Biznes

Jak dodać logo firmy do Google? Kluczowy element identyfikacji wizualnej Twojej firmy

3 min czytania
Sposób na dodanie logo firmy do Google

Trudno wyobrazić sobie firmę bez logo. Obecnie rozpoczynając działalność zastanawiamy się naturalnie nad jej nazwą, ale zaraz po niej standardem jest wybór przyciągającego wzrok logotypu.

Wyświetlenie logo firmy w wyszukiwarce tuż obok nazwy witryny wpływa nie tylko na lepsze zapamiętywanie samej marki, ale przede wszystkim na sprzedaż. Kiedy klient widzi znajome logo w Google często pomija wzrokiem konkurencyjne oferty kierując się wprost na znaną mu już dobrze witrynę. 

Samo zamieszczenie logotypu w wyszukiwarce nie jest skomplikowane. Oto, jak to zrobić.

Jak dodać logo firmy do Google? Kluczowy element identyfikacji wizualnej Twojej firmy

Profil firmy w Google – jak zamieścić logotyp firmowy?

Aby umieścić logo swojej firmy w Google, należy posiadać już bezpłatne konto w tzw. Google Moja Firma. Narzędzie to pozwala przede wszystkim na szereg innych działań w zakresie prowadzenia internetowej działalności. Dziś skupmy się jednak na umieszczeniu logo w wizytówce Google. 

Przygotuj grafikę z logo do umieszczenia w Google

Na pozór wydaje się, że nie ma nic prostszego niż wgranie grafiki w odpowiednim punkcie. Należy jednak pamiętać, że Google, tak jak wszystkie inne miejsca gdzie możemy pochwalić się swoim logo, posiada własne wytyczne. 

Format pliku

Najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie podaje różnego rodzaju parametry. Przede wszystkim należy skupić się na formacie pliku, aby uniknąć niepożądanej, nieestetycznej „pikselizacji” albo innych zniekształceń. Formaty tego rodzaju plików akceptowane przez wyszukiwarkę Google to: JPG lub PNG.

Zobacz  Ile kosztuje założenie strony internetowej? Cena i porady

Rozmiar grafiki

Rozmiar takiej grafiki nie powinien być zbyt duży. Google pozostawia nam jednak zakres parametrów, w ramach których taki rozmiar ma się mieścić. Dodając logo do Google możemy zatem posługiwać się plikami w rozmiarach od 10 kilobajtów do aż 5 megabajtów.

Rozdzielczość logo

Rozmiar to nie wszystko. Aby logo prezentowało się jak należy przestrzegać trzeba także wytycznych odnoszących się do jego rozdzielczości. Minimalna rozdzielczość dla grafik zamieszczanych w Google wynosi: 250 na 250 pikseli. Jednocześnie istnieje rozdzielczość zalecana, w której nasze logo będzie wyglądało najkorzystniej. Wynosi ona dla Google: 720 na 720 pikseli. 

Zweryfikuj jakość logo

Zanim umieścimy swoje logo w wyszukiwarce Google sprawdźmy, czy zawierający je plik nie podlegał zbyt wielu modyfikacjom. Pomimo zachowania wszystkich szczegółowych wytycznych dla grafik zamieszczanych w tej wyszukiwarce grafika, przy której manipulowano i „poprawiano” ją wielokrotnie, także może stracić na jakości. 

Dlatego zawsze warto posiadać podstawowy plik logo na przykład w formacie PNG. Dokładnie taki, jaki otrzymujemy zazwyczaj bezpośrednio od grafika lub z agencji tuż po jego zaprojektowaniu, w stanie nienaruszonym. Zawsze łatwo go skopiować i wówczas można próbować dokonywać zmian na dowolnej liczbie kopii. 

Jak dodać logo firmy do Google? Kluczowy element identyfikacji wizualnej Twojej firmy

Moje logo w Google – jak je zamieścić?

Posiadając już odpowiednią grafikę, w odpowiednim formacie pliku, możemy przystąpić do wgrywania jej na konto Google Moja Firma. W panelu wystarczy odszukać funkcję „Zdjęcia”. Znajduje się ona w menu po lewej stronie. Następnie na karcie „Przegląd” poszukujemy karty o nazwie „Logo”. Jeżeli wśród zdjęć w panelu Google Moja Firma mamy już odpowiednią grafikę przedstawiającą logo firmy, które chcemy zamieścić – po prostu wybieramy tę grafikę. W innym przypadku należy najpierw załadować odpowiedni plik z komputera albo z nośnika zewnętrznego, takiego jak na przykład: pendrive, płyta CD lub karta pamięci. 

Zobacz  Strona internetowa dla firmy – jak powinna wyglądać?

Teraz możemy cieszyć się podpowiedziami wyszukiwania w Google razem z pojawiającym się obok nich logo także naszej firmy. Prawda, że wygląda to profesjonalnie?

Wystarczy porównać wyniki wyszukiwania bez logo z tymi, którym logo towarzyszy. Znaki graficzne zawsze znacznie bardziej przykuwają uwagę. Pozornie to drobiazg, ale wystarczy odczekać pewien czas, żeby zauważyć jak bardzo wzrośnie liczba wejść na stronę, a co za tym idzie – dokonanych w witrynie zakupów. 

FAQ: pytania dotyczące Google Moja Firma – logo firmy w wyszukiwarce Google

1. Jak dodać logo firmy, aby było widoczne w Mapach Google?

Aby logo zostało wyświetlone w Mapach Google, zaloguj się do panelu Google Moja Firma, wybierz zakładkę „Zdjęcia”, a następnie kliknij przycisk „Dodaj logo”.

2. Czy mogę obok logo dodać godziny otwarcia firmy?

Tak, w profilu Google Moja Firma można uzupełnić godziny otwarcia, aby klienci widzieli, kiedy Twoja firma jest dostępna.

3. Jak w wizytówce wyświetlić adres e-mail oraz numer telefonu?

Wystarczy wejść do sekcji „Informacje” i uzupełnić dane kontaktowe. Dzięki temu obok logo i nazwy firmy klienci zobaczą Twój adres e-mail oraz numer telefonu.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 2.2 / 5. Liczba głosów: 13

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy