Agencja interaktywna – czym się zajmuje?
4 min
4 min
Na skróty
Marketing stanowi integralną część działalności firmy i na rynku nie brak specjalistów, którzy pomogą Ci w utworzeniu odpowiedniej strategii reklamowej. Z kogo usług skorzystać? Z pomocą przychodzi agencja interaktywna. Niektóre świadczą usługi komplementarne, a inne specjalizują się w szeroko pojętym e-marketingu i mogą każdym aspektem promocji w sieci. W poniższym artykule na celownik weźmiemy agencje interaktywne i wyjaśnimy, w jakich sytuacjach warto promować za ich pomocą działalność internetową.
Zakres działalności agencji interaktywnej różnić się nieznacznie od siebie w ofertach poszczególnych firm, ale uogólniając, zajmują się one kompleksową obsługą marketingu cyfrowego. Oznacza to, że w ramach współpracy z nimi, można zadbać o wiele dziedzin internetowej promocji. Mowa tu głównie o wizualnych reklamach online. Niektóre agencje interaktywne dbają tylko o SEO, inne zajmują się grafiką, SEM czy User Experience. Zazwyczaj agencje interaktywne nie zajmują się tworzeniem stron internetowych czy wdrażaniu sklepów. To robią specjaliści od programowania. Jednak agencje interaktywne zajmują się też często kwestiami brandingowymi i zarządzaniem mediami społecznościowymi. Agencje tego typu, mogą w swoich szeregach skupiać twórców kreatywnych z wielu różnych dziedzin. Dzięki temu mogą nie tylko optymalizować już istniejący na stronie content, ale również tworzyć nowe treści tekstowe, graficzne i wideo.
Jeżeli prowadzisz działalność internetową, współpraca z agencją interaktywną ma wiele plusów. Dzięki pracującym tam specjalistom możesz optymalizować Twoją stronę pod każdym możliwym kątem dotyczącym e-marketingu. To wszechstronne rozwiązanie, które skupia w jednym miejscu wszystko to, czego potrzebujesz, by poprawić osiągi Twojej witryny i opracować dla niej dopasowaną pod każdym względem strategię reklamową. Jednak dokładnie sprawdź nie tylko obszar działań, ale również zespół specjalistów, którzy będą pracować nad Twoimi zyskami. Pamiętaj, że agencja interaktywna jest typem agencji marketingowej – z tego względu usługi realizowane przez taką organizację są nakierowane na branding, budowanie rozpoznawalności, reklamę i sprzedaż.
Wiele agencji interaktywnych zajmuje się także promocją biznesu poza światem digital. Organizacja te mogą projektować grafiki, następnie przesyłając je do drukarni, tym samym tworząc wizytówki, ulotki lub reklamy fizyczne. Jeżeli chcesz skorzystać z usług agencji interaktywnej, zapoznaj się z usługami konkretnej firmy, aby wybrać odpowiedniego partnera do współpracy z Twoją marką.
Poszczególne agencje interaktywne dostępne na rynku samodzielnie decydują, jaki zakres usług oferują. Z tego względu ważne jest zapoznanie się z propozycją konkretnej organizacji. Do najpopularniejszych usług zalicza się:
Usługom tym często towarzyszy kompleksowe planowanie strategii. Wiele agencji interaktywnych dysponuje szeroką kadrą specjalistów, dlatego organizacja jest w stanie zaproponować optymalne rozwiązanie marketingowe każdej firmie, bez względu na jej charakter. Jeżeli dana agencja interaktywna oferuje wszystkie elementy powyżej, nie musisz się decydować na każdy z nich. Ważne jest, aby wybrać odpowiednią strategię, która będzie skuteczna. Dla przykładu, w sklepach internetowych najwyższą skuteczność (w kontekście optymalizacji konwersji i wzrostu sprzedaży) zapewnia pozycjonowanie stron wraz z płatnymi reklamami w Google Ads. Przydaje się także UX design, który pozwala projektować serwis w myśl potrzeb użytkowników.
Podstawą dla Twojego wyboru powinno być wcześniejsze, gruntowne zapoznanie się z możliwościami preferowanej przez Ciebie agencji. Unikaj tych, które nie oferują opracowania spersonalizowanej strategii. Marketing internetowy jest na tyle złożonym procesem, że jego strategie muszą być dopracowane pod kątem indywidualnych potrzeb danej witryny. Jeżeli marketingowiec oferuje rozwiązanie „uniwersalne”, które zawsze się sprawdza, z pewnością nie jest ono dobre. Dlatego właśnie warto postawić na agencje interaktywne, które posiadają kompleksową wiedzę i możliwości, aby przeprowadzić na dokładny audyt Twojego biznesu.
Zależnie od strategii wdrażanej przez agencję interaktywną, efekty mogą być różne. Najczęściej spotykane z nich to:
We współczesnym marketingu wiele jego dziedzin przenika się ze sobą wzajemnie na tyle mocno, że czasem ciężko postawić między jedną a drugą granicę. Dlatego bardziej niż na nazwy agencji, należy zwracać uwagę na ich ofertę. To właśnie je porównuj, zanim zdecydujesz się na ostateczny wybór. Wybór agencji interaktywnej to bezpieczna opcja, która zapewni Ci wszechstronną obsługę w każdej dziedzinie. Pamiętaj jednak, by też weryfikować ją przed podpisaniem umowy i sprawdzić jej doświadczenie oraz portfolio.
Jeżeli chcesz zobaczyć, w jaki sposób funkcjonują innowacyjne agencje – tym samym zapewniając wymierne wyniki dzięki indywidualnej strategii – sprawdź to Case Study.
Agencja interaktywna to organizacja zajmująca się marketingiem internetowym w ramach świadczenia usług innym organizacjom. Jej celem jest promowanie biznesu w sieci z wykorzystaniem indywidualnie projektowanych strategii.
Zakres usług świadczonych przez agencje interaktywne jest elastyczny. Poszczególne organizacje samodzielnie decydują, jakimi aspektami marketingu internetowego chcą się zajmować. Zwykle to: pozycjonowanie stron, kampanie reklamowe, obsługa mediów społecznościowych, projektowanie graficzne, budowa strategii digital.