Elektroniczna wizytówka – jak stworzyć?
3 min
3 min
Na skróty
Wyróżnienie się w sieci – bez względu na to, czy działamy jako mniejsza lub większa firma, czy jesteśmy freelancerem – stanowi kluczowy czynnik w zwiększaniu swojej konkurencyjności. Podstawą jest SEO, jednak to nie jedyne działanie, jakie należy wykonywać. To, jak się prezentujemy pod kątem biznesowym, na ile jesteśmy w stanie skutecznie przyciągać uwagę, skusić swoją ofertą, przekonać niezdecydowanych zależne jest między innymi od formy autoprezentacji. Indywidualna wizytówka online to nierzadko przepustka do sukcesu – jaką wybrać? Która zapewni nam największą rozpoznawalność i będzie najlepiej widoczna w internecie?
To, czym jest elektroniczna wizytówka w ogólnym założeniu niewiele różnie się od tego, czym jest wizytówka w powszechnie znanej, tradycyjnej formie. Podobnie, jak w wersji papierowej, także i w tym przypadku mamy jeden, główny cel: wygodne i szybkie nawiązanie kontaktu z jak najszerszym gronem potencjalnych klientów, współpracowników, inwestorów, partnerów biznesowych. Zmienia się wyłącznie forma, tym razem mamy do czynienia z wersją cyfrową – w ten sposób, w jednym miejscu prezentujemy konkretne dane kontaktowe, numer telefonu, adres witryny itd., które następnie możemy wygodnie przesyłać i udostępniać wybranym osobom. Odkąd dynamicznie rozwija się branża e-commerce, powstały takie serwisy jak LinkedIn, a niemal wszyscy, którzy działają biznesowo w sieci mają swoje strony internetowe posiadanie e-wizytówki to konieczność, pozostaje dylemat – jaką z nich wybrać i gdzie ją przygotować?
Zakres możliwości w zakresie kreowania wizytówek online trudno uznać za ograniczony, wciąż pojawiają się nowe, atrakcyjne rozwiązania, z którym możemy korzystać. Na co warto zwrócić uwagę szczególnie? Między innymi na takie formy, jak:
To, czym jest elektroniczna wizytówka w praktyce ma nieco szerszy wymiar. Przemyślana strategia udostępniania podstawowych danych firmy może przynieść więcej profitów niż tylko ułatwienie kontaktu i zapewnienie odpowiedniej wiarygodności i zaufania. Wizytówki w mediach społecznościowych, w wyselekcjonowanych katalogach czy serwisach mogą w znaczący sposób pomóc w pozycjonowaniu z racji tego, że pozwalają na umieszczenie naturalnych, mocnych linków do firmowych witryn, co wpływa na poprawę ich widoczności w wyszukiwarce Google. Należy zwrócić uwagę na ujednolicenie prezentowanych danych, jeżeli jest taka konieczność, również ich aktualizację, oczywiście – ich prawdziwość. Szczególne znaczenie ma pozycjonowanie lokalne, co wynika z powszechnego użycia smartfonów i tabletów wykorzystujących geolokalizację. Stąd też np. odpowiednio opracowane wizytówki w Google Moja Firma świetnie sprawdzają się w zwiększeniu konkurencyjności na miejscowych rynkach. Wnioski? W wyborze elektronicznej wizytówki oraz form jej udostępniania warto wziąć pod uwagę, które z rozwiązań nie tylko będzie najbardziej atrakcyjne i interesujące, ale i zapewni jak największą efektywność.