“Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana” – co to znaczy?
4 min
4 min
Na skróty
Komunikat “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana” jest najczęściej informacją, którą można zignorować. Wystarczy poczekać kilka lub kilkanaście kolejnych dni, a dana podstrona zostanie całkowicie zaindeksowana. Niestety nie zawsze tak jest – w niektórych przypadkach oznacza to błędy strukturalne lub contentowe. Szczegóły poznasz w naszym artykule!
Status “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana” w Google Search Console oznacza, że Twoja strona jest rozpoznana przez Google, ale jeszcze nie została włączona do indeksu wyszukiwania.
Zdj 1. Komunikat, w który należy wejść w GSC, aby sprawdzić niezindeksowane, ale wykryte podstrony.
Źródło: GSC.
Pomimo tego, że Google wie o istnieniu Twojej strony, nie pojawi się ona w wynikach wyszukiwania, dopóki nie zostanie zindeksowana.
Jest kilka potencjalnych przyczyn tego stanu. Może to być wynik niedawnych zmian SEO na Twojej stronie, problemów z dostępnością witryny dla Google botów lub kwestii związanych z jakością treści.
Etapy, które musisz wykonać, aby naprawić komunikat “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana”:
Aby naprawić komunikat “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana”, zadbaj o tworzenie wysokiej jakości contentu. Skoncentruj się na przygotowywaniu materiałów zgodnych z zasadami E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness.
Zainwestuj czas w badanie tematów istotnych dla Twojej grupy docelowej i opracuj je w sposób, który dostarczy informacji niedostępnych u konkurencji. Postaw na jakość treści, a nie na ich ilość.
Zdj 2. Najważniejsze informacje o E-E-A-T.
Źródło: Search Quality Evaluator Guidelines.
Struktura SXO Twojej witryny powinna być logiczna i intuicyjna. Zadbaj o czytelne menu, odpowiednią hierarchię nagłówków oraz linkowanie wewnętrzne, które ułatwia zrozumienie kontekstu i zależności między różnymi treściami. Pamiętaj także o odpowiedniej optymalizacji meta tagów oraz URL-i, aby były one przejrzyste i opisowe. Przemyślana struktura witryny, wspierająca zarówno doświadczenia użytkowników, jak i wydajność wyszukiwarek, przyspiesza proces indeksacji.
Zdj 3. Przemyślana struktura menu firmy Ziaja.
Źródło: Ziaja.
Google preferuje unikalne treści, więc powielanie tego tekstu na różnych stronach Twojej witryny może negatywnie wpłynąć na jej pozycjonowanie. Usuń wszelkie powtórzenia treści, zarówno na poziomie całych stron, jak i fragmentów tekstu (np. z pomocą Copyscape).
Jeśli musisz używać podobnych treści na różnych podstronach, rozważ zastosowanie znacznika rel=”canonical”, aby wskazać, która wersja strony powinna zostać zaindeksowana.
Zdj 4. Weryfikacja duplicate content w Copyscape.
Źródło: Copyscape.
W pierwszej kolejności wejdź do Google Search Console. Wybierz “Strony” i kliknij “Strona wykryta – obecnie niezindeksowana”. Następnie wyświetli się “Zatwierdź”. Po zatwierdzeniu poczekaj kilka dni na weryfikację prośby przez Google.
Zdj 5. Wysłanie prośby do Google o ponowny przegląd witryny.
Źródło: GSC.
Możesz również skorzystać z drugiego sposobu. Wystarczy w tym przypadku wybrać “Inspekcja URL” i “Poproś o indeksację”.
W tym przypadku należy poprawić profil linków swojej domeny. Jeżeli Twój DR jest zbyt mały, prawdopodobnie roboty Google nie są w stanie zaindeksować wszystkich podstron ze względu na zbyt dużą częstotliwość publikacji. Poprawiając DR, usprawnisz stan indeksowania, co przełoży się na eliminację wymienionego błędu. Dodatkowo warto spróbować wdrożyć tymczasową mapę witryny w GSC.
Pomożemy zaindeksować wszystkie podstrony w Twojej witrynie. Wybierz audyt SEO i poznaj potencjał swojego serwisu!
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat komunikatu “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana”?
Dlaczego moja strona otrzymała status “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana”?
Ta sytuacja zazwyczaj występuje, gdy Google rozpozna istnienie Twojej strony, ale z jakiegoś powodu jeszcze jej nie zindeksowało. Może to wynikać z niedawnych zmian na stronie, błędów w dostępie dla Google botów, czy też problemów z jakością treści.
Jak mogę przyspieszyć proces indeksacji mojej strony?
Aby przyspieszyć indeksację, warto zgłosić stronę do Google za pomocą narzędzia do przesyłania URL w Google Search Console.
Czy problemy z serwerem mogą wpływać na status “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana”?
Problemy z serwerem, np. wolne ładowanie strony lub częste błędy serwera, mogą utrudniać Google botom dostęp do Twojej strony, skutkując opóźnieniami w indeksacji. Aby tego uniknąć, zadbaj o optymalizację czasu odpowiedzi serwera. Warto również poprawić wskaźniki Core Web Vitals.
Czy duplikacja treści wpływa na status “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana”?
Zdecydowanie tak. Google premiuje unikalność treści, więc obecność duplikatów na Twojej stronie może negatywnie wpływać na jej indeksację (szczególnie jeśli chodzi o treści kopiowane od producentów).
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.