Pozycjonowanie Shoplo – Poradnik
4 min
4 min
Na skróty
Według statystyk clutch.co ponad 55% przedsiębiorstw korzysta z profesjonalnych usług SEO. To naturalne i bardzo świadome podejście, ponieważ 93% doświadczeń online zaczyna się właśnie od wyszukiwarek. Żeby być widocznym w Internecie, a dokładniej w wyszukiwarkach tj. Google, Bing, Yahoo czy też DuckDuckGo należy zainwestować w SEO lub spróbować działać na własną rękę. W dzisiejszym artykule podpowiemy na czym polega pozycjonowanie Shoplo, kto powinien się na to zdecydować i po jakim czasie można osiągnąć satysfakcjonujące efekty.
W pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę fakt, iż na Shoplo możliwa jest bardzo szczegółowa optymalizacja. Co to oznacza? Że przy użyciu wbudowanych funkcjonalności każda osoba jest w stanie z łatwością uzupełnić meta tagi (dla wszystkich podstron), a także dodać tytuły alternatywne do grafik.
Shoplo jest jednym z najlepiej dostosowanych systemów zarządzania treścią do pozycjonowania, inaczej nazywanego również optymalizacją stron w wyszukiwarkach. W tym przypadku możemy relatywnie szybko wprowadzić niezbędne modyfikacje posługując się również licznymi automatyzacjami.
Na pozycjonowanie Shoplo powinni zdecydować się przede wszystkim właściciele małych- oraz średniej wielkości sklepów internetowych. Dużą zaletą tej platformy są ceny. Otóż prowadzenie serwisu WWW mającego w ofercie poniżej 50 produktów kosztuje około 40-60 zł miesięcznie. Koszty Shoplo przedstawiają się równie przystępnie w przypadku sklepów w granicach 100-200 produktów. Biorąc pod uwagę liczne możliwości automatyzacji pod kątem SEO oraz przyjazny interfejs – jest to na pewno platforma warta rozważenia.
Pozycjonowanie na Shoplo dedykujemy m.in.:
Aby osiągnąć powyższe korzyści, należy znaleźć się na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania – najlepiej w TOP 5, ponieważ aż 68% kliknięć oscyluje wokół tzw. pierwszej piątki na poszczególne słowa kluczowe (źródło: blog.hubspot.com).
Na pierwszą stronę wyników wyszukiwania trafia 95% ruchu związanego z wyszukiwaniem (źródło: digitalsynopsis.com), a 70% kliknięć jest organicznych (źródło: imforza.com). Płatne wyszukiwania są mniejszością, dlatego tak ważna jest długofalowa inwestycja w SEO.
Aby osiągnąć wysokie pozycje w SERP-ach, należy zadbać o dwa istotne elementy – optymalizację on-site (wewnątrz witryny) oraz SEO off-site (poza Twoim serwisem).
Na on-site SEO składają się dwa główne aspekty, a mianowicie:
Jeżeli chodzi o treści – powinny być one napisane zgodnie z zasadami E-A-T, będąc ekspercką twórczością, potwierdzoną badaniami oraz stosownymi certyfikatami osób z danej branży, które podjęły się ich napisania.
Jest to szczególnie ważne w przypadku branż YMYL (ang. Your Money, Your Life) związanych m.in. z finansami, poradami zdrowotnymi lub informacjami prawnymi.
Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania Shoplo jest link-building – czyli długofalowy proces polegający na zdobywaniu wartościowych odnośników zewnętrznych z serwisów o dużej wiarygodności.
Nie polecamy praktykować pozyskiwania spamerskich odnośników (np. ze stron niskiej jakości), ponieważ od aktualizacji Google Penguin Update w 2012 roku jest to nieuczciwa praktyka Black Hat SEO.
Jako doświadczona agencja SEO polecamy pozyskiwać odnośniki ze stron o wysokim DR (ang. Domain Rating) oraz DA (ang. Domain Authority). Poszczególne parametry można sprawdzić w narzędziu Ahrefs.
Jednymi z najbardziej renomowanych metod na pozyskiwanie wartościowych odnośników są rozwiązania tj.:
Warto również rozważyć wymianę wpisów gościnnych oraz udzielanie wypowiedzi do artykułów z branżowej prasy.
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Przeciętnie pierwsze rezultaty związane z pozycjonowaniem Shoplo są widoczne po kilku miesiącach w postaci wyższych pozycji w SERP-ach i dodatkowych wejść na stronę. W Semcore potrzebujemy minimum 6-12 miesięcy, żeby zmaksymalizować liczbę makro- oraz mikro konwersji.
Finalnie czas uzyskania efektów SEO zależy od m.in.:
Istotny jest także wiek domeny. Eksperci Ahrefs doszli do wniosku, że 95% nowych witryn internetowych nie osiąga pierwszej strony organicznych wyników wyszukiwania w ciągu roku (źródło: ahrefs.com). Ma to miejsce szczególnie w wysoce konkurencyjnych branżach.
Warto jednak wspomnieć, iż niecałe 6% domen, którym udało się “zarankować” w TOP 10 na minimum jedną frazę kluczową po roku od zaindeksowania przez Google dysponowały bardzo mocnym profilem linków (czyli wysokim współczynnikiem DR – Domain Rating). Są one nazywane przez Ahrefs “szczęśliwymi” stronami, które osiągnęły TOP 10 w czasie 61-182 dni.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.