Tworzenie stron internetowych

W jaki sposób można sprawdzić wiarygodność strony internetowej?

2 min czytania
W jaki sposób można sprawdzić wiarygodność strony internetowej?

Wiarygodność stron internetowych ma ogromne znaczenie w kontekście bezpieczeństwa danych, ochrony prywatności i potwierdzenia rzetelności informacji. Niestety, w dobie nieustannie rozwijającej się cyberprzestrzeni, coraz popularniejsze stają się oszustwa internetowe. Warto więc wiedzieć, czym wyróżnia się godna zaufania witryna oraz, jak rozpoznać scam.

Wiarygodność strony internetowej

Wiarygodność strony internetowej opiera się na jej reputacji, jakości treści oraz poziomie bezpieczeństwa, jakie oferuje użytkownikom. Użytkownik, odwiedzając witrynę, chce przecież znaleźć na niej rzetelne informacje, bez obawy o swoje dane. 

Treści publikowane na stronie powinny być więc dokładne, merytoryczne i aktualne. Witryny, które zaniedbują aktualizację informacji, mogą wzbudzać podejrzenia o brak profesjonalizmu. 

Warto także zwrócić uwagę na jej reputację. Witryny o pozytywnych opiniach (np. w mediach społecznościowych, czy forach internetowych) zyskują większe zaufanie zarówno w oczach internautów, jak i wyszukiwarek.

Jak sprawdzić wiarygodność strony internetowej?

Aby szybko ocenić, czy strona internetowa jest godna zaufania, warto zwrócić uwagę na kilka elementów:

Certyfikat SSL

Jeśli adres URL zaczyna się od „https://”, a obok niego widoczna jest ikona kłódki, to najprawdopodobniej znajdujemy się na bezpiecznej witrynie. Unikaj podawania danych osobowych lub dokonywania płatności na stronach bez zabezpieczeń SSL.

W jaki sposób można sprawdzić wiarygodność strony internetowej?

Źródło: https://tinyurl.com/yvrvjyfn 

Polityka prywatności i regulamin

Każda wiarygodna strona powinna mieć jasno określoną politykę prywatności oraz regulamin korzystania z witryny. Brak takich dokumentów może sugerować, że właściciel strony nie spełnia standardów ochrony danych użytkowników.

Zobacz  Czym jest i co oznacza domain abuse check?

W jaki sposób można sprawdzić wiarygodność strony internetowej?

 

Źródło: https://semcore.pl/polityka-prywatnosci/ 

Informacje kontaktowe i identyfikacja właściciela

Strony budzące zaufanie zazwyczaj podają pełne dane kontaktowe, wśród których znajduje się adres firmy, NIP i REGON, numer telefonu czy e-mail. Brak możliwości bezpośredniego kontaktu jest znakiem, że firma (lub właściciel) ma coś do ukrycia.

W jaki sposób można sprawdzić wiarygodność strony internetowej?

 

Źródło: https://semcore.pl/skontaktuj-sie/ 

Analiza treści strony

Zwróć uwagę na jakość języka, błędy ortograficzne oraz stylistyczne. Strony o wysokiej wiarygodności dbają o styl i rzetelność swoich treści. Z kolei na fałszywych witrynach często można znaleźć błędy wynikające z automatycznego tłumaczenia lub braku profesjonalizmu.

Jak zaufanie do witryny przekłada się na jej widoczność w internecie?

Wiarygodność witryny odgrywa istotną rolę w kształtowaniu jej pozycji w wynikach wyszukiwania, ponieważ bezpośrednio wpływa na ocenę algorytmów wyszukiwarek oraz zachowania użytkowników. Strony, które budzą zaufanie, są częściej odwiedzane i chętniej wykorzystywane przez internautów, a to sygnalizuje wyszukiwarkom, że witryna dostarcza wartościowych treści i spełnia oczekiwania odbiorców.

Zaufanie to jednak nie tylko kwestia jakości treści czy bezpiecznego połączenia, ale także ogólnego wrażenia, jakie witryna wywiera na użytkownikach. Google stara się promować użyteczne strony, które oferują pozytywne doświadczenia użytkownika. Witryny oceniane jako wiarygodne mają więc większe szanse na osiągnięcie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania, ponieważ są postrzegane jako miejsca, które spełniają najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa w sieci.

Autor wpisu: Anna Sarysz

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy