Strony sprzedażowe – jak budować i promować?
3 min
3 min
Na skróty
Internauta nie daje Ci wiele czasu na zainteresowanie go ofertą. Najwięcej z nich spędza na stronie 2-3 minuty, a 70% przegląda ją nie dłużej niż 4 minuty. Optymalnie wykorzystaj ten czas i przygotuj witrynę, która zwróci uwagę użytkownika na określony produkt lub usługę. Sprawdź, jak budować i promować stronę sprzedażową.
Czy wiesz, że z roku na rok poświęcamy informacjom coraz mniej uwagi? Pokazuje to średni attention span, czyli czas, w którym skupiasz się na zadaniu, zanim się rozproszysz. Badania pokazują, że w ciągu 15 lat skrócił się o ¼ i w zależności od osoby może wynosić od 2 do 20 sekund. Natomiast średnio to 8,25 sekund.
Źródło: https://www.bridgecareaba.com/blog/average-human-attention-span
Masz mało czasu, aby przekonać internautę, że warto sprawdzić ofertę. Co wpływa na jego zachowanie? Wiele czynników. Badania pokazują, że 94% negatywnych doświadczeń użytkowników było związanych z projektem graficznym. 38% internautów przestało angażować się w witrynę przez nieatrakcyjny układ. 88% użytkowników twierdzi, że mało prawdopodobne, aby ponownie odwiedzili witrynę, z którą mieli negatywne doświadczenia. Na stronie sprzedażowej nie ma miejsca na takie błędy. Jak przygotować witrynę, która będzie realizować cele biznesowe?
Witryna musi być dopracowana. Istnieje wiele czynników, które wpływają na to, czy potencjalny klient zainteresuje się stroną. Jakie?
Witryna musi się szybko ładować
Jak ustaliło Webfx, 83% internautów oczekuje, że strona załaduje się szybciej niż w 3 sekundy. Skrócenie czasu ładowania przekłada się na wyższy współczynnik konwersji.
Źródło: https://www.webfx.com/blog/internet/website-page-load-time-conversions/
Dodaj interesujący nagłówek
Powinien być dobrze widoczny, przyciągać uwagę. Po jego przeczytaniu internauta musi wiedzieć, co zyska, jaki rozwiąże problem, jeśli skorzysta z oferty.
Źródło: https://robertjarek.pl/kurs-dla-tworcow-online/
Zadbaj o czytelność
Internauci skanują stronę wzrokiem, a nie czytają treść od początku do końca. Nie mogą trafić na ścianę tekstu. Musisz dodać atrakcyjne zdjęcia i zachęcający, krótki content, w którym zwrócisz uwagę na zalety produktu – pokażesz, dlaczego warto go kupić. Poniżej widać, jak jeden z uczestników badania przeprowadzonego przez Nielsen Norman Group skanował witrynę z opisem produktu. Stopniowo scrollował stronę, a elementy zostały ustawione tak, że zwrócił na nie uwagę.
Źródło: https://www.nngroup.com/articles/how-people-read-online/?lm=how-users-read-on-the-web&pt=article
Używaj call to action
Umieść dobrze widoczne CTA z jasnym przekazem. Wezwanie do działania powinno się pojawić w kilku miejscach strony sprzedażowej. Przykładowe treści, jakich możesz użyć, to Kup teraz czy Kup teraz i oszczędź 200 zł.
Źródło: https://dieta.hpba.pl/lifetime/
Nie pisz o cecha produktu tylko, tylko o korzyściach
Parametry przedmiotu nie są tym, co kluczowe dla odbiorcy. Chce wiedzieć, co zyska, jeśli zdecyduje się na zakup. W przypadku gdy trudno to pokazać na zdjęciach czy opisać słowami, dodaj film, na którym widać efekt zastosowania produktu.
Dodaj opinie zadowolonych klientów
Jeśli na Twojej stronie sprzedażowej ich nie ma, koniecznie je umieść. Najlepiej, jeśli to opinie podpisane imieniem i nazwiskiem autora. Warto wstawić również jego zdjęcie. Zachęcaj do wystawiania opinii, z których wynika, jakie korzyści odnieśli klienci dzięki skorzystaniu z oferty.
Źródło: https://www.ewa-blonska.pl/opinie-klientow
Warto korzystać z różnych działań marketingowych, testować je, aby wybrać takie, które w danym przypadku przynoszą najlepsze wyniki. Może będzie to pozycjonowanie, e-mail marketing, kampania Google Ads, Facebook Ads, a może zupełnie inne działania?
Weź pod uwagę korzystanie z modelu 70-20-10. Oznacza to wydawanie:
W przypadku każdego produktu skuteczne mogą się okazać inne działania, ale nie warto koncentrować się na jednych. Testuj i na tej podstawie ustalaj, jak podzielisz budżet marketingowy.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.