Semcore ma nowy zarząd. ”Czas na inwestycję w rozwój”
2 min
2 min
Na początku kwietnia agencja Semcore rozszerzyła skład zarządu. Prezesem i Chief Executive Officer został Marcin Stypuła, współzałożyciel i właściciel firmy. Aleksander Cierniewski, dotychczasowy CEO, objął funkcję wiceprezesa zarządu oraz Chief Operating Officer. Zmiany podyktowane są ujednoliceniem procesów decyzyjnych i zapewnieniem spójności w realizacji strategii z zakresu R&D.
Semcore to jedna z największych firm SEO/SEM w Polsce. Na koncie ma współpracę z takimi markami jak GLS, Oriflame, Oshee, Coccodrillo. Firma zajmuje się m.in. pozycjonowaniem stron internetowych w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. Jedną z głównych specjalizacji Semcore jest połączenie SEO z UX, czyli zapewnienie optymalnego doświadczenia użytkownika na stronie internetowej. Działania SXO obejmują między innymi: analizę zachowania użytkowników na stronie, testowanie wersji strony pod kątem doświadczenia użytkownika, optymalizację szybkości ładowania strony, dopasowanie treści do potrzeb użytkowników, a także dbałość o responsywność strony i jej wygląd na różnych urządzeniach.
– Semcore działa już od ponad dekady. To dobry moment na podsumowania i stworzenie planów na dalsze lata działalności. Rewolucja związana ze sztuczną inteligencją to nie moment, żeby stać w blokach. Skuteczny marketing internetowy potrzebuje znacznie więcej niż tylko działań SEO czy SXO. Wymaga on kompleksowej, wieloaspektowej strategii wdrażanej przez specjalistów oraz ciągłego badania możliwości rozwoju – tłumaczy Marcin Stypuła, właściciel i nowy prezes Semcore i dodaje:
– Stąd decyzja o zmianach w strukturach kierowniczych i rozszerzenie zarządu. Wynika ona głównie z nowej strategii firmy, która opiera rozwój Semcore na dwóch fundamentach. Doskonałości operacyjnej oraz działalności R&D. Ujednolicamy więc procesy decyzyjne i zapewniamy spójność w realizacji obranej strategii – zaznacza.
Marcin Stypuła, który jako właściciel Semcore, do tej pory zajmował się głównie projektami strategiczno-rozwojowymi, na stanowisku CEO będzie teraz jeszcze mocniej zaangażowany w działalność operacyjną. Wynika to m.in. z dynamizacji realizacji projektów tworzonych w ramach SemcoreLAB i wdrażania pomysłów tam wypracowanych w bieżącą działalność firmy.
Warto wspomnieć, że SemcoreLab jest platformą naukową R&D, której celem jest zarządzanie innowacją, wyszukiwanie talentów oraz tworzenie skutecznych technologii zwiększających sprzedaż w Internecie.
– Wierzymy, że poprzez rozwój kompetencji i prowadzenie projektów badawczych na pograniczu świata biznesu i nauki doprowadzimy do ważnych i potrzebnych zmian na e-rynku – przekonuje Marcin Stypuła.
Aleksander Cierniewski, dotychczasowy prezes firmy, pozostanie w zarządzie na stanowisku wiceprezesa oraz przejmie funkcję Chief Operating Officer.
– W ostatnim roku przychody Semcore wzrosły o 70%, zwiększyliśmy zatrudnienie, a także przygotowaliśmy wiele procesów organizacyjnych, które ułatwią nam dalszą działalność. Nie można bowiem dbać o lepsze wyniki klientów, a to przecież one są podstawą naszej działalności, bez całościowego ułożenia i związania ze sobą organizacji. Dalsze skalowanie biznesu, trzymanie najwyższej jakości oraz szukanie drogi do doskonałości operacyjnej, to cele na najbliższy czas – podkreśla Aleksander Cierniewski, który z Semcore związany jest niemal od początku istnienia firmy.
To nie koniec zmian w szeregach kierowniczych Semcore. Dariusz Piekarski został Chief Strategy Officer, którego wieloletnie doświadczenie i osadzenie w środowisku biznesowym, pozwoli na realizację usprawnień strategicznych i operacyjnych organizacji.
Natomiast w styczniu tego roku do zespołu Semcore jako Chief Delivery Officer dołączył Michał Jangas i jest odpowiedzialny m.in. za pracę nad jakością usług i poprawą ich rentowności. Zadaniem Jangasa będzie też rozwój nowych usług, a także wzmacnianie kompetencji organizacji w zakresie zarządzania zespołami realizacyjnymi.