Teksty SEO – przykłady
3 min
3 min
Nawet jeżeli Twoja strona internetowa jest doskonale zaprojektowana i wydajna, potrzebujesz tekstów SEO. Przykładów takich treści możesz doszukać się na stronach, które zajmują wysokie pozycje w Google. Pytanie jednak, czy każdy tekst SEO faktycznie przynosi odpowiedni rezultat. W tym artykule opisujemy przykładowe teksty SEO, a także wskazujemy, czym powinny się one charakteryzować.
Teksty SEO to dostępne na stronach internetowych treści w postaci tekstu, które są dostosowane do algorytmu wyszukiwarki. SEO (ang. Search Engine Optimization) oznacza bowiem optymalizację strony pod wyszukiwarkę lub inaczej pozycjonowanie. Mogą to być na przykład:
Dwie ostatnie kategorie odgrywają w ostatnim czasie nieco mniejsze znaczenie, jednak wciąż cieszą się sporą popularnością. Wiesz już, jakie mogą pojawiać się na stronach teksty SEO. Przykłady wymienione na liście mają pewne cechy wspólne. Ważne, abyś je poznał. Dzięki temu będziesz umieć na przykład samemu stworzyć treści sprzyjające wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania lub zlecić tę pracę komuś.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie lokalne oraz cennik pozycjonowania
Decydując się na stworzenie wzorcowego tekstu SEO, który mógłby być wręcz przykładem dla Twojej konkurencji lub copywriterów uczących się rzemiosła, unikaj wyświechtanych tekstów. W związku z tym nie pisz nic w rodzaju „jesteśmy renomowaną marką z wysokiej jakości produktami”. W takim bowiem przypadku nie przedstawiasz korzyści, jakie płyną ze skorzystania z Twojej oferty. Spójrz na dobre teksty SEO. Przykłady, które pochodzą z wysoko pozycjonowanych stron internetowych, często zawierają język korzyści.
Dostosowanie do realnych użytkowników to oczywiście nie wszystko. Teksty SEO, jak sama nazwa wskazuje, muszą bowiem być dopasowane do algorytmów wyszukiwarki, a więc między innymi zawierać odpowiednie frazy kluczowe. Jeżeli jesteś zainteresowany tym, co ludzie najczęściej czytają, możesz skorzystać na przykład z Google Trends. Z kolei w sytuacji, gdy zależy Ci na doborze wartościowych fraz kluczowych, możesz skorzystać na przykład z AnswerThePublic, Planera słów kluczowych od Google albo Ubersuggest.
Możliwości masz bardzo dużo. Pamiętaj o tym, że frazy, które dobierasz, powinny jednocześnie być popularne, ale cechować się także relatywnie niską konkurencyjnością. W takich bowiem przypadkach masz największą szansę na wywindowanie strony z tekstem SEO wysoko w wynikach wyszukiwania. Bardzo ważna jest także intencja, którą mają użytkownicy, wpisując konkretną frazę kluczową.
Teksty SEO — przykłady treści, które robią naprawdę dobrą robotę na stronach internetowych, mają również odpowiednią formę. Chodzi tutaj między innymi o strukturę nagłówków, odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi, a także aspekt językowy oraz stylistyczny. Pamiętaj, że Twoje treści czytać będą nie tylko realni użytkownicy, ale również coraz bardziej inteligentne i nowoczesne algorytmy wyszukiwarki Google. Kluczowe jest także pisanie unikalnych treści. Jeżeli masz zatem wątpliwości, czy Twój tekst nie okaże bliźniaczo podobny do konkurencji, na podstawie której formułujesz treść, możesz sprawdzić go w systemie antyplagiatowym.
Teksty SEO możesz zamówić w agencji SEO.
Optymalną sytuacją jest, gdy tworząc treści, masz pewność, że są w stu procentach unikalne. Aby było to możliwe, warto wykonać solidny research i po sporządzeniu własnych notatek opracować teksty SEO. Przykłady treści, które zaliczyć można do tej kategorii, już znasz. Wiesz również, co jest najważniejsze w trakcie tworzenia publikacji. Co jeszcze warto wiedzieć? Otóż, gdy zależy Ci na maksymalnym dopracowaniu zarówno doboru fraz kluczowych, jak i stworzonych treści, możesz skorzystać z usług sprawdzonej agencji marketingu internetowego. Powierzając usługi sprawdzonej agencji SXO, możesz być zatem spokojny zarówno o SEO, jak i User Experience, czyli doświadczenie użytkownika na Twojej stronie internetowej.