Na skróty
Istnieją w internecie takie miejsca, które znacząco ułatwiają firmom poszukiwanie partnerów biznesowych. Wielu właścicieli działalności, robiąc research na temat potencjalnego kontrahenta, sprawdza opinie nie tylko w Mapach Google. Bardzo często zaglądają oni także do recenzji na stronie Clutch. Zobacz więcej informacji na ten temat oraz dowiedz się, jak wyróżnić swoją działalność właśnie tam!
Clutch to platforma, która pozyskuje wartościowe recenzje na temat firm z branży IT. Skorzystać mogą z nich przede wszystkim klienci B2B. Witryna jest pośrednikiem między klientami a markami, które oferują usługi technologiczne. Celem Clutch jest pomaganie dostawcom w pozyskiwaniu leadów. Ponadto pomaganie klientom w poszukiwaniach wartościowych usługodawców.
Jednocześnie właściciele przedsiębiorstw mogą oceniać przyszłych kontrahentów na podstawie opinii ich poprzednich klientów. Clutch to również narzędzie, które usprawnia komunikację między tymi dwoma grupami. Pozwala ono im wzajemnie się odnaleźć.
Na stronie Clutch.co obecna jest społeczność, która obejmuje tysiące przedsiębiorstw z branży IT. Publikuje ona również rankingi firm oparte na wskaźnikach zadowolenia klientów, a także ocenie pracy projektowej. To miejsce, w którym dosłownie każdy software house chce się znaleźć.
Zdj. 1. Strona główna platformy Clutch
Źródło: https://clutch.co/
Clutch.co ma kilkaset tysięcy firm w swojej bazie. Kilkadziesiąt tysięcy recenzji oraz ogromną liczbę raportów. Najważniejsze powody, dla których warto wybrać tę platformę to:
Platforma opiera swoją wartość na szczegółowych, zweryfikowanych recenzjach klientów, które stanowią solidne źródło informacji dla potencjalnych użytkowników. Clutch.co zbiera opinie bezpośrednio od klientów firm, co zwiększa ich wiarygodność.
Dzięki takiej liczbie recenzji łatwiej jest zaufać działalności i ocenić, czy jest to odpowiedni partner do współpracy. Posiadanie rozbudowanego i pozytywnie ocenianego profilu na Clutch.co przyczynia się do budowania profesjonalnego wizerunku marki.
Wiesz już, co to jest Clutch oraz jakie przynosi korzyści. Jak natomiast działa? Jeżeli jesteś właścicielem firmy, stwórz najpierw konto prywatne. Można to zrobić poprzez konto Google lub konto na LinkedIn. Następnie załóż firmową wizytówkę. Samodzielnie możesz umieścić tam trzy elementy: Summary, Focus oraz Portfolio. W proces dodawania opinii trzeba natomiast zaangażować klientów. Wymaga to dobrych relacji biznesowych, efektywnych projektów oraz satysfakcji klienta i wzajemnego zaufania.
Możliwe jest dodanie opinii w języku angielskim w formie pisemnej. Twój klient może także odbyć rozmowę na temat Twojej działalności z przedstawicielem Clutch. Taka rozmowa odbywa się po angielsku lub po hiszpańsku. Na jej podstawie administratorzy platformy także mogą stworzyć Ci wiarygodną recenzję.
Zdj. 2. Profil Semcore na stronie internetowej Clutch.co
Źródło: własne
Dokładnie tak! Clutch oferuje bezpłatne konta zarówno dla recenzowanych firm, jak i ich klientów. Firma zarabia bowiem na reklamie oraz sponsorowanych wpisach. Skoro nie trzeba płacić za wykorzystanie potencjału Clutch, tym bardziej dobrze zaprezentować się na tej platformie.
Firmy powinny zachęcać swoich klientów do pozostawiania opinii nie tylko w Mapach Google, ale także na platformie Clutch.co. W żadnym jednak przypadku takie zachęty nie powinny być inwazyjne. Warto poprosić o recenzję klienta, co do którego masz pewność, że jest w pełni zadowolony z Twoich usług. Absolutną podstawą jest natomiast sama rejestracja na portalu Clutch.co oraz szybkie reagowanie na zapytania. Często bowiem możesz otrzymywać wiadomości. Udzielając szybkiej oraz treściwej odpowiedzi zadbasz także o wizerunek swojej marki.
Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.