Google ponownie ostrzega: Twórcy muszą sprawdzać treści AI!
2 min
2 min
Na skróty
Publikujesz treści generowane przez AI bez sprawdzania? Możesz na tym sporo stracić – Google ponownie przypomina twórcom o konieczności tworzenia jakościowych i merytorycznych treści!
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/futuristic-computer-graphic-glowing-human-face-generative-ai_188544-9003.jpg?t=st=1714112877~exp=1714116477~hmac=8a55530ade7841d530a30171208aec4fbffface722d915a46fa22825db5fbb37&w=1380
Wszystkie osoby korzystające z AI do generowania contentu, czy to w celach edukacyjnych, marketingowych czy technologicznych, muszą przyjąć założenie, że każda automatycznie wyprodukowana treść wymaga gruntownej weryfikacji.
Jak pokazał niedawny odcinek podcastu Google „Search Off The Record”, nie ma narzędzi nieomylnych. Przykładem może być sytuacja, w której AI zaproponowało wykorzystanie nieaktualnych tagów rel=”prev/next” dla paginacji. To podkreśla, że AI może utrwalać przestarzałe metody, jeśli tylko znajdą one odzwierciedlenie w danych, na których uczy się model.
Zdj 1. Ważny podcast o wiarygodności AI w tworzeniu contentu.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=AGoN0oeuZ2k
Eksperci SEO (np. Lizzi Harvey z Google) zwracają uwagę na ryzyko związane z nieaktualnymi danymi szkoleniowymi. Jeśli informacje, które były popularne w ostatnim czasie przestały być aktualne, ale są często omawiane przez twórców (np. ze względu na ich niewiedzę) – AI może je nadal rozpowszechniać.
W konsekwencji nadzór ludzki jest obecnie decydujący dla zachowania aktualności i rzetelności informacji rozpowszechnianych w sieci.
Jak skutecznie weryfikować treści wygenerowane przez AI?
Weryfikacja treści AI nie tylko zapobiega rozprzestrzenianiu się dezinformacji, ale również chroni Twoją reputację online oraz efektywność działań SEO. Publikowanie błędnych treści wpłynie negatywnie na pozycjonowanie w wyszukiwarkach i ogólnie postrzeganą wiarygodność.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.