Umiejętności, wiedza i doświadczenie są konieczne, by dobrze wykonywać swoje zawodowe obowiązki. Ale kto powiedział, że codziennej pracy nie można sobie ułatwić? W dobie rozwoju nowych technologii w sukurs przychodzą liczne narzędzia online czy aplikacje mobilne, które pomagają efektywniej zorganizować czas, sprawniej wykonywać zadania czy po prostu lepiej skupić się na tym, co mamy do zrobienia.
Narzędziownik – co polecają specjaliści Semcore?
Zapytaliśmy naszych ekspertów, z jakich narzędzi na co dzień korzystają w swojej pracy. W ten sposób powstała lista, z której z powodzeniem mogą czerpać nie tylko osoby z branży SEO, ale też wszyscy, którzy chcą wydajniej i skuteczniej realizować swoje zadania. Częstuj się zatem śmiało i pracuj efektywniej!
Alek Cierniewski, COO
Todoist – świetna aplikacja stworzona w oparciu o metodykę GTD (Getting Things Done), pozwalająca efektywnie zarządzać zadaniami i podnosić własną produktywność. Mój osobisty game changer, z którego nieprzerwanie korzystam od ponad 8 lat. Właściwie jestem od tej apki uzależniony i nie wyobrażam sobie życia bez niej.
Miro – ogromne wsparcie w myśleniu wizualnym, tworzeniu strategii, map myśli, lejków, scenariuszy prezentacji, czy jakichkolwiek innych konceptów wymagających “narysowania” tego sobie.
Dashlane – menedżer haseł, który rozwiązuje problem z pamiętaniem ich. Działa bardzo dobrze, zarówno jako wtyczka do Chrome, jak i niezależna apka (u mnie na macOS).
ClickUp – uczę się i przekonuję do niego.
ChatGPT – tutaj chyba nie trzeba za bardzo opisywać 🙂 Ja osobiście korzystam do pracy nad contentem, mnożenia pomysłów. Albo w drugą stronę – uspójniania ich.
Pomodoro – do dzielenia czasu pracy na bloki, zwiększenia focusu i pilnowania tego, żeby zrobić przerwę.
Evernote – do zbierania wszelkich notatek, pomysłów, linków itp. Używam go równolegle ze wspomnianym już przez Alka Miro.
Do wyszukiwania informacji z interesujących mnie dziedzin korzystam czasem z Feedly i Squid.
Poza tym bardziej tradycyjne – kalendarz Google i… dyktafon 😉 Głosowe notatki, zwłaszcza, w dłuższej trasie samochodem, to coś, co bardzo mi się przydaje, chociaż początkowo myślałam, że to będzie głupi pomysł.
Kasper Grubba, Senior Graphic Designer
U mnie to głównie programy graficzne, co jest raczej oczywiste, ale może warto wspomnieć o dwóch:
Figma – coś, z czego nie korzystałem przed Semcore, a teraz to moje główne narzędzie każdego dnia. Program stworzony do budowania aplikacji i stron www, ale da się w nim zrobić praktycznie wszystko (od zaprojektowania wektorowej ikony, po złożenie plakatu do druku).
Midjourney – używam do generowania obrazów za pomocą AI. Za moment prawdopodobnie Dall-e3 od OpenAI je zastąpi.
Dalej tak, jak u Ani – Pomodoro do kontrolowania flow intensywnej pracy i przerw.
Dodatkowo:
Noisly – odgłosy natury itp., które można dowolnie ustawiać. Pomaga, kiedy chcę się zanurzyć w projekcie, postarać się wejść w tryb “in the zone”.
Tryb samolotowy w telefonie.
To w sumie nie narzędzie digital, ale od jakiegoś czasu testuję Loop earplugs – do całkowitego lub częściowego ucięcia dźwięków. +20% do skupienia, do pracy i na siłkę, serdecznie polecam 😉
To ja dorzucę jeszcze z punktu widzenia pracy projektowej:
JIRA – fajne narzędzie do organizacji, aktualizacji i statusowania pracy w zespołach, szczególnie we współpracy ze środowiskiem web developerskim; co fajne, JIRA ma świetnie opanowane wtyczki do innych narzędzi i środowisk.
monday.com – jak wyżej, ale dla mnie bardziej do koordynacji prac i zespołów marketingowych, uwzględnia też nieźle budżetowanie.
Trello – klasyk, chyba najprostsze narzędzie typu “kanban”, nawet dla najbardziej opornych. System tablicowy, karteczkowy, łatwo utrzymać porządek. Często wystarczy zerknięcie, żeby czuć się zaktualizowanym w danym temacie.
Nie jest to stricte narzędzie, ale pomaga na etapie brain stormingu:
Pinterest – szukam tutaj często inspiracji, zapisuję też na tablicy pomysły projektowe/biznesowe. Podoba mi się, że jest to narzędzie mocno międzynarodowe i obrazkowe, co ogromnie przyspiesza i ułatwia poszukiwania.
A na “miękko”:
Kasper wspomniał o dźwiękach natury, u mnie podczas pracy królują playlisty (są gotowe na Spotify!) nastawione na odpowiednich częstotliwościach (Hz) dla wydajności mózgu (np. do pracy w skupieniu).
Bartek Kotowicz, Head of Brand
Blinkist – pomaga szybciej rozumieć świat dostarczając skróty książek
Miro – pomaga wizualnie myśleć
Feedly – pomaga zbierać pomysły na treści
Evernote – pomaga uporządkować pomysły w jednym miejscu
Screaming Frog – kombajn służący do analizy wielu aspektów technicznych i contentowych witryny.
Google Search Console – narzędzie Google monitorujące najważniejsze parametry witryny w wynikach wyszukiwania.
Google Analytics – narzędzie Google monitorujące ruch, konwersję oraz zachowanie użytkowników w serwisie internetowym.
Microsoft Clarity – narzędzie rejestrujące zachowania użytkowników w serwisie internetowym, w formie heatmap oraz nagrań wideo; bardzo pomocne w analizach UX i procesie optymalizacji współczynnika konwersji.
Google Looker Studio – narzędzie Google służące do tworzenia interaktywnych raportów, pobierające dane z wielu popularnych narzędzi.
Marcin Stypuła, CEO
Ja tylko mogę dodać do tej bogatej listy ChatGPT4.