Reklama i pozycjonowanie artykułów sezonowych
3 min
3 min
Na skróty
Pozycjonowanie artykułów sezonowych wymaga precyzyjnej strategii i umiejętnego podejścia. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób pracować nad sezonowymi rozwiązaniami w SEO – przeczytaj ten artykuł!
Artykuły sezonowe to specyficzne treści odnoszące się do określonych momentów w roku lub wydarzeń, mając zwykle krótki okres największej popularności.
Twoja strategia marketingowa musi w tym przypadku uwzględniać unikalny charakter danych artykułów, aby skutecznie dotrzeć do odbiorcy w odpowiednim czasie.
Dla przykładu – treści dotyczące świąt Bożego Narodzenia są odpowiednie na przełomie listopada oraz grudnia.
Optymalizując artykuły sezonowe pod kątem SEO, powinieneś uwzględnić trendy wyszukiwania związane z danym sezonem. Dzięki temu dotrzesz do prawidłowej grupy docelowej oraz zmaksymalizujesz zwrot z inwestycji w content marketing.
Zdj 1. Weryfikacja sezonowości w Senuto.
Źródło: Senuto.
Reklamowanie artykułów sezonowych w sieci wymaga specjalnej uwagi, aby skutecznie wykorzystać krótki czas ich największej popularności. Trzy zaawansowane sposoby promocji tych treści:
Dynamiczne reklamy produktowe (np. Google Shopping lub Facebook Dynamic Ads) pozwalają reklamować artykuły sezonowe bez ponoszenia kosztów poza sezonem.
Płacisz → jesteś widoczny dla klientów.
Dla porównania, w przypadku SEO, na widoczność artykułów sezonowych musisz pracować cały rok, natomiast w perspektywie kilku lat jest to tańszy sposób na reklamę online.
W przypadku dynamicznych reklam produktowych, zalecamy zwiększyć budżet w szczytowych momentach i obniżyć budżet poza sezonem. Wiele firm w tym czasie po prostu wyłącza kampanie Google Shopping oraz Facebook Ads, bazując wyłącznie na ruchu organicznym (SEO).
Zdj 2. Reklama artykułów sezonowych Google Shopping.
Źródło: Google.
Artykuły sezonowe najlepiej promować poprzez content marketing. Wystarczy stworzyć angażujące treści, bazujące na właściwych frazach kluczowych (w danym sezonie), a następnie polegać na widoczności organicznej (z SEO) oraz udostępniać treści w swoich social mediach.
Nowa usługa Semcore: SXO dla wymagających klientów.
Zdj 3. Sezonowa letnia sztafeta firmy Decathlon.
Źródło: Facebook – Decathlon Polska.
Nawiązanie współpracy z influencerami pomoże reklamować sezonowe artykuły, które mają szczytową sprzedaż szczególnie w okresach świątecznych. Dobrym przykładem jest kawiarnio-lodziarnia reklamowana przez Andziaks łącząca dobrą zabawę z edukacją, która rozwinie dzieci w okresie pozaszkolnym – czyli w czasie ferii świątecznych.
Zdj 4. Świąteczna reklama influencerki Andziaks.
Źródło: Instagram Andziaks.
Pozycjonowanie artykułów sezonowych pozwala wykorzystać całkowity potencjał okresowych trendów wyszukiwania.
Odpowiednio zoptymalizowane treści umożliwiają uzyskanie najwyższej widoczności i pozyskanie ruchu z wyszukiwarek w najważniejszych momentach roku. Dzięki SEO sezonowemu wyróżnisz się spośród konkurencji, a klienci zaczną traktować Cię jako branżowego lidera.
Jeżeli chcesz sprawdzić, czy Twoja strona została prawidłowo zoptymalizowana pod kątem sezonowego pozycjonowania, zdecyduj się na audyt SEO od specjalistów Semcore. Chętnie udzielimy niezbędnych wskazówek technicznych oraz stworzymy sezonową strategię marketingową dopasowaną do specyfiki Twojego biznesu.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.