Na skróty
Jednym z podstawowych narzędzi promowania firmy w sieci, jest strona internetowa. Z uwagi na to, że stanowi ona wizytówkę przedsiębiorstwa, powinna prezentować ofertę w czytelny, atrakcyjny sposób, budując tym samym pozytywny wizerunek marki. Żeby tak się jednak stało, konieczny jest interesujący projekt witryny. Jeden z jego elementów to odpowiednio dopasowana czcionka, która wpływa zarówno na funkcjonalność strony, jak i jej ogólną estetykę. Który font okaże się jednak najlepszy? Sprawdź.
Ładna czcionka to pojęcie względne. Jego interpretacja zależy bowiem od indywidualnych upodobań użytkownika. Warto pamiętać jednak o tym, że wybierając czcionki na strony internetowe należy zwracać przede wszystkim uwagę na ich czytelność i przejrzystość. Co więcej, czcionka powinna w prawidłowy sposób wyświetlać polskie znaki oraz mieć wysoki poziom czytelności zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Ponadto zdecydowanie nie może męczyć oczu i musi zapewniać internautom pełen komfort przeglądania strony.
To, o czym warto jeszcze pamiętać, to dostosowanie rodzaju czcionki do zawartości witryny. W przypadku stron firmowych najlepszym rozwiązaniem okazują się być proste fonty. Czcionki ozdobne to z kolei dobry wybór do tworzenia nagłówków. Należy mieć także na uwadze różnorodność stosowanych fontów. Optymalna liczba to 2-3 czcionki na stronie. Przekroczenie tej liczby może wprowadzić chaos w witrynie i utrudnić użytkownikom zapoznanie się z jej treścią.
Jaka jest najlepsza czcionka ozdobna? Taka, która spełnia oczekiwania użytkownika i trafia w jego gust. Wybór jest ogromny, więc każdy może znaleźć odpowiedni wariant dla swojej strony. Jak wspomnieliśmy wcześniej, należy pamiętać o tym, aby stosowana była czcionka z polskimi znakami. Które z dostępnych opcji spełniają te kryteria? Poniżej przedstawiamy 10 przykładów bezpłatnych czcionek z polskimi znakami.
Zaprojektowana w 2011 roku przez Christiana Robertsona, opublikowana przez Google w 2015 roku. Roboto oferuje kursywy i 12 stylów pogrubienia.
To kolejna ładna czcionka, występująca w 12 różnych stylach, której autorem jest Steve Matteson. Od 2018 zajmuje drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych czcionek od Google.
To polska czcionka zaprojektowana przez Łukasza Dziedzica. Do dyspozycji użytkowników jest 10 różnych stylów.
To czcionka, która oferuje aż 18 stylów. Zaprojektowała ją Julieta Ulanovsky. Jest często stosowana zarówno na stronach www, jak i na banerach reklamowych.
Stworzył ją Matt McInerney w jednej, bardzo cienkiej wersji. Jednak w 2012 roku Pablo Impallari i Rodrigo Fuenzalid poszerzyli ją o kolejne style.
To kolejna ozdobna czcionka z polskimi znakami, która oferuje 8 stylów. Została zaprojektowana przez Daltona Maaga.
To czcionka ozdobna występująca w 6 stylach, którą stworzył Vernon Adams.
Cechuje się wyrazistymi, zaokrąglonymi kształtami. Oferuje aż 18 stylów i jest czytelna zarówno na dużych, jak i małych ekranach.
To ozdobna czcionka, którą zaprojektował Claus Eggers Sørensen. Jest czytelna i przyjemna dla oka.
To ładna czcionka, jednak mniej ozdobna niż Playfair Display. Oferuje 8 stylów.
Wyżej przedstawione przykłady czcionek na strony www, to tylko kilka propozycji. Są one popularne w Internecie, a przez to warte uwagi. To czcionki z polskimi znakami, które zdecydowanie warto zamieścić w swoich witrynach. Jak można się jednak domyślić, wybór fontów jest znacznie większy. W celu ich weryfikacji, warto skorzystać z narzędzia, jakim jest Google Fonts. Niezależnie jednak od tego, która z opcji zostanie ostatecznie wybrana, warto pamiętać o tym, aby czcionka była czytelna i zapewniała wygodę użytkownikom. W innym wypadku może zniechęcić internautów do pozostania na stronie, co może mieć szereg nieprzyjemnych konsekwencji dla danej marki.
Autor wpisu: Anna Brysz