Odpowiednio zoptymalizowana wizytówka Google pozytywnie wpływa na pozycjonowanie Twojej firmy w sieci, ale przede wszystkim – znacząco zwiększa jej widoczność i rozpoznawalność w oczach potencjalnych klientów. Właściwe zarządzanie profilem Google Moja Firma bywa jednak zadaniem wymagającym, dlatego warto skorzystać z przydatnych narzędzi. Przykładem może tu być Localo – oprogramowanie do pozycjonowania wizytówki Google.
Localo – co to za narzędzie?
Localo – wcześniej znane jako Surfer Local – to narzędzie online, które umożliwia optymalizację i zarządzanie wizytówką Google w celu optymalizacji lokalnego SEO. Każda firma – niezależnie od tego, czy mówimy o freelancerze, niewielkim przedsiębiorstwie, czy większej agencji – dzięki Localo może zoptymalizować wizytówkę Google, a co za tym idzie, zwiększyć widoczność profilu i dotrzeć do nowych klientów.
Jak to zrobić? Oczywiście, przede wszystkim należy założyć w Localo profil. Aktualnie do wyboru są trzy plany, oferujące różne funkcje:
Darmowy plan: To podstawowa wersja narzędzia, która zapewnia dostęp do podstawowych funkcjonalności: sprawdzania pozycji firmy w Google oraz monitorowanie pozycji konkurentów czy możliwość stworzenia darmowej strony internetowej z pomocą Localo AI;
Wzrost: W tym planie opłata za każdą lokalizację wynosi 275 zł + VAT miesięcznie. Poza darmowymi funkcjami znajdziesz tu m.in. śledzenie działań konkurencji, audyt profilu czy możliwość planowania publikacji postów, ofert i zdjęć w Google;
Agencja: To najbardziej rozbudowany plan, którego miesięczna opłata wynosi 439 zł + VAT za pierwsze cztery lokalizacje. W tym planie uzyskasz dodatkowo dostęp do narzędzia na stronie do generowania leadów, możliwość edytowania mapy pozycji, a także będziesz otrzymywać darmowy raport pozycji firmy dla działów sprzedaży.
Localo – oprogramowanie do pozycjonowania wizytówki Google: podstawowe opcje
Jak działa Localo – oprogramowanie do pozycjonowania wizytówki Google? Nawet w podstawowej, darmowej wersji narzędzie oferuje funkcjonalności, które znacząco ułatwią Ci zarządzanie i optymalizowanie pinezką Twojej firmy. Mając dostęp do Localo, należy:
Odnaleźć wizytówkę Google swojej firmy.
Po potwierdzeniu firmy należy wybrać frazy kluczowe, które charakteryzują Twoją działalność, oraz te, których mogą używać Twoi rzeczywiści i potencjalni klienci. Warto dobrze przeanalizować wybrane frazy – to pod ich kątem Localo będzie analizować widoczność pinezki Twojej firmy oraz Twoich konkurentów.
Gdy wybierz frazy, potwierdź operację. Localo wyświetli mapę i sprawdzi widoczność pinezki pod kątem konkretnych fraz. Zobaczysz, jak pozycjonowana jest wizytówka Google pod kątem słów kluczowych i jaką ma widoczność dla internautów.
Źródło: https://localo.com/pl/
Localo ma wiele funkcji, które pomagają w szybki i intuicyjny sposób optymalizować wizytówkę Google. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na:
Cotygodniowe porady – Localo raz w tygodniu dostarcza wskazówki dotyczące optymalizacji profilu Google. Dzięki zadaniom możesz wprowadzać zmiany, które poprawiają widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce i pomagają wyprzedzić konkurencję.
Śledzenie pozycji wizytówki w Google pod kątem konkretnych fraz – narzędzie umożliwia monitorowanie pozycji Twojej wizytówki w Google dla określonych fraz kluczowych. Dzięki temu możesz obserwować, jakie efekty przynoszą Twoje działania.
Tworzenie postów i odpowiedzi na recenzje za pomocą AI – Localo AI wspiera użytkowników w tworzeniu postów, odpowiadaniu na recenzje klientów oraz uzupełnianiu informacji o profilu. Automatyzacja tych działań oszczędza czas i pomaga utrzymać spójność w komunikacji z klientami.
Powyższe funkcjonalności to oczywiście nie wszystko, co oferuje Localo. Czy warto zainwestować w to narzędzie? Płatne plany wiążą się ze sporymi wydatkami (zwłaszcza jeśli mowa o freelancerach i mikroprzedsiębiorstwach), niemniej nawet darmowy plan jest bardzo pomocny w zarządzaniu wizytówką Google, dzięki czemu wspiera SEO lokalne.
Localo Google pozwala też za darmo stworzyć nowoczesną stronę internetową firmy, bazującą na informacjach z profilu Google. To wszystko zwiększa widoczność marki w sieci i pozytywnie wpływa na jej wizerunek.