnie tych umieszczonych w sekcji „above the fold”. Treści muszą być priorytetem, a reklamy nie mogą przeszkadzać w ich odbiorze. Dzięki takim praktykom Twoja strona zyska przewagę w wyszukiwarce.
Skuteczne monitorowanie SEO wymaga precyzyjnego podejścia. Warto w tym przypadku skupić się na istotnych aspektach technicznych wpływających na widoczność Twojej strony.
Spośród najważniejszych obszarów wyróżniamy:
Do monitorowania wymienionych elementów pomocne będą narzędzia takie jak LittleWarden czy Screaming Frog. Ważne są także kwestie on-page SEO – mowa tu o optymalizacji nagłówków oraz linkowaniu wewnętrznym.
Mimo zmian pod kątem pozycjonowania i UX, kluczowe zasady pozostają niezmienne: przejrzystość, wydajność i dostosowanie do użytkownika. Niezależnie od tego, czy śledzisz rozwój reklam w AI, analizujesz najnowsze trendy w UX, czy optymalizujesz swoją stronę pod kątem pozycjonowania, istotne jest, aby być na bieżąco z aktualnymi wymogami i narzędziami (właśnie dlatego warto śledzić bloga Semcore i literaturę Google Search Central). Pamiętaj, że zachowanie spójnej strategii pozwala osiągać długoterminowe sukcesy.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.