NarzędziaPozycjonowanie

“Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana” – co to znaczy?

3 min czytania
"Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana" – co to znaczy?

Komunikat “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana” jest najczęściej informacją, którą można zignorować. Wystarczy poczekać kilka lub kilkanaście kolejnych dni, a dana podstrona zostanie całkowicie zaindeksowana. Niestety nie zawsze tak jest – w niektórych przypadkach oznacza to błędy strukturalne lub contentowe. Szczegóły poznasz w naszym artykule!

"Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana" – co to znaczy?

Co oznacza “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana” w Google Serach Console?

Status “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana” w Google Search Console oznacza, że Twoja strona jest rozpoznana przez Google, ale jeszcze nie została włączona do indeksu wyszukiwania. 

"Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana" – co to znaczy?

Zdj 1. Komunikat, w który należy wejść w GSC, aby sprawdzić niezindeksowane, ale wykryte podstrony.

Źródło: GSC.

Pomimo tego, że Google wie o istnieniu Twojej strony, nie pojawi się ona w wynikach wyszukiwania, dopóki nie zostanie zindeksowana.

Jest kilka potencjalnych przyczyn tego stanu. Może to być wynik niedawnych zmian SEO na Twojej stronie, problemów z dostępnością witryny dla Google botów lub kwestii związanych z jakością treści.

Jak naprawić komunikat “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana” w 4 prostych krokach?

Etapy, które musisz wykonać, aby naprawić komunikat “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana”:

Twórz wysokiej jakości content

Aby naprawić komunikat “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana”, zadbaj o tworzenie wysokiej jakości contentu. Skoncentruj się na przygotowywaniu materiałów zgodnych z zasadami E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness. 

Zainwestuj czas w badanie tematów istotnych dla Twojej grupy docelowej i opracuj je w sposób, który dostarczy informacji niedostępnych u konkurencji. Postaw na jakość treści, a nie na ich ilość.

Zobacz  Mentoring — jaką rolę odgrywa w SEO

"Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana" – co to znaczy?

Zdj 2. Najważniejsze informacje o E-E-A-T.

Źródło: Search Quality Evaluator Guidelines.

Przygotuj strukturę witryny zgodną z SXO

Struktura SXO Twojej witryny powinna być logiczna i intuicyjna. Zadbaj o czytelne menu, odpowiednią hierarchię nagłówków oraz linkowanie wewnętrzne, które ułatwia zrozumienie kontekstu i zależności między różnymi treściami. Pamiętaj także o odpowiedniej optymalizacji meta tagów oraz URL-i, aby były one przejrzyste i opisowe. Przemyślana struktura witryny, wspierająca zarówno doświadczenia użytkowników, jak i wydajność wyszukiwarek, przyspiesza proces indeksacji.

"Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana" – co to znaczy?

Zdj 3. Przemyślana struktura menu firmy Ziaja.

Źródło: Ziaja.

Ogranicz duplicate content

Google preferuje unikalne treści, więc powielanie tego tekstu na różnych stronach Twojej witryny może negatywnie wpłynąć na jej pozycjonowanie. Usuń wszelkie powtórzenia treści, zarówno na poziomie całych stron, jak i fragmentów tekstu (np. z pomocą Copyscape).

Jeśli musisz używać podobnych treści na różnych podstronach, rozważ zastosowanie znacznika rel=”canonical”, aby wskazać, która wersja strony powinna zostać zaindeksowana.

"Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana" – co to znaczy?

Zdj 4. Weryfikacja duplicate content w Copyscape.

Źródło: Copyscape.

Wyślij ręczne zapytanie o ponowne zaindeksowanie witryny w GSC

W pierwszej kolejności wejdź do Google Search Console. Wybierz “Strony” i kliknij “Strona wykryta – obecnie niezindeksowana”. Następnie wyświetli się “Zatwierdź”. Po zatwierdzeniu poczekaj kilka dni na weryfikację prośby przez Google.

"Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana" – co to znaczy?

Zdj 5. Wysłanie prośby do Google o ponowny przegląd witryny.

Źródło: GSC.

Możesz również skorzystać z drugiego sposobu. Wystarczy w tym przypadku wybrać “Inspekcja URL” i “Poproś o indeksację”.

Zobacz  Nauka pozycjonowania (SEO) dla początkujących

Pomimo zmian na stronie, komunikat “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana” nadal występuje – co robić?

W tym przypadku należy poprawić profil linków swojej domeny. Jeżeli Twój DR jest zbyt mały, prawdopodobnie roboty Google nie są w stanie zaindeksować wszystkich podstron ze względu na zbyt dużą częstotliwość publikacji. Poprawiając DR, usprawnisz stan indeksowania, co przełoży się na eliminację wymienionego błędu. Dodatkowo warto spróbować wdrożyć tymczasową mapę witryny w GSC.

Pomożemy zaindeksować wszystkie podstrony w Twojej witrynie. Wybierz audyt SEO i poznaj potencjał swojego serwisu!

“Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana” – FAQ

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat komunikatu “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana”?

Dlaczego moja strona otrzymała status “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana”? 

Ta sytuacja zazwyczaj występuje, gdy Google rozpozna istnienie Twojej strony, ale z jakiegoś powodu jeszcze jej nie zindeksowało. Może to wynikać z niedawnych zmian na stronie, błędów w dostępie dla Google botów, czy też problemów z jakością treści.

Jak mogę przyspieszyć proces indeksacji mojej strony? 

Aby przyspieszyć indeksację, warto zgłosić stronę do Google za pomocą narzędzia do przesyłania URL w Google Search Console.

Czy problemy z serwerem mogą wpływać na status “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana”? 

Problemy z serwerem, np. wolne ładowanie strony lub częste błędy serwera, mogą utrudniać Google botom dostęp do Twojej strony, skutkując opóźnieniami w indeksacji. Aby tego uniknąć, zadbaj o optymalizację czasu odpowiedzi serwera. Warto również poprawić wskaźniki Core Web Vitals.

Zobacz  Jak być widocznym w Google – podpowiadamy

Czy duplikacja treści wpływa na status “Strona wykryta – obecnie nie zindeksowana”?

Zdecydowanie tak. Google premiuje unikalność treści, więc obecność duplikatów na Twojej stronie może negatywnie wpływać na jej indeksację (szczególnie jeśli chodzi o treści kopiowane od producentów).

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy