SEMSTORM – niezbędne narzędzie SEO
3 min
3 min
Na skróty
Pozycjonowanie to zaawansowany proces wymagający nie tylko umiejętności, wieloletniego doświadczenia popartego współpracą z branżowymi liderami, ale również zgranego zespołu specjalistów i odpowiednich narzędzi SEO, które pozwolą zweryfikować działania i porównać się z konkurencją. SEMSTORM to jeden z najważniejszych instrumentów analityczno-porównawczych w 2022 roku. Dzisiejszy artykuł poświęcimy właśnie temu narzędziu. Podpowiemy, czym jest SEMSTORM, jakimi funkcjonalnościami się wyróżnia i przedstawimy jego wady oraz zalety. Zapraszamy do lektury!
SEMSTORM to bardzo rozbudowane narzędzie pozwalające monitorować oraz analizować sytuację wybranych stron internetowych pod względem widoczności. Według ekspertów Semcore jest to jeden z najpopularniejszych „kombajnów SEO” na polskim rynku. Został on stworzony przez Polaków i posiada polski support.
SEMSTORM to dokładne, rzetelne i wartościowe narzędzie do porównywania swojej witryny z konkurencją. Pozwala kompleksowo przeanalizować m.in. widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, szacunkową widzialność w SERP-ach oraz ilość słów kluczowych w stosunku do branżowej konkurencji. Poniżej przedstawiamy 5 głównych funkcji SEMSTORM!
W panelu głównym SEMSTORM istnieje opcja „Audyty”. Dotyczą one zarówno całych stron internetowych pod kątem pozycjonowania (SEO), jak i wybranych tekstów (tzw. audyty treści). Generują się stosunkowo szybko, obrazując rzeczywiste problemy ze stroną (np. jej wydajność, dostosowanie meta tagów, optymalizacja nagłówków Hx).
Analiza konkurencji to szansa na regularne weryfikowanie postępów konkurencyjnych przedsiębiorstw. Dzięki narzędziu SEMSTORM możemy dodatkowo odkryć najlepsze treści branżowych rywali oraz zawarte w nich frazy kluczowe (można porównać maksymalnie 5 stron w jednym czasie).
Monitoring pozycji umożliwia sprawdzenie dokładnych wyników w SERP-ach (z ang. Search Engine Results Page) nie tylko na desktopach, ale również smartfonach i tabletach. Warto również wspomnieć, iż instrument ten pozwala generować raporty ukazujące konkretne nieregularności w pozycjach w ujęciu lokalnym, krajowym oraz światowym.
Funkcjonalność ta pozwala sprawdzić popularność wybranych słów kluczowych. Udziela również sugestii odnośnie fraz i przedstawia dane w czasie rzeczywistym. W tym kontekście działa bardzo podobnie do narzędzia Google Keyword Planner, Senuto oraz Moz Pro.
Edytor tekstowy w SEMSTORM został opracowany bardzo solidnie. Pozwala sprawdzić błędy, zoptymalizować treść pod kątem SEO i dodać najważniejsze frazy kluczowe dzięki otrzymywanym sugestiom. Ważną funkcjonalnością edytora tekstowego SEMSTORM jest możliwość sprawdzenia najlepszych treści, jakimi dysponuje Twoja konkurencja.
Wszystkie opcje SEMSTORM można sprawdzić TUTAJ.
Jakie są wady i zalety SEMSTORM? W zasadzie narzędzie to oferuje przede wszystkim liczne korzyści. Możemy bez problemu porównywać się z konkurencją odnośnie słów kluczowych, ruchu oraz widoczności w SERP-ach. SEMSTORM pełni również funkcję generatora tematów (wskazuje rekomendowane nagłówki H1, ilość wyszukiwań oraz płatną konkurencję).
Warto również wspomnieć o udostępnieniu przez SEMSTORM bardzo przydatnej możliwości sprawdzenia synonimów dla danego słowa kluczowego, a także audytach contentowych uwzględniających przykładowo zagęszczenie słów kluczowych czy też wartość konkretnych fraz.
Jeśli chodzi o wady SEMSTORM – pomimo faktu, iż jest to bardzo kompleksowe narzędzie, rekomendujemy je wykorzystywać przede wszystkim do analiz porównawczych, sprawdzania synonimów oraz wartości poszczególnych słów kluczowych w wyszukiwarkach. Edytor tekstowy SEMSTORM jest w porządku, jednak lepszy okaże się Surfer SEO. W przypadku weryfikacji linków wychodzących polecamy Ahrefs.
SEMSTORM oferuje 4 pakiety – Starter (99 zł netto/mc), Premium (199 zł netto/mc), Business (499 zł netto/mc oraz Agency (od 1 450 zł netto/mc). W zależności od wybranego pakietu możemy monitorować od 50 do 15 000 słów kluczowych, a dodatkowo eksportować od 1 000 do 10 000 000 wybranych fraz. Istnieje również opcja darmowa – pakiet Free (wystarczy się zarejestrować na semstorm.com).
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat SEMSTORM.
#1 SEMSTORM czy Ahrefs?
Jako doświadczona agencja SEO zajmująca się pozycjonowaniem możemy jednoznacznie stwierdzić, że SEMSTORM będzie dobrym wyborem, jeśli chodzi o porównywanie się do konkurencji, weryfikację synonimów oraz wartości poszczególnych słów kluczowych. Ahrefs natomiast jest odpowiednim narzędziem dla osób, którym zależy głównie na działaniach obejmujących link-building (Ahrefs oferuje znacznie bardziej rozbudowane opcje dot. analityki linków niż SEMSTORM).
#2 Czy istnieją alternatywne narzędzia dla SEMSTORM?
Alternatywnym narzędziem dla SEMSTORM może być Ahrefs, pod warunkiem, że nie zależy nam na skrupulatnych analizach porównawczych, a głównie na wartości naszej witryny pod kątem wyszukiwarek oraz licznych możliwościach weryfikacyjnych odnośników przychodzących, jak i wychodzących.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.