Jak dodać logo firmy do Google? Kluczowy element identyfikacji wizualnej Twojej firmy
3 min
3 min
Na skróty
Jest dużo działań SXO, jakie należy wykonać, by firma była rozpoznawalna i popularna. Istnieje dużo innych aspektów, o jakie warto zadbać marketingowo. Trudno wyobrazić sobie firmę bez logo. Obecnie rozpoczynając działalność zastanawiamy się naturalnie nad jej nazwą, ale zaraz po niej standardem jest wybór przyciągającego wzrok logo lub logotypu. Przeglądając zasoby internetu i posługując się przy tym najpopularniejszą wyszukiwarką Google zwykle pojawiają się w niej podpowiedzi. Rzadko zwracamy uwagę na całą ich długą listę. Jednak jeżeli przy którejś sugestii pojawia się logo – bardziej przykuwa ono wzrok.
Kiedy ludzkie oczy zbyt długo wpatrują się w monotonne napisy i kolory na monitorze, to efekt jest niestety właśnie taki, że mogą od tego aż „rozboleć”. Jednak różnego rodzaju symbole graficzne, zwłaszcza te, które dobrze znamy, wychwytujemy mimochodem dużo szybciej i łatwiej niż stosunkowo jednolity tekst. Nawet wówczas, gdy oczy są już nieco zmęczone.
Właśnie dlatego wyświetlanie swojego logo w wyszukiwarce tuż obok nazwy witryny / frazy skutecznie poprawia konwersję co wpływa nie tylko na lepsze zapamiętywanie samej marki, ale przede wszystkim na sprzedaż. Kiedy klient widzi znajome logo w Google często pomija wzrokiem konkurencyjne oferty kierując się wprost na znaną mu już dobrze witrynę.
Samo zamieszczenie logo w tej popularnej wyszukiwarce nie jest skomplikowane. Praktycznie każda osoba potrafiąca przeglądać strony w internecie oraz korzystająca z podstawowych aplikacji poradzi sobie z tym bez trudu.
Aby umieścić logo swojej firmy w Google należy posiadać już bezpłatne konto w tzw. Google moja firma. Narzędzie to pozwala przede wszystkim na szereg innych działań w zakresie prowadzenia internetowej działalności. Dziś skupmy się jednak na umieszczeniu logo w Google.
Na pozór wydaje się, że nie ma nic prostszego niż wgranie grafiki w odpowiednim punkcie. Należy jednak pamiętać, że Google, tak jak wszystkie inne miejsca gdzie możemy pochwalić się swoim logo posiada własne wytyczne.
Najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie także podaje różnego rodzaju parametry. Przede wszystkim należy skupić się na formacie pliku, aby uniknąć niepożądanej nieestetycznej „pikselizacji” albo innych zniekształceń. Formaty tego rodzaju plików akceptowane przez wyszukiwarkę Google to: JPG lub PNG. Rozmiar takiej grafiki nie powinien być zbyt duży. Google pozostawia nam jednak zakres parametrów, w ramach których taki rozmiar ma się mieścić. Dodając logo do Google możemy zatem posługiwać się plikami w rozmiarach od zaledwie 10 kilobajtów do aż 5 megabajtów. Rozmiar to nie wszystko. Aby logo prezentowało się jak należy przestrzegać trzeba także wytycznych odnoszących się do jego rozdzielczości. Minimalna rozdzielczość dla grafik zamieszczanych w Google wynosi: 250 na 250 pikseli. Jednocześnie istnieje rozdzielczość zalecana, w której nasze logo będzie wyglądało najkorzystniej. Wynosi ona dla Google: 720 na 720 pikseli.
Zanim umieścimy swoje logo w wyszukiwarce Google sprawdźmy, czy zawierający je plik nie podlegał zbyt wielu modyfikacjom. Pomimo zachowania wszystkich szczegółowych wytycznych dla grafik zamieszczanych w tej wyszukiwarce grafika, przy której manipulowano i „poprawiano” ją wielokrotnie, także może stracić na jakości.
Dlatego zawsze warto posiadać podstawowy plik logo na przykład w formacie PNG. Dokładnie taki, jaki otrzymujemy zazwyczaj bezpośrednio od grafika lub z agencji tuż po jego zaprojektowaniu, w stanie nienaruszonym. Zawsze łatwo go skopiować i wówczas można próbować dokonywać zmian na dowolnej liczbie kopii.
Posiadając już odpowiednią grafikę, w odpowiednim formacie pliku, możemy przystąpić do wgrywania jej na konto Google moja firma. W panelu wystarczy odszukać funkcję „Zdjęcia”. Znajduje się ona w menu po lewej stronie. Następnie na karcie „Przegląd” poszukujemy karty o nazwie „Logo”. Jeżeli wśród zdjęć w panelu Google moja firma mamy już odpowiednią grafikę przedstawiającą logo firmy, które chcemy zamieścić – po prostu wybieramy tą grafikę. W innym przypadku należy najpierw załadować odpowiedni plik z komputera albo z nośnika zewnętrznego, takiego jak na przykład: pendrive, płyta CD lub karta pamięci.
Teraz możemy cieszyć się podpowiedziami wyszukiwania w Google razem z pojawiającym się obok nich logo także naszej firmy. Prawda, że wygląda to profesjonalnie?
Wystarczy porównać wyniki wyszukiwania bez logo z tymi, którym logo towarzyszy. Znaki graficzne zawsze znacznie bardziej przykuwają uwagę. Pozornie to drobiazg, ale wystarczy odczekać pewien czas, żeby zauważyć jak bardzo wzrośnie liczba wejść na stronę, a co za tym idzie – dokonanych w witrynie zakupów.