Charakterystyka PrestaShop – wady i zalety
3 min
3 min
Na skróty
Założenie sklepu internetowego nie musi być trudne oraz drogie. Doskonale udowadnia to oprogramowanie PrestaShop. Czy warto skorzystać z tego rozwiązania? Co warto wiedzieć, aby założyć własny e-commerce? Przedstawiamy wady i zalety oprogramowania sklepowego PrestaShop. Jeśli planujesz założenie sklepu, to koniecznie zapoznaj się z tymi informacjami o pozycjonowaniu.
Na czym polega PrestaShop? To intuicyjne oraz innowacyjne oprogramowanie sklepowe, umożliwiające założenie i prowadzenie własnego biznesu e-commerce online. Aby skonfigurować własny sklep internetowy poprzez to narzędzie, nie potrzebujesz ściśle specjalistycznej wiedzy. Co więcej, założenie e-commerce jest całkowicie bezpłatne, nie wymaga żadnych opłat miesięcznych lub rocznych. Z oprogramowania PrestaShop korzystają duże oraz małe firmy, które chcą sprzedawać produkty online. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, iż narzędzie posiada charakterystykę open source (otwarty kod). Oprogramowanie jest więc rozpowszechniane w internecie, a użytkownicy mogą w nie dowolnie ingerować.
Nie masz kompletnie pojęcia o tym, jak sprzedawać online, a zastanawiasz się, na czym polega PrestaShop? To bardzo proste. Z pomocą tego oprogramowania możesz samodzielnie założyć sklep elektroniczny, potrzebujesz tylko domeny oraz hostingu. Choć konfiguracja e-commerce generalnie nie jest trudna, oprogramowanie jest rozbudowane, więc zrozumienie zasad działania platformy czasami wymaga nieco czasu. Niektórzy przedsiębiorcy korzystają z pomocy specjalistów, aby przyspieszyć ten proces
Wygląd sklepów internetowych PrestaShop możesz niemal dowolnie modyfikować, dzięki czemu przygotujesz własną, niepowtarzalną witrynę, jakiej nie ma absolutnie nikt w całym internecie. Możesz także skorzystać z gotowych, nowoczesnych szablonów. PrestaShop wspiera język polski i posiada dedykowane fora oraz specjalne plany pomocy technicznej. Korzystanie z oprogramowania spodoba się nawet największym laikom, którzy dopiero rozpoczynają fascynującą przygodę z e-commerce.
Na czym polega założenie PrestaShop? Zwykle otworzenie sklepu ogranicza się do kilku bardzo prostych kroków. Najpierw należy pobrać oprogramowanie i je uruchomić. Wówczas przejdziesz do nazwania własnej platformy sprzedażowej. W kolejnych krokach wybierasz szablon, dodasz produkty, zintegrujesz płatności, a na końcu uruchomisz domenę, aby klienci mogli korzystać z Twojej propozycji! Cały proces zakładania e-commerce został opisany na oficjalnej stronie PrestaShop.
Osoby, które chcą zacząć sprzedawać online, zawsze zastanawiają się nad tym, jakie oprogramowanie wybrać. Czy warto zdecydować się na PrestaShop? Odpowiedź w niemal każdym przypadku będzie brzmieć TAK, bowiem oprogramowanie to daje ogromne możliwości rozwojowe. Co więcej, założenie i konfiguracja sklepu jest zupełnie darmowa. Otrzymasz także dostęp do wielu darmowych i płatnych modułów. Kolejne funkcjonalności są regularnie dodawane wraz z nowymi aktualizacjami, więc wybierając PrestaShop, decydujesz się na innowacyjne rozwiązanie, które powinno Cię zadowolić. Oczywiście oprogramowanie to nie jest idealne. Czy warto wybrać PrestaShop? Poznaj wszystkie wady i zalety.
Reasumując, czy warto wybrać PrestaShop? Z pewnością tak, natomiast musisz dokładnie zastanowić się nad tym, jaki dokładnie e-commerce chcesz prowadzić. Oprogramowanie PrestaShop jest darmowe, ale za wiele modułów należy zapłacić, choć u konkurencji są one darmowe. Ogólnie, narzędzie to jest cenione przez deweloperów oraz osoby zajmujące się sprzedażą online. PrestaShop daje ogromne możliwości i pozwala z łatwością zarządzać sklepem. To rozwiązanie idealne zarówno dla amatorów, jak i doświadczonych osób. Przeanalizuj jakie funkcjonalności (moduły) będą Ci potrzebne do prowadzenia sklepu, a następnie sprawdź ich ceny na oficjalnej stronie internetowej PrestaShop. Wówczas porównasz koszty prowadzenie sklepu z konkurencyjnymi platformami. Pamiętaj jednak, że wybierając oprogramowanie, należy kierować się nie tylko ceną. Czasami nieco droższe rozwiązanie będzie znacznie nowocześniejsze oraz bezpieczniejsze.
Wiesz już, na czym polega PrestaShop. Warto nadmienić, iż takich oprogramowań sklepowych jest znacznie więcej. Jeżeli chcesz prowadzić e-commerce, nie musisz wybierać tego rozwiązania, choć według wielu rankingów, PrestaShop to naprawdę solidne, a zarazem niezawodne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą sprzedawać online.
Na podobnej zasadzie jak PrestaShop działa między innymi WooCommerce (wtyczka do WordPress), Shoper, Sky-Shop, czy Magneto. Możesz porównać ze sobą wszystkie te narzędzia pod różnymi względami. Nie wszystkie są darmowe i mają charakter open source. Ostatecznie przekonasz się, czy warto wybrać PrestaShop i podejmiesz ostateczną decyzję.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.