Porównywarki cen – jak się w nich znaleźć?
3 min
3 min
Na skróty
Jeżeli prowadzisz własny e-commerce, to z pewnością wiesz, że pozyskanie klienta nie należy do najprostszych zadań. Użytkownicy zawsze mają wybór pomiędzy Tobą a konkurencją. Zanim internauta wyda swoje pieniądze, dokładnie się zastanowi oraz przeanalizuje swoje położenie. Dobrym pomysłem na pozyskanie klienta jest udostępnianie ofert w porównywarkach cenowych. Jak trafić na takie portale i czy rzeczywiście warto?
Zanim poznasz zestawienie popularnych serwisów oraz informacje na ich temat, warto wspomnieć, czym są porównywarki cen. To specjalne portale, które przygotowano w trosce o użytkowników. Z ich pomocą internauci mogą dowolnie przeglądać różne kategorie produktowe, porównując ceny dokładnie tych samych dóbr, ale od różnych sprzedawców. W ten sposób użytkownik samodzielnie wybiera, gdzie chce dokonać zakupu, aby wydać jak najmniej.
Obsługa tego rodzaju serwisów jest bardzo prosta. Z przeglądaniem ofert poradzi sobie nawet największy laik. Co więcej, popularne portale, takie jak na przykład Ceneo, posiadają ogromną bazę produktów, liczoną w milionach. Asortyment każdego dnia przeglądają dziesiątki tysięcy użytkowników. Jeżeli masz własny e-commerce, musisz wiedzieć, czym są porównywarki cen. Dodając tam swoje produkty, masz szansę regularnie pozyskiwać nowych klientów. Najpopularniejszym serwisem w Polsce jest Ceneo. Nawet jeżeli nie robisz zakupów online zbyt często, bardzo możliwe, że ta nazwa jest Ci znana. Chcesz promować swój sklep? Zastanawiasz się jak być w porównywarkach cen. Oto lista wymagań, jakie musisz spełnić, aby trafić do takiego portalu.
Na szczęście, nie musisz wcale mieć dużego sklepu, aby być w porównywarkach cen. Wystarczy założyć konto, a następnie zintegrować e-commerce z serwisem. Przedstawiamy zestawienie popularnych i powszechnie znanych porównywarek, wraz z zasadą ich działania.
W ostatnich latach numer jeden w kategorii porównywarek cen na terenie kraju. Ponad dwadzieścia milionów ofert oraz aktywnych użytkowników, w tym baza zweryfikowanych opinii oraz przystępne warunki dla przedsiębiorców. Jak być w porównywarce cen o nazwie Ceneo? Jeżeli posiadasz sklep internetowy typu SaaS, bardzo możliwe, że integracja będzie bardzo prosta. Niemal w każdym przypadku konieczne jest wygenerowanie specjalnego pliku XML z danymi o produktach. Następnie taki element wgrywasz do serwisu na swoje konto, oraz przechodzisz do dalszej konfiguracji produktów. Ceneo przeprowadzi Cię krok po kroku przez cały proces. Ogólnie taka integracja nie kosztuje nic, natomiast czasami platformy e-commerce, na których tworzy się sklep, wymagają od przedsiębiorcy opłaty za ten proces. Należy jednak zaznaczyć, że to nie jest koszt ze strony Ceneo, bowiem posiadanie konta na tym portalu wraz z integracją to kwestia darmowa – ewentualne wydatki mogą pojawić się jedynie ze strony oprogramowania sklepowego. W Ceneo przedsiębiorca płaci tylko wtedy, gdy użytkownik będzie przeglądać asortyment i otworzy stronę docelową. Cena za jedno kliknięcie (CPC) w produkt to kilkadziesiąt groszy, więc naprawdę niewiele.
Odpowiadając na pytanie, czym są porównywarki cen, wiele osób wskazuje wcześniej wspomniane Ceneo jako prekursora. Należy jednak pamiętać, że w Polsce mamy kilka tego rodzaju serwisów. Kolejnym jest Skąpiec, działający na dokładnie takiej samej zasadzie, co poprzednik. Również ceny za kliknięcie plasują się na bardzo podobnym poziomie. Jak być w porównywarce cen Skąpiec? Po raz kolejny potrzebny będzie plik XML. Warto wspomnieć, że integracja oraz konfiguracja może różnić się zależnie od tego, na jakiej platformie znajduje się Twój e-commerce.
Kolejna porównywarka. Tym razem serwis o charakterystycznej nazwie Nokaut. Portal jest mniej popularny i wyróżnia się stylem graficznych od dwóch największych graczy w branży. Jeżeli chcesz być w tej porównywarce cen, kolejny raz musisz sięgnąć po plik XML ze swojego e-commerce. W tym przypadku również rozliczenie opiera się na zasadzie CPC (cost per click). Płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik otworzy zakładkę z Twoim produktem.
Ostatnią porównywarką jest serwis Okazje.info obsługujący ponad 3000 sklepów online. To znacznie mniej niż poprzednicy, ale zwykle koszt promowania biznesu na tym portalu jest mniejszy, co dla przedsiębiorcy korzystne. Spoglądając na cennik, zobaczymy, że porównywarka Okazje.info w przypadku niektórych kategorii jest trzykrotnie tańsza niż na przykład Ceneo. Jak być w tej porównywarce cen? Nic trudnego, wystarczy wdrożenie pliku XML. Na stronie Okazje.info w dziale Dla Sklepów znajdziesz pełną instrukcję wraz z objaśnieniem.
Największą zaletą porównywarek cen jest docieranie do szerokiego grona klientów. Z takich portali korzysta masa użytkowników. Pamiętaj jednak, że zwykle w tego rodzaju serwisach najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie jest cena. Jeżeli Twoja oferta będzie najatrakcyjniejsza pod tym względem dla użytkownika, prawdopodobnie zyskasz nowego klienta.
Za pomocą porównywarek cen dodatkowo promujesz własny biznes. Nie tylko stajesz się bardziej widocznym przedsiębiorcą – tego rodzaju portale praktycznie zawsze posiadają system opinii oraz recenzji. Być może użytkownicy będą polecać Twoje produkty?
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.