Na skróty
Kiedy masz silne umiejętności samodzielnego zarządzania, zwykle odnosisz większe sukcesy w pracy. Dzieje się tak, ponieważ te umiejętności pomagają Ci zachować produktywność i znaleźć sposoby na przyjęcie swojej niezależności. Nawet jeśli czujesz, że brakuje Ci umiejętności w tym obszarze, istnieje wiele sposobów na ich ulepszenie. Dalej omawiamy, jak zarządzać sobą i dostarczamy wskazówek dotyczących rozwijania tej cechy.
Umiejętności samodzielnego zarządzania to zdolność do regulowania i kontrolowania swoich działań, uczuć i myśli. Dzięki tym umiejętnościom możesz kontynuować pracę, którą powinieneś wykonywać. Podobnie zarządzanie sobą może pomóc Ci odnieść większy sukces w wysiłkach na rzecz wyznaczania celów. Posiadanie tych umiejętności daje większą kontrolę nad swoją karierą, co może ostatecznie prowadzić do bardziej ekscytujących możliwości.
Umiejętności samodzielnego zarządzania są ważną częścią pokazania, że jesteś wiarygodnym pracownikiem. Osoby bez tych umiejętności mogą być nieprzewidywalne, co może denerwować pracodawcę. Na przykład, gdy ktoś ma trudności z kontrolowaniem swoich emocji, może warknąć na klienta lub powiedzieć coś krzywdzącego innemu pracownikowi. Dzięki samoregulacji możesz uspokoić intensywne emocje i myśli, co może prowadzić do mądrzejszych działań.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepów internetowych oraz audyt SEO
Następujące umiejętności są przykładami samozarządzania w miejscu pracy:
Jeśli uważasz, że możesz poprawić swoje umiejętności samodzielnego zarządzania, wykonaj następujące kroki:
Często ludzie tracą panowanie nad sobą lub stają się zdezorganizowani, gdy nie czują się najlepiej. Kiedy priorytetowo traktujesz swoje dobre samopoczucie, możesz mieć większą kontrolę nad sposobem, w jaki działasz. Oznacza to zdrowe odżywianie, wystarczającą ilość snu i regularne ćwiczenia. Oprócz dbania o swoje zdrowie fizyczne, upewnij się, że sprawdzasz swoje zdrowie psychiczne. Znalezienie sposobów na relaks, uzyskanie potrzebnego wsparcia i bycie bardziej uważnym to sposoby, dzięki którym możesz czuć się bardziej skoncentrowany.
Zarządzanie sobą jest znacznie łatwiejsze, gdy masz silne poczucie cierpliwości. Dla wielu osób ta cecha pojawia się wraz z praktyką. Próbując być bardziej cierpliwym, pamiętaj, że każdy pracuje na swojej własnej osi czasu. Podobnie, przyjmij fakt, że nie masz kontroli nad wieloma sytuacjami i po prostu musisz zachować spokój podczas czekania.
Wbrew powszechnemu przekonaniu ludzie nie mają możliwości skutecznego wykonywania wielu zadań jednocześnie. Aby czuć się lepiej zorganizowanym i być na szczycie swojej pracy, spróbuj skupić całą swoją uwagę na jednym zadaniu na raz. Tworząc własny system organizacyjny, który pomoże Ci określić priorytety Twoich obowiązków, możesz poczuć się spokojniejszy i skoncentrowany. Ta strategia może pomóc Ci uniknąć uczucia przytłoczenia lub stresu.
Poświęć chwilę na zastanowienie się, jakie umiejętności robisz najlepiej. Rozumiejąc, w czym jesteś dobry i starając się zostać ekspertem w tych dziedzinach, możesz mieć większą kontrolę nad trajektorią swojej kariery. Na przykład, jeśli jesteś świetnym komunikatorem, możesz dążyć do stanowiska, w którym możesz pracować bezpośrednio z innymi. Uwzględnienie swoich mocnych stron może pomóc Ci poczuć się pewniej i swobodniej.