Content MarketingPozycjonowanie

Treści o dużej liczbie linków afiliacyjnych – czy są przyjazne Google?

2 min czytania
Treści o dużej liczbie linków afiliacyjnych – czy są przyjazne Google?

Czy obecność wielu linków afiliacyjnych na danej podstronie może zaszkodzić jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google? Przyjrzymy się temu zagadnieniu bliżej, bazując na wypowiedziach Johna Muellera z Google oraz najnowszych wytycznych dotyczących jakości treści.

Treści o dużej liczbie linków afiliacyjnych – czy są przyjazne Google?

Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/colleagues-connecting-jigsaw-pieces-together_53876-66067.jpg?t=st=1718704084~exp=1718707684~hmac=99258d240a3b7d172d04398bcec3e21bb6ba097890d0575d80ec846a3c43cc42&w=826

Czy Google celuje w strony afiliacyjne?

Od lat panuje przekonanie, że Google celuje w strony afiliacyjne, obniżając ich pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednakże to nie same linki afiliacyjne są problemem, ale jakość stron, które je zawierają. Serwisy stosujące przestarzałe techniki SEO (głównie: keyword stuffing – nagromadzenie fraz) często spadają w rankingach podczas aktualizacji algorytmów Google.

Treści o dużej liczbie linków afiliacyjnych – czy są przyjazne Google?

Zdj 1. Aktualizacja dotycząca spamu linkami.

Źródło: developers.google.com/search/blog/2021/07/link-tagging-and-link-spam-update?hl=pl

Czy duża liczba linków afiliacyjnych szkodzi rankingom?

John Mueller z Google wyjaśnia, że samo posiadanie linków afiliacyjnych nie czyni strony ani pomocną, ani szkodliwą. Kluczem jest tworzenie treści, które są użyteczne i wartościowe dla użytkowników. Strony powinny być w stanie funkcjonować samodzielnie, oferując unikalne i przydatne informacje, niezależnie od obecności linków afiliacyjnych.

Jak tworzyć wartościowe treści?

Aby Twoja strona była dobrze oceniana przez Google, musisz skupić się na kilku kluczowych aspektach:

  • twórz treści z myślą o użytkownikach, nie tylko o wyszukiwarkach – Twoje treści powinny odpowiadać na potrzeby i pytania użytkowników;
  • dodaj unikalną wartość – nie kopiuj treści konkurencji. Zamiast tego, zaoferuj coś, czego inni nie mają;
  • promuj swoje treści – zamiast skupiać się tylko na budowaniu linków, promuj swoją stronę w miejscach, gdzie mogą się znajdować Twoi potencjalni odwiedzający (np. na LinkedInie).
Zobacz  Linki nofollow. Do czego służą?

Google zaleca, aby linki afiliacyjne były odpowiednio oznaczone atrybutem „rel=sponsored”.

Dzięki temu algorytmy wyszukiwarki będą mogły lepiej zrozumieć, że dany link jest afiliacyjny.

Treści o dużej liczbie linków afiliacyjnych – czy są przyjazne Google?

Zdj 2. Ważne informacje na temat afiliacji od Google.

Źródło: developers.google.com/search/blog/2014/01/affiliate-programs-and-added-value

Zadaj sobie również pytanie, czy Twoja strona oferuje użytkownikom coś, czego nie znajdą w innych miejscach. Jeżeli odpowiedź brzmi „nie”, może to prowadzić do frustracji użytkowników i obniżenia jakości strony w oczach Google.

Treści o dużej liczbie linków afiliacyjnych – czy są przyjazne Google?

Zdj 3. Tworzenie wysokiej jakości treści w Google – zasady.

Źródło: developers.google.com/search/docs/specialty/ecommerce/write-high-quality-reviews?hl=pl

Podsumowanie

Podsumowując, posiadanie wielu linków afiliacyjnych na stronie nie jest samo w sobie szkodliwe dla jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Kluczem do sukcesu jest tworzenie wartościowych, unikalnych treści, które odpowiadają na potrzeby użytkowników. Pamiętaj o odpowiednim oznaczaniu linków afiliacyjnych i dodawaniu znaczącej wartości do swoich treści. Dzięki temu Twoja strona będzie dobrze oceniana zarówno przez użytkowników, jak i przez algorytmy Google.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy