Jesteś początkującym copywriterem? A może chcesz nawiązać współpracę i mieć zawsze nowe teksty na Twojej stronie internetowej? Poznaj błędy, które copywriterzy popełniają najczęściej. Zweryfikuj to, czy znajdują się one na Twoim blogu, czy też na stronie internetowej Twojego sklepu.
Na skróty
Brak unikalności
Teksty na stronie internetowej muszą być unikalne, nie można ich kopiować z innych witryn. Część copywriterów (szczególnie tych początkujących) nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne to jest. Unikalność jest jednym z czynników rankingowych, które wpływają na to, jak wysoko w wynikach wyszukiwania jest dana strona internetowa. Kopiowane treści zawsze wpłyną negatywnie na widoczność Twoje strony w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego wszystkie teksty muszą być unikalne. Niektórzy copywriterzy kopiują pojedyncze zdania, a nawet całe akapity. To jest niedopuszczalne. Tym działaniem nie tylko obniżają pozycję Twojej strony internetowej w wyszukiwarce, ale również łamią prawo. Jeśli jesteś copywriterem, to nigdy nie kopiuj tekstów z innych stron internetowych. To oszukiwanie zleceniodawcy i działanie na jego niekorzyść. Jeśli masz własną witrynę internetową, to zadbaj o współpracę z rzetelnym copywriterem. Zawsze możesz skorzystać z pomocy agencji, w której pracują doświadczone osoby.
Błędy językowe
Teksty zawierające błędy językowe są bardzo źle odbierane przez czytelników. Należy zadbać o to, aby wszystkie treści były poprawne zarówno pod kątem interpunkcji, jak i ortografii. Programy do edycji tekstów nie poprawiają wszystkiego. Do bycia dobrym copywriterem nie trzeba mieć studiów polonistycznych, ale należy znać zasady pisowni. Nikt, kto robi dużo błędów językowych nie zostanie nigdy profesjonalnym copywriterem. Jeśli chcesz być najlepszy w swojej branży, to dużo ćwicz, sprawdzaj zasady językowe i sprawdzaj swoje teksty po napisaniu. Z czasem nabędziesz umiejętności językowych, a Twoje teksty będą coraz lepsze.
Niezwykle ważne dla pozycjonowania witryny internetowej jest odpowiednia liczba słów kluczowych. Copywriter musi umieć wplatać słowa kluczowe w tekst w taki sposób, aby wyglądały naturalnie. Ważne jest także ich liczba, nie może być ich zbyt wiele – wtedy nie tylko użytkownicy odbiorą to negatywnie, ale także roboty Google. Liczba słów kluczowych musi być optymalna, zbyt duża ich liczba nie wpłynie dobrze na pozycjonowanie, a kiedy jest ich zbyt mało – nie wyróżnisz swojej witryny wśród innych o tej samej tematyce. Frazy kluczowe można odmieniać, nie można ich używać w taki sposób, aby wyglądały nienaturalnie.
Niska jakość tekstów
Część copywriterów nie potrafi dopasować stylu i słownictwa do rodzaju tekstu. Jest wiele form, które są popularne w internecie. Wśród nich są: precle, zapleczówki, teksty blogowe, artykuły sponsorowane oraz eksperckie, opisy produktów oraz kategorii. Każdy z tych rodzajów musi być napisany w odpowiednim stylu. Niska jakość tekstów jest niedopuszczalna, ponieważ nie są one tworzone tylko dla robotów, ale także dla czytelników. Świadczą o samej marce i jej profesjonalizmie. Wysokiej jakości teksty będą wizytówką firmy, dlatego wybierając copywritera zwróć uwagę na to, czy potrafi on pisać także teksty dobrej jakości.
Błędy merytoryczne
W wielu tekstach dotyczących różnych branż mogą pojawiać się błędy merytoryczne. Wynika to z braku znajomości danej dziedziny. Dlatego dobry copywriter przed napisaniem tekstu sprawdzi wszystkie istotne kwestie. Tak zwany „research” jest podstawą. Przed wyborem konkretnego copywritera możesz zamówić tekst próbny – dzięki temu sprawdzisz czy dana osoba będzie w stanie pisać o Twojej branży w poprawny sposób.
Może się wydawać, iż jest wielu copywriterów. Wielu z nich nie spełnia wielu wymagań, które są podstawą profesjonalnych tekstów. Ważne jest to, aby nie zawierały najczęstszych błędów popełnianych przez copywriterów. Wśród nich są błędy merytoryczne. Zadbaj, by Twoje teksty miały słowa kluczowe w odpowiednim nasyceniu. Ponadto konieczne jest to, aby treści były unikalne i nie zawierały błędów językowych. Jeśli nie potrafisz zweryfikować kompetencji copywritera, to skorzystaj z pomocy agencji. Dobrym sposobem będzie wybranie oferty zawierającej usługę pozycjonowania.