Pomysły na sklep internetowy – 5 inspiracji
3 min
3 min
Na skróty
Szukasz pomysłu na działalność w Internecie, ale nie wiesz, na co warto postawić? W tekście przedstawiamy pięć inspiracji, które mogą być ciekawym sposobem na sklep internetowy. Sprawdź jakie produkty mogą dobrze sprzedawać się w sieci i jakie pomysły (być może) będą prawdziwym strzałem w „10”!
Zdj 1. Szukasz inspiracji do sklepu internetowego? Sprawdź, co dla Ciebie mamy!
Źródło: https://pixabay.com/photos/online-e-commerce-shopping-internet-6817350/
Sklepy internetowe to szansa dla wielu branż, które mogłyby zniknąć w standardowej sprzedaży ze względu m.in. na koszt prowadzenia działalności stacjonarnej. Charakter ich produktów czy sposób handlowania nie opiera się np. na produktach pierwszej potrzeby, a ograniczony rynek lokalny nie pozwoli na finansowe utrzymanie się. Poznaj pomysły na sklep internetowy, które mogą okazać się sukcesem!
Jak połączyć pasję z zyskiem w Internecie? Postaw na sprzedaż wyrobów typu handmade! Te zawsze znajdą swoich zwolenników w sieci, a szeroka możliwość promocji (np. przez pozycjonowanie) ułatwi Ci pozyskanie kolejnych klientów. Jednocześnie cały biznes możesz prowadzić z domu – od produkcji, przez wysyłkę i kontakt z Klientami.
Dzięki e-commerce branża handmade bardzo odżyła. Nie jest narażona np. na wysoki koszt najmu lokalu (co niekiedy utrudniało prowadzenie biznesu tego rodzaju). Działalność internetowa umożliwia też dotarcie do bardzo szerokiej grupy odbiorców, niezależnie od tego, z jakiego regionu kraju (albo innej części świata!) pochodzą!
Praca zdalna (z angielskiego home office) jest niezwykle popularna po pandemii koronawirusa. Niektóre firmy postanowiły nie wracać już do standardowego, stacjonarnego trybu funkcjonowania, a to okazja do zarobku!
Warto pomyśleć o sprzedaży urządzeń elektronicznych (np. kamer internetowych), przewodów, oprogramowania do śledzenia komputerów służbowych i podobnych produktów. Z pewnością znajdziesz klientów na taki towar, niezależnie od miejsca prowadzonej działalności.
Ekologia staje się bardzo modna, a co za tym idzie – można na niej zarabiać! Wszelkiego rodzaju słomki wielorazowego użytku, talerzyki eco-friendly, rozwiązania sprzyjające zdrowemu i ekologicznemu stylowi życia, wielorazowe torby oraz kosmetyki czy artykuły domowego użytku przyjazne dla środowiska mogą być hitem internetowej sprzedaży.
Niewątpliwie warto sprawdzić jaki asortyment cieszy się największym uznaniem oraz dostosować go do naszych możliwości. Jeżeli np. nie masz wielkiego magazynu, to większy towar będzie problematyczny. Słomki do wielorazowego użytku mogą jednak być świetnym rozwiązaniem na internetowy biznes.
Coraz więcej sklepów internetowych skupia się na sprzedaży odzieży. Jeżeli prowadzisz gospodarstwo rolne albo uprawiasz ekologiczną żywność na mniejszą skalę, możesz podzielić się nią z innymi. Załóż sklep, w którym zaczniesz sprzedawać swoje wyroby!
Pamiętaj jednak, że – podobnie jak w przypadku sklepów stacjonarnych – do sprzedaży jedzenia mogą być wymagane m.in. dokumenty sanepidowskie.
Na koniec coś dla fanów i fanek mody. Wiele butików i sklepów odzieżowych typu „second hand” przenosi się do sieci. Łatwiej jest bowiem dotrzeć do szerszej grupy klientów, korzystając z narzędzi sprzedaży internetowej.
Zwróć uwagę, aby podczas sprzedaży dobrze oznaczać produkty (dbać np. o prawidłową rozmiarówkę), bo jeżeli tak nie będzie, możesz spodziewać się wielu zwrotów i negatywnych opinii. Zainwestuj w reklamę w mediach społecznościowych, content marketing i pozycjonowanie, które przeprowadzi dla Ciebie profesjonalna agencja SEO. Pomyśl też, czym możesz się wyróżnić.
Od pomysłu i idei zaczyna się budowanie biznesu. Zasada ta dotyczy również działalności w branży e-commerce. Nie zapominaj jednak, że sam pomysł nie zbuduje biznesowego sukcesu internetowego. O jakich zasadach musisz pamiętać na początku?
Zdj 2. Niezależnie od tego, jaką tematyką sklepu jesteś zainteresowany – zainwestuj w przygotowanie bezpiecznego systemu płatności!
Źródło: https://pixabay.com/photos/credit-card-payment-credit-card-1730085/
Niezależnie od wszystkiego, rób to co lubisz. Musisz znać się na branży, w której funkcjonujesz i wiedzieć wszystko o produktach, które sprzedajesz. To podstawowy klucz do sukcesu w e-commerce!
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.