Reklama biura rachunkowego w Internecie
4 min
4 min
Na skróty
Reklama biura rachunkowego w Internecie powinna opierać się przede wszystkim o główne formy marketingu – pozycjonowanie, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization), Google Ads (dawniej AdWords) oraz social media marketing (a w tym Meta Ads). Warto zainwestować w lokalne działania, decydując się również na wizytówkę Google Moja Firma. Dobrym rozwiązaniem w przypadku biur rachunkowych będzie także content marketing.
Reklama biura rachunkowego powinna wpływać na budowę wizerunku Twojej marki wśród potencjalnych klientów, stawiać Cię w roli eksperta oraz kreować zaufanie.
Biorąc pod uwagę, że firmy księgowe oferują różnorodne usługi – zaczynając od prowadzenia księgi przychodów i rozchodów, przez rozliczanie podatków, aż po sporządzanie listy płac, można śmiało stwierdzić, że najlepszą „broszurę informacyjną” będzie stanowiła prawidłowo zoptymalizowana witryna.
Stworzenie strony www jest doskonałym rozwiązaniem do rozpoczęcia procesu pozycjonowania oraz kampanii linków sponsorowanych. Na jej podstawie utworzymy również wizytówkę Google Moja Firma, wzmocnimy wiarygodność mediów społecznościowych i opracujemy wartościowe wpisy blogowe wchodzące w skład content marketingu, które stawiają nas w roli eksperta.
Jako doświadczona agencja SEO uważamy, że pozycjonowanie biura rachunkowego jest jednym z najlepszych sposobów promocji firm księgowych w sieci. Dzięki wdrożeniu skrupulatnych działań on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza serwisem) pozyskamy dodatkowych klientów zdecydowanych na skorzystanie z Twoich usług. Dzięki temu potencjalny odbiorca po wpisaniu dowolnej frazy branżowej (np. „biuro rachunkowe Warszawa”) zobaczy Twoją firmę w tekstowych (organicznych) wynikach wyszukiwania.
Im dłużej będziesz widoczny w wyszukiwarkach, tym większe zyski odnotujesz. Mogą to być m.in.:
Usługa pozycjonowania zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania klientów, ale tego nie gwarantuje. Dlaczego? Ponieważ finalna konwersja zależy od poziomu optymalizacji tzw. ścieżki zakupowej na Twojej stronie internetowej oraz jakości oferty w porównaniu do proponowanych cen.
Pozycjonowanie jest procesem długofalowym. Efekty z działań SEO odnotujemy mniej więcej po 2-3 miesiącach. Dla porównania – Google Ads gwarantuje rezultaty w postaci większej widoczności strony w płatnych wynikach wyszukiwania natychmiastowo (od razu po uruchomieniu kampanii jesteśmy widoczni na pierwszej stronie wyników Google). Gdzie jest „haczyk”? Otóż po zakończeniu działań SEO nic się nie dzieje – nasza witryna będzie widoczna w wyszukiwarkach jeszcze przez minimum kilka miesięcy. Jeżeli natomiast wyłączymy kampanię Google Ads – natychmiast znikamy z wyników Google.
Wnioski? Kampanie Google Ads są doskonałą formą reklamy, gdy pozycjonujemy swoją stronę od niedawna, ale zależy nam na szybkich efektach – wówczas przydatne okażą się płatne kampanie linków sponsorowanych, nazywane dawniej AdWords.
Dzięki Google Ads zwiększysz prawdopodobieństwo na znalezienie Twojej oferty wśród konkurencji. Wystarczy, że ustawisz kampanię AdWords na istotne frazy sprzedażowe (takie same, jak w przypadku pozycjonowania, czyli np. „biuro rachunkowe Warszawa”). Wówczas klienci będą mogli znaleźć Cię również w płatnych wynikach – nad i pod bezpłatnymi wynikami wyszukiwania.
Google Ads traktuj jako dodatek do pozycjonowania. W optymalizację pod kątem SEO inwestuj ok. 65-70% miesięcznego budżetu reklamowego. Jeżeli o chodzi kampanie linków sponsorowanych, powinieneś zdecydować się na przeznaczenie ok. 30-35% dostępnych finansów marketingowych.
Social media marketing to doskonałe medium umożliwiające kreowanie wizerunku Twojego biura rachunkowego. Za pomocą mediów społecznościowych pozyskasz także nowych klientów, zbudujesz z nimi właściwe relacje, a dodatkowo będziesz mógł szybko rozprzestrzeniać konkretne informacje, tworząc również tzw. virale wpływające na promocję firm w internecie.
Regularne dodawanie postów (minimum 2-3 razy w tygodniu) i nawiązywanie interakcji z konsumentami w komentarzach jest bardzo ważnym aspektem. Istotne okazują się także kampanie Meta Ads, czyli Facebook Ads oraz Instagram Ads – działające na podobnej zasadzie, co kampanie Google, natomiast w tym przypadku obowiązuje nas płatność za wyświetlenie.
Wizytówka Google Moja Firma to dodatkowy kanał reklamowy za pomocą którego możesz pozyskać stałych i zdecydowanych klientów. Osoby zainteresowane Twoimi usługami, które wpiszą w wyszukiwarkę Google wcześniej wspomnianą frazę branżową pt.: „biuro rachunkowe Warszawa” zobaczą biuro rachunkowe sygnowane Twoim brandem również w Mapach Google.
Co więcej – wizytówka Google Moja Firma (GMF) umożliwia wystawianie opinii. Jeżeli udostępnisz taką opcję swoim klientom, staniesz się wiarygodnym przedsiębiorcą. Oprócz tego poprzez GMF można sprawdzić dokładną lokalizację Twojej firmy, zdjęcia siedziby (oraz jej okolic), a także poznać podstawowe informacje kontaktowe tj.:
Wizytówka Google Moja Firma to absolutny must-have każdego biura rachunkowego. Bez niej klienci do Ciebie nie dotrą, ponieważ wyszukają w Mapach inną firmę z aktywną wizytówką.
Skuteczna reklama biura rachunkowego w Internecie powinna opierać się także o content marketing – czyli tworzenie merytorycznych treści blogowych, a także wpisów sponsorowanych i gościnnych edukujących internautów. Dzięki temu Twoja osoba będzie traktowana jako branżowy ekspert, a firma jako lider, któremu można zaufać.
Reklama biura rachunkowego w internecie to wiąże się najczęściej z inwestycją rzędu kilku tysięcy złotych netto miesięcznie. W tym przedziale cenowym możesz liczyć na zwiększenie konwersji, zbudowanie wizerunku marki oraz wykreowanie więzi z potencjalnymi klientami (za pomocą strategii SXO i kampanii Google Ads).
Pierwsze efekty związane z pozycjonowaniem biura rachunkowego będą widoczne po kilku miesiącach w postaci zwiększonej liczby wyświetleń Twojej stronie. Około 6-12 miesięcy trwa wdrożenie strategii umożliwiającej pozyskanie dodatkowych klientów z organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.
Dobrze, że można reklamować się w Google Ads, bo na przykład adwokaci mają z tym ogromny problem 🙂