Analityka

Jak wykorzystać Allegro Analytics do optymalizacji ofert i zwiększenia sprzedaży?

2 min czytania
Jak wykorzystać Allegro Analytics do optymalizacji ofert i zwiększenia sprzedaży?

Sprzedawcy zastanawiają się często, co sprzedawać na Allegro. Odpowiedź na to pytanie nie może wynikać z intuicji lub przypadku. Najlepiej podeprzeć ją raportami oraz analizami, które identyfikują zainteresowania konsumentów. W tym kontekście narzędzie Analytics Allegro gra nieocenioną rolę. Poznaj najważniejsze informacje na jego temat. 

Czym jest Allegro Analytics?

Allegro Analytics to narzędzie analityczne, dzięki któremu zyskujesz dostęp do najważniejszych raportów na temat sprzedaży. Za sprawą raportów masz możliwość dobrania optymalnego asortymentu, ustalenia ceny oraz analizy konkurencji. 

Statystyki podzielone są na karty. Dzięki temu łatwiejsze jest skupienie się na wybranym rodzaju danych. W Allegro Analytics dostępne są różne rodzaje raportów, które pomagają w analizie na wielu płaszczyznach. 

Jak wykorzystać Allegro Analytics do optymalizacji ofert i zwiększenia sprzedaży?

Zdj. 1. Przykładowy raport w Allegro Analytics

Źródło: https://help.allegro.com/pl/sell/a/czym-jest-i-jak-dziala-allegro-analytics-2YbEZmrzbtv

Jakie dane znajdziesz w Allegro Analytics?

Narzędzie analizuje:

  • oferty,
  • kategorie,
  • marki parametrów,
  • słowa w tytule oferty. 

Między innymi wskazuje, jakie produkty są najpopularniejsze oraz które zyskują na popularności. Przedstawiają sprzedaż z podziałem na: opcje promowania i ich konfiguracje, rodzaj oferty oraz metody dostawy. Co ważne, na Allegro statystyki sprzedaży są zestawiane z Twoją ofertą. Tym samym wiesz, co warto zoptymalizować w działaniu całego sklepu oraz na pojedynczych aukcjach. 

Jak wykorzystać funkcje Analytics Allegro?

Analytics Allegro daje Ci możliwość wyszukania optymalnych produktów do Twojej oferty — optymalizacji sklepu. Raport „Asortyment” dostarcza kluczowych informacji, dzięki którym możesz na przykład prześledzić ceny i zobaczyć wyniki sprzedaży w zależności od nich. Istotne jest też podejrzenie, jak różne opcje promowania oraz ich konfiguracje przekładają się na wyniki sprzedaży. Z kolei raport dotyczący trendów czasowych pozwala na przeanalizowanie Twojej oferty w czasie i zbadania sezonowości oraz najlepszych dni i godzin na sprzedaż. 

Zobacz  Kibana – co to jest?

Po przeprowadzeniu audytu Twoich działań i wyciągnięciu odpowiednich wniosków, a także wdrożeniu zmian, możesz zmaksymalizować sprzedaż. Tym bardziej jeśli oprócz oferty na Allegro, wystawiasz produkty na innych platformach oraz na własnej stronie. W tym kontekście sprawdź, na czym polega pozycjonowanie stron (usługa wybierana często przez sklepy internetowe)

Jak wykorzystać Allegro Analytics do optymalizacji ofert i zwiększenia sprzedaży?

Zdj. 2. Analiza konkurencji na Allegro

Źródło: https://eskalio.pl/5-sposobow-na-prosta-analize-konkurencji-na-allegro/

Co się sprzedaje na Allegro — statystyki

Statystyki Allegro TOP 1000 zmieniają się w czasie. Aby sprawdzić, jak wyglądają aktualnie, zaloguj się na Allegro Analytics. Następnie wybierz zakładkę TOP i kliknij opcję „TOP 1000 produktów”. 

Absolutnym topem są produkty elektroniczne. Widać to na liście. Sporym zainteresowaniem cieszą się także kosmetyki i chemia domowa, a także artykuły dla zwierząt i produkty dla dzieci. Na zainteresowanie wpływ ma oczywiście sezonowość. Na przykład w okolicach wrześnie obserwuje się wzmożony popyt na podręczniki szkolne. 

Czy opłaca się sprzedawać na Allegro?

Tak — ale wyłącznie przy racjonalnie zaplanowanej strategii sprzedaży, popartej danymi z Allegro Analytics. Platforma zapewnia ogromny zasięg, jednak sukces nie wynika z samej obecności w serwisie. Niedoświadczeni sprzedawcy często popełniają kosztowny błąd: zaopatrują się w towar na podstawie intuicji lub ogólnikowych trendów. 

Sprzedaż oparta wyłącznie na jednym kanale zwiększa też ryzyko biznesowe. Dlatego rekomendowane jest jednoczesne prowadzenie sklepu internetowego oraz integracja z dodatkowymi marketplace’ami. Dywersyfikacja kanałów zmniejsza zależność od zmian w algorytmach czy regulaminie Allegro i daje większą kontrolę nad marżą oraz komunikacją z klientem. Zwłaszccza jeśli podeprzesz te procesy solidną analizą rynku.

Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy