Pozycjonowanie Amazon – Poradnik SEO
4 min
4 min
Na skróty
Pozycjonowanie na Amazon może się nieco różnić od SEO na SkyShop, PrestaShop czy też CMS WordPress. W tym przypadku szczególną uwagę należy zwrócić na dobór słów kluczowych i wszelkie darmowe działania podejmowane przez sprzedających. O tym, co to jest, a także na czym polega pozycjonowanie Amazon, jak wybrać słowa kluczowe i które kwestie są najważniejsze na tej platformie opowiemy w dzisiejszym artykule.
Pozycjonowanie Amazon to inaczej optymalizacja SEO (ang. Search Engine Optimization) ukierunkowana na aukcje w obrębie platformy Amazon. Celem tego działania jest osiągnięcie najwyższych pozycji w organicznych (bezpłatnych i naturalnych) wynikach wyszukiwania na poszczególne frazy kluczowe. Mówiąc w skrócie – pozycjonowanie Amazon ma ułatwić potencjalnym klientom odszukanie wybranego produktu. Zwiększy to prawdopodobieństwo jego zakupu, a w konsekwencji zmaksymalizuje zyski Twojej firmy.
Wybór słów kluczowych to jedna z najistotniejszych kwestii w przypadku pozycjonowania produktów na Amazonie. Aby właściwie dobrać frazy istotne pod kątem sprzedażowym dla Twojego biznesu, powinieneś posłużyć się odpowiednimi narzędziami SEO. W zależności od własnych preferencji możesz wybrać m.in.:
Każda agencja SEO korzysta z innych narzędzi. W Semcore zdecydowaliśmy się na Senuto, ale często również posługujemy się instrumentami tj. Ahrefs, SEMRush i KWfinder. Jeżeli chodzi o Google Keywords Planner – raczej rekomendujemy wykorzystać go w celu wyboru wyrażeń do płatnych kampanii Google Ads (dawniej AdWords).
Biorąc pod uwagę aktualne standardy SXO (ang. Search Experience Optimization) wyróżniamy 3 rodzaje wyrażeń – frazy fat head, chunky middle oraz long tail SEO. Pozycjonując się na Amazon, do swojej strategii SEO należy wdrożyć każdą z powyższych kombinacji. Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Frazy fat head wyszukują najczęściej klienci niezdecydowani, którzy jedynie zapoznają się z dostępnymi ofertami. Wyrażenia bazujące na jednym lub dwóch słowach są wysoce konkurencyjne i najcięższe w pozycjonowaniu.
Przykładowe frazy fat head:
Żeby wypozycjonować frazy fat head, należy dysponować bogatym zapleczem SEO i minimum kilkuletnią domeną (w przypadku najbardziej konkurencyjnych branż).
Frazy chunky middle odzwierciedlają nieco bardziej szczegółowe zapytania od fraz fat head, jednak w dalszym ciągu wyszukują je mniej zdecydowani klienci. Warto natomiast wziąć pod uwagę fakt, że większość osób wpisujących w wyszukiwarkę dwa lub trzy słowa kluczowe może chcieć kupić dany produkt od razu po wejściu na Twoją aukcję na Amazonie.
Przykładowe frazy chunky middle:
Biorąc pod uwagę ogólną konkurencyjność fraz chunky middle, można je zdecydowanie łatwiej wypozycjonować, jednak w najbardziej “obleganych” branżach będziemy musieli przez długi czas pracować nad contentem i regularnie podlinkowywać daną kategorię na Amazonie (np. za pomocą artykułów sponsorowanych).
Nie bez powodu aż 50% wyszukiwań oscyluje w obrębie fraz long tail SEO (źródło: WordStream). To obecnie najbardziej opłacalne frazy kluczowe precyzujące zamiary potencjalnych klientów. Generują najwyższy współczynnik konwersji – nawet pomimo tego, że stosuje się je zdecydowanie rzadziej od fraz ogólnych fat head lub chunky middle.
Przykładowe frazy long tail SEO:
Frazy long tail SEO można najłatwiej wypozycjonować. To właśnie od rozwoju długiego ogona słów kluczowych polecamy zacząć pozycjonowanie na Amazon.
Pozycjonowanie Amazon powinno opierać się przede wszystkim o darmowe działania umożliwiające podniesienie pozycji Twoich aukcji w organicznych wynikach wyszukiwania na poszczególne słowa kluczowe. Jako doświadczona agencja SEO rekomendujemy zwrócić uwagę na aspekty tj.:
Pozycjonowanie Amazon powinno bazować na działaniach WHS (ang. White Hat SEO). Stosuj umiarkowaną liczbę słów kluczowych i zwracaj szczególną uwagę na użyteczność treści. Grafiki muszą obrazować dany produkt w wysokiej jakości, a teksty mieć właściwą strukturę nagłówków (H1-H6). Zadbaj także o uzyskanie jak największej liczby pozytywnych opinii poprzez obsługę klienta na wysokim poziomie. Dziękujemy za przeczytanie tego wpisu i życzymy powodzenia w pozycjonowaniu na Amazonie!
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat pozycjonowania aukcji Amazon?
Cena za pozycjonowanie na Amazonie jest ustalana indywidualnie. Jeżeli chcesz uzyskać spersonalizowaną ofertę – umów spotkanie już dziś. Razem z nami wygenerujesz ruch na Amazonie i zaczniesz sprzedawać więcej.
Efekty pozycjonowania Amazon będą widoczne mniej więcej po kilku miesiącach w postaci większej liczby wyświetleń Twoich aukcji, co przełoży się na dodatkowe konwersje zakupowe.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.