4 kroki do budowania autorytetu i ekspertyzy tematycznej w Google
3 min
3 min
Na skróty
Aż 95% ruchu w Google obejmuje pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Aby się tam znaleźć, powinieneś zdobyć autorytet oraz ekspertyzę tematyczną z punktu widzenia robotów Google. Jak to zrobić i dlaczego? Przeczytaj ten wpis – poznaj szczegóły na temat nowoczesnego SEO!
W celu budowania autorytetu i ekspertyzy tematycznej w Google, zwróć uwagę na 4 istotne kroki:
Twórz materiały wspierające pozycjonowanie stron WWW, które wykazują dogłębne zrozumienie tematu, poparte rzetelnymi źródłami oraz prezentują praktyczną wartość dla czytelników. Pamiętaj, aby tekst był napisany przystępnym językiem, ukierunkowanym na zaspokojenie potrzeb i rozwiązanie problemów odbiorców.
Dobre praktyki:
Dbałość o SXO umożliwia poprawę widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Realizując wymienioną strategię, zapewniasz, że każda osoba odwiedzająca Twoją stronę znajdzie wartościową i łatwo dostępną treść, dopasowaną do swoich potrzeb.
Zdj 1. Menu Shopify atrakcyjne pod kątem SXO.
Źródło: Shopify.
Dobre praktyki:
Poprzez skupienie się na serii powiązanych ze sobą tematów, zwiększasz szansę na zbudowanie spójnej i kompletnej bazy wiedzy, przyciągając tym samym ruch z różnorodnych, ale powiązanych zapytań. Pozwala to na tworzenie zintegrowanych i wartościowych treści, które odpowiadają na szersze spektrum potrzeb Twojej grupy docelowej, umożliwiając budowanie długotrwałej relacji.
Dobre praktyki:
Dzięki temu, że dostarczasz informacje w różnych formatach, możesz przyciągnąć szerokie spektrum użytkowników, posiadających odmienne preferencje co do sposobu przyswajania informacji. Umożliwia to również dotarcie do treści przez różne kanały dystrybucji, zwiększając ich ogólną widoczność i dostępność.
Zdj 2. Jakościowe case study Semcore o pozycjonowaniu.
Źródło: Semcore.
Dobre praktyki:
Budowanie autorytetu w Google wymaga skoncentrowania się na jakościowych treściach, które są głęboko zakorzenione w zasadach E-E-A-T. Dostosowanie treści do potrzeb Twojej grupy docelowej, z użyciem odpowiednio dobranych linków wewnętrznych, oraz regularna aktualizacja, a także dywersyfikacja formatów treści, wzmocnią Twoją pozycję jako eksperta. Przemyślana optymalizacja doświadczeń użytkownika w procesie wyszukiwania pozwoli na utrzymanie zainteresowania i zwiększenie widoczności Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Agencja marketingowa Semcore może Cię wesprzeć w wyskalowaniu biznesu. Skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie. Wypracuj przewagę konkurencyjną już dziś!
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.