Marketing

Elektroniczna wizytówka – jak stworzyć?

3 min czytania
Czym jest elektroniczna wizytówka?

Wyróżnienie się w sieci – bez względu na to, czy działamy jako mniejsza lub większa firma, czy jesteśmy freelancerem – stanowi kluczowy czynnik w zwiększaniu swojej konkurencyjności. Podstawą jest SEO, jednak to nie jedyne działanie, jakie należy wykonywać. To, jak się prezentujemy pod kątem biznesowym, na ile jesteśmy w stanie skutecznie przyciągać uwagę, skusić swoją ofertą, przekonać niezdecydowanych zależne jest między innymi od formy autoprezentacji. Indywidualna wizytówka online to nierzadko przepustka do sukcesu – jaką wybrać? Która zapewni nam największą rozpoznawalność i będzie najlepiej widoczna w internecie? 

Elektroniczna wizytówka czym jest?

To, czym jest elektroniczna wizytówka w ogólnym założeniu niewiele różnie się od tego, czym jest wizytówka w powszechnie znanej, tradycyjnej formie. Podobnie, jak w wersji papierowej, także i w tym przypadku mamy jeden, główny cel: wygodne i szybkie nawiązanie kontaktu z jak najszerszym gronem potencjalnych klientów, współpracowników, inwestorów, partnerów biznesowych. Zmienia się wyłącznie forma, tym razem mamy do czynienia z wersją cyfrową – w ten sposób, w jednym miejscu prezentujemy konkretne dane kontaktowe, numer telefonu, adres witryny itd., które następnie możemy wygodnie przesyłać i udostępniać wybranym osobom. Odkąd dynamicznie rozwija się branża e-commerce, powstały takie serwisy jak LinkedIn, a niemal wszyscy, którzy działają biznesowo w sieci mają swoje strony internetowe posiadanie e-wizytówki to konieczność, pozostaje dylemat – jaką z nich wybrać i gdzie ją przygotować? 

Czym jest elektroniczna wizytówka?

Wizytówka online – w jakiej formie? 

Zakres możliwości w zakresie kreowania wizytówek online trudno uznać za ograniczony, wciąż pojawiają się nowe, atrakcyjne rozwiązania, z którym możemy korzystać. Na co warto zwrócić uwagę szczególnie? Między innymi na takie formy, jak:

  • plik PDF do pobrania – obecnie dosyć zdezaktualizowana forma wizytówki, dlaczego? Ponieważ zastąpiły ją inne, skuteczniejsze oraz wygodniejsze opcje. Być może sprawdzi się, jeśli jako freelancer przesyłamy ją wraz z portfolio i innymi dokumentami, niemniej trudno założyć, że przyniesie wymierne efekty dla większej firmy.
  • kreatory wizytówek – w internecie znajdziemy mnóstwo dostępnych narzędzi do stworzenia ciekawych wizualnie, cyfrowych wizytówek – np. Cardcloud, SnapDat, OneCard czy Clinck. Są nowoczesne, niedrogie, można je prosto przesyłać przy użyciu smartfona, są w oczywisty sposób ekologiczne, niemniej – rzadziej zapadają w pamięć oraz bywają dosyć zunifikowane (często możemy wybierać spośród określonych szablonów).
  • statyczna strona internetowa – oprócz podstawowych danych może zawierać krótki opis działalności firmy i jej oferty. Zapewnia szybki, konkretny przekaz, może być wyświetlana na urządzeniach mobilnych, można dowolnie ją udostępniać poprzez linkowanie. Niemniej ta opcja sprawdza się raczej w przypadku małych firm i freelancerów, które nie wprowadzają większych zmian w ofercie (zmiany treści w stronie statycznej są dosyć skomplikowane), inaczej wymagałaby dodatkowej witryny z poszerzonymi informacjami, co raczej się nie sprawdzi. 
  • wizytówka w portalach społecznościowych – Facebook, Google Moja Firma, LinkedIn etc. – profile firmowe bez danych teleadresowych to poważny błąd. Ich nieobecność obniża zaufanie do marki, wzbudza wątpliwości co do profesjonalizmu firmy. Dobrze zoptymalizowana wizytówka – szczególnie w Google Moja Firma – może bardzo pomóc w widoczności w sieci, a nawet pozyskaniu nowych klientów. 
  • wizytówka w katalogach i serwisach branżowych, katalogi firmowe i branżowe – wizytówki online NAP (ang. name, address, phone) warto uwzględnić w różnorodnych serwisach i katalogach, ale wyłącznie tych o wysokim autorytecie, sprawdzonych, o odpowiedniej renomie (te niepewne mogą bardziej zaszkodzić firmie, niż jej pomóc). Pozwalają na szybki kontakt, nie są kosztowne, są pewną formy reklamy i mają znaczenie w skutecznym link buildingu. 
Zobacz  Marketing dla gastronomii

Czym jest elektroniczna wizytówka?

Wizytówka a pozycjonowanie

To, czym jest elektroniczna wizytówka w praktyce ma nieco szerszy wymiar. Przemyślana strategia udostępniania podstawowych danych firmy może przynieść więcej profitów niż tylko ułatwienie kontaktu i zapewnienie odpowiedniej wiarygodności i zaufania. Wizytówki w mediach społecznościowych, w wyselekcjonowanych katalogach czy serwisach mogą w znaczący sposób pomóc w pozycjonowaniu z racji tego, że pozwalają na umieszczenie naturalnych, mocnych linków do firmowych witryn, co wpływa na poprawę ich widoczności w wyszukiwarce Google.  Należy zwrócić uwagę na ujednolicenie prezentowanych danych, jeżeli jest taka konieczność, również ich aktualizację, oczywiście – ich prawdziwość. Szczególne znaczenie ma pozycjonowanie lokalne, co wynika z powszechnego użycia smartfonów i tabletów wykorzystujących geolokalizację. Stąd też np. odpowiednio opracowane wizytówki w Google Moja Firma świetnie sprawdzają się w zwiększeniu konkurencyjności na miejscowych rynkach. Wnioski? W wyborze elektronicznej wizytówki oraz form jej udostępniania warto wziąć pod uwagę, które z rozwiązań nie tylko będzie najbardziej atrakcyjne i interesujące, ale i zapewni jak największą efektywność.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 1.3 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy