Twitter dla początkujących — podstawowe zastosowania i korzyści
3 min
3 min
Na skróty
Twitter — a dziś właściwie X — jest prawdopodobnie ulubionym narzędziem komunikacji dla wielu polityków, dziennikarzy i influencerów. Czy jest na nim miejsce także dla firm? Według nas — jak najbardziej, chociaż trzeba przy tym pamiętać, że ta platforma rządzi się dość specyficznymi regułami. Wyjaśniamy, po co jest Twitter i jakie korzyści mogą z niego czerpać marki — zapraszamy do lektury!
140 znaków — według twórców Twittera tyle powinno wystarczyć do komunikacji w świecie zmieniającym się jak nigdy wcześniej. Jak się okazało — wystarczyło przynajmniej do tego, aby założona przez Jacka Dorseya i jego zespół platforma stała się jednym z najpopularniejszych kanałów social media, przez pewien czas ustępującym jedynie Facebookowi.
Ograniczenie ilości znaków bez wątpienia pomogło Twitterowi się wyróżnić — i przyciągnęło do niego wszystkich, którzy poszukiwali medium błyskawicznego, idealnego do publikowania swoich przemyśleń czy udostępniania ciekawych treści.
Od 2006 roku Twitter nieco się jednak zmienił. W 2017 roku zwiększono maksymalną długość tweetów do 280 znaków. Prawdziwą jednak rewolucją było wykupienie platformy przez miliardera Elona Muska w roku 2022, czemu towarzyszył rebranding marki — w tym zmiana nazwy na X — oraz… szereg kontrowersyjnych decyzji nowego właściciela. Wystarczy powiedzieć, że przychody platformy z reklam spadły w ubiegłym roku o ponad 40%. Ale wciąż — z X-a każdego miesiąca korzysta ponad 300 milionów unikalnych użytkowników. W Polsce jest ich obecnie ok. 5 milionów, co oznacza bardzo solidny potencjał marketingowy.
Źródło: raport Digital 2024: Poland — DataReportal
Tych, którzy z Twittera nigdy nie korzystali, uspokajamy — jest to bardzo prosta w użyciu platforma, oparta tak naprawdę na kilku funkcjonalnościach. Najważniejsze z nich kryją się pod pojęciami:
Na dobry początek, to w zasadzie wszystko. Warto jeszcze wspomnieć, że:
W zasadzie każda większa firma ma swoje konto na Twitterze (X). Okazuje się bowiem, że medium oparte na bardzo krótkich komunikatach też ma dość spory potencjał promocyjny. Ograniczona ilość znaków oznacza, że agencja marketingowa lub Twój dział social media muszą wykazać się szczególną kreatywnością — ale w ten sposób mogą zbliżyć się do Twojego potencjalnego klienta bardziej, niż na jakiejkolwiek innej platformie. Na Twitterze nie ma przestrzeni na okrągłe zdania — świadomość marki możemy za to budować:
Dla zainteresowanych — X oferuje także swój własny system targetowanych reklam, coraz bardziej przypominający Meta Business Suite.
Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.