Narzędzia

Ahrefs vs Senuto – co wybrać?

4 min czytania
Ahrefs czy Senuto?

Skuteczna strategia w zakresie SEO czy marketingu wymaga dzisiaj uwzględnienia różnorodnych, pomocnych narzędzi – w zakresie analityki, tworzenia kontentu, testowania, kontroli etc. Do tych najpopularniejszych niewątpliwe należy zaliczyć Senuto i Ahrefs – co to takiego? Senuto to platforma do planowania, monitorowania i optymalizacji stron internetowych w Google, znana przede wszystkim z szerokich możliwości w zakresie wyszukiwania słów kluczowych. Ahrefs to zestaw narzędzi, które również mogą być wykorzystywane do wyszukiwania słów kluczowych, sprawdzą się także w procesie link buildingu, marketingu treści i strategii SEO. Które z tych rozwiązań możemy uznać za lepsze?

Ahrefs czy Senuto – co wybrać? Jeśli ten dylemat dotyczy również Ciebie, zanim podejmiesz konkretną decyzję, warto, abyś najpierw porównał dostępne opcje i funkcjonalność, plusy i minusy obu narzędzi.

PODOBIEŃSTWA

  • Analiza konkurencji – oba narzędzia pozwalają sprawdzić konkurencyjne domeny, słowa kluczowe unikalne dla wybranej witryny i dla poszczególnych konkurentów, a także te na które rankuje się wspólnie.
  • Badanie i śledzenie słów kluczowych – jednak w oparciu o inne bazy, a w przypadku Ahrefs z uwzględnieniem słów kluczowych na urządzeniach mobilnych.
  • Narzędzia dostępne dla systemu Windows, iCloud, Mac OS, a także na urządzenia mobilne (Android/iOS).
  • Pomoc w planowaniu content marketingu – Content Explorer w Ahrefs, Content Planing w Senuto.

RÓŻNICE

  • Cena (Ahrefs – od 99$ miesięcznie, Senuto – od 29 zł miesięcznie przy płatności rocznej za podstawową wersję).

  • Integracja z Google Analytics tylko w przypadku Senuto.

  • Zarządzanie linkami przychodzącymi tylko w Ahrefs – narzędzie pozwala badać przyrost bądź spadek linków w czasie, ich profil (tekstowe, graficzne, no follow) etc., umożliwia także przeanalizowanie ilości oraz jakości stron linkujących do danej witryny. Senuto pomaga w zoptymalizowaniu linkowania wewnętrznego.

  • Pełna analityka strony tylko w Ahrefs – sprawdzanie autorytetu witryny, wskazówki do jej optymalizacji pod kątem SEO.

  • W przypadku Senuto większe wsparcie treningowe (webinary, aktywny LiveChat).

Zobacz  Co to jest Freshdesk i czym różni się od Zendesk?

Ahrefs czy Senuto?

Czy warto korzystać z obu tych narzędzi?

Jeśli to, jak działa Senuto i Ahrefs przekonuje Cię w równym stopniu, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś skorzystał z obu tych narzędzi. Po pierwsze – zadziałają świetnie w formie uzupełnienia. Choć każde z nich pozwala na analizę i monitoring słów kluczowych, to jednak wyniki mogą się nieco różnić z racji korzystania z różnych baz oraz faktu, że Senuto jest polskim narzędziem, co nie pozostaje bez znaczenia. Opisane różnice jasno wskazują, że są funkcje, z których można skorzystać tylko w przypadku jednego z narzędzi (np. w planowaniu strategii linkowania). Tak więc kompleksowe podejście do działań w zakresie optymalizacji witryny i jej pozycjonowania wymaga połączenia sił, które pozwala na uzyskanie szerszej perspektywy w ujęciu danego problemu oraz zwiększenie skuteczności w działaniach marketingowych czy powiązanych z SEO.

Na co zwracać uwagę podczas wyboru Ahrefs czy Senuto?

Jeśli jednak stajesz przed koniecznością wyboru i dylemat Ahrefs czy Senuto spędza Ci sen z powiek, powinieneś przeanalizować kilka czynników. Po pierwsze – budżet, nie ukrywajmy opcja numer jeden to większa inwestycja i powinieneś wziąć to pod uwagę. Po drugie – funkcjonalność. Jeśli zależy Ci na większych możliwościach, Ahrefs z pewnością jest w tym przypadku bardziej konkurencyjny (wśród dostępnych modułów: Audyt Strony, Site Explorer, Keywords Explorer, Content Explorer i Rank Tracker), jeśli jednak szukasz narzędzia, które wykorzystasz przede wszystkim do analizy i monitoringu fraz kluczowych polskie Senuto może być bardziej kuszące. Sprawdzi się także, jeśli stawiasz pierwsze kroki w analityce i cenisz sobie wygodny i przejrzysty interfejs, a także chętnie korzystasz z pomocy w nauce obsługi tego typu narzędzi. Generalnie warto zadać sobie tego typu pytania – co jest teraz głównym celem w rozwoju Twojej witryny? Jak duże zmiany chcesz wprowadzić? Czy mierzysz się z dużą konkurencją czy może działasz w niszy? Wszystko to będzie ma duże znaczenie. Inaczej będziesz planować działania SEO, gdy dopiero rozpoczynasz swoją działalność, inaczej, gdy starasz się wyróżnić w popularnej branży, a jeszcze inaczej, gdy np. planujesz ekspansję na zagraniczne rynki.

Zobacz  Jak sprawdzić stronę pod kątem SEO?

Ahrefs czy Senuto?

Czy można bezpłatnie przetestować?

Bez względu na to, jak duże są Twoje możliwości i jakie rozwiązanie pasuje bardziej do specyfiki Twojej strony internetowej oraz planu działań, warto zwrócić uwagę na to, co Ahrefs i Senuto oferuje niezdecydowanym. O czym mowa? Oczywiście o niezwykle dziś popularnych okresach próbnych, które pozwalają na przetestowanie narzędzia przed zaplanowaniem inwestycji. Senuto oferuje swoim użytkownikom całkowicie darmowy 14-dniowy okres próbny, w którym istnieje możliwość korzystania z pakietu Pakiet Plus przeznaczonego głównie dla freelancerów, start-upów i specjalistów ds. digital marketingu i pozwalający m.in. na analizę widoczności, korzystanie z bazy słów kluczowych oraz monitoringu pozycji. Senuto zachęca także do kontaktu, jeśli w indywidualnym przypadku chcemy przetestować inny pakiet. A co z Ahrefs? Firma również zachęca do skorzystania z okresu próbnego, niemniej nie jest on zupełnie darmowy – kosztuje 7$ za 7 dni testowania i jest dostępny w dwóch opcjach: Lite (dla małych firm, hobbystycznych projektów) i Standard (dla specjalistów w zakresie SEO i marketingu) i pozwala na przeprowadzenie określonej liczbę projektów, jak również śledzenia wskazanej liczby słów kluczowych. Jeśli więc wciąż nie wiesz, która opcja sprawdzi się w Twoim przypadku, zacznij od etapu testowania.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy