Reklama sklepu obuwniczego – jakie działania marketingowe należy wykorzystać?
3 min
3 min
Na skróty
Branża obuwnicza to niezwykle szeroki, konkurencyjny sektor prowadzenia działalności gospodarczej. Jeżeli posiadasz swój sklep z butami, musisz postawić na intensywną, dobrze „skrojoną” reklamę, aby skutecznie poruszać się po rynku i pozyskiwać kolejnych klientów. Jakie działania marketingowe należy wykorzystać przy reklamie sklepu obuwniczego? Na co najlepiej zwrócić uwagę? Podpowiadamy!
Zdj 1. Sprzedajesz buty? Zobacz co możesz zrobić, aby promować swój sklep
Źródło: https://pixabay.com/photos/footwear-leather-shoes-oxfords-1838767/
Co charakteryzuje rynek sprzedaży butów? To przede wszystkim bardzo duża konkurencja. Nawet w mniejszych miejscowościach działa kilka punktów, które oferują różnego rodzaju obuwie. Podobnie jest w przypadku sprzedaży butów za pośrednictwem Internetu. Aby się „wybić”, trzeba reagować.
Tu z pomogą przyjdzie reklama. Promocja sklepu obuwniczego jest konieczna, jeżeli chcesz utrzymać swój interes i wyróżnić się na tle konkurencji. Nawet jeżeli masz wyjątkowej klasy asortyment, dostępny w atrakcyjnych cenach, Twoi potencjalni klienci musza się o tym dowiedzieć. Inaczej nie będą mogli skorzystać z dostępnych ofert.
Reklama jest nie tylko dźwignią handlu (która umożliwia skuteczne wyprzedzenie konkurencji), ale też pozwala budować relacje klienta ze sprzedawcą i pozytywny wizerunek marki. Musisz jednak wiedzieć w jaki sposób korzystać z jej możliwości. Wyłącznie profesjonalny marketing ułatwiający dokonanie wyboru klientowi pozwoli na zwiększenie obrotów w sklepie i stworzenie
Niezależnie, czy prowadzisz stacjonarny sklep obuwniczy, czy stawiasz na działalność w formie e-commerce, musisz skupić się na bezpośrednim dotarciu do klienta i tworzeniu z nim bezpośrednich relacji. Tego typu działania marketingowe zaprocentują w przyszłości. Klient przekonany do Twojej oferty może polecać ją innym użytkownikom, samodzielnie realizując założenia marketingu szeptanego.
Jednak zanim pozyskasz bazę stałych klientów, musisz zrealizować szereg efektywnych działań promocyjnych. Jakie techniki i narzędzia najlepiej uwzględnić, szukając dotarcia do nowych odbiorców sklepów z butami?
Pozycjonowanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów działania na rynku obuwniczym. Sprawdzi się zarówno, jeżeli sprzedajesz buty przez Internet, jak i posiadasz punkt stacjonarny. SEO umożliwia dotarcie do bezpośrednio zainteresowanego klienta, szukającego informacji o sprzedawcach obuwie w wyszukiwarce.
W przypadku reklamy sklepów z butami, najlepszym rozwiązaniem może być lokalne pozycjonowanie. Polega na dobieraniu fraz pod konkretny obszar geograficzny lub miejscowość np. sklep obuwniczy Toruń, tani sklep obuwniczy Warszawa, markowy sklep obuwniczy na Podlasiu. To zwiększa szansę precyzyjnego dotarcia do klienta i zdystansowania konkurencji.
Media społecznościowe to kolejny element działań marketingowych, które polecane są właścicielom sklepów obuwniczych. Umożliwiają one dotarcie do zróżnicowanych grup, w zależności od portalu społecznościowego. Facebook jest portalem starszych odbiorców, z TikToka czy Instagrama korzystają zwykle młodsi.
Reklamy mogą mieć charakter wpisów (część z nich może wspierać kampanią płatną), które muszą być ciekawe, przyciągać uwagę odbiorców. Postaw na interesujące grafiki (np. zdjęcia butów) pokazujące na zalety z ich użytkowania. Przez media społecznościowe możesz też sprzedawać produkty i promować je korzystając np. z kampanii Facebook Ads. Ciekawym rozwiązaniem jest też połączenie marketingu w mediach społecznościowych z influencer marketingiem.
Zdj 2. Biorąc pod uwagę charakterystykę branży obuwniczej, warto uwzględnić korzystanie z marketingu treści
Źródło: https://pixabay.com/photos/content-marketing-writers-4111003/
Ostatnim elementem marketingu dla sklepów obuwniczych, który możemy Ci polecić jest Google Ads. To program reklamowy umożliwiający nie tylko promocję swojej marki sieci, ale też realne zwiększenie sprzedaży. Sprawdza się szczególnie dla podmiotów, które inwestują w handel e-commerce.
Google Ads polega na publikacji reklam produktowych w postaci czytelnych obrazków, zachęcających do zakupu, wraz z ceną i opisem. Google Ads przekierowuje bezpośrednio do strony produktu, gdzie można dokonać zakupu. Ogromną zaletą Google Ads jest fakt, że płacisz bezpośrednio za efekty. Warto więc inwestować w taki sposób reklamowania produktów.
Reklamowanie sklepu z butami nie musi być drogie. Wszystkie sposoby wymienione wcześniej mogą być oparte o działania dopasowane do budżetu. Koszt pozycjonowania można zoptymalizować stosując mniej fraz lub mniejszą liczbę linków, media społecznościowe mogą być promowane viral contentem (który roznosi się w sieci za darmo), a cenę Google Ads ustalasz faktycznie samodzielnie, dopasowując ją do swoich możliwości.
Każdy z powyższych przykładów sprawdza się idealnie zarówno w przypadku dużych sklepów obuwniczych o ogólnopolskim zasięgu, jak i małych punktów handlowych, które wymagają regionalnego lub lokalnego marketingu.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.