Na czym polega Click&Collect w e-commerce?
3 min
3 min
Na skróty
Długie godziny oczekiwania na kuriera oraz konieczność pozostawania pod wskazanym adresem potrafiły zniechęcać część klientów do zakupów online. Z drugiej strony – realia dwudziestego pierwszego wieku coraz częściej nie pozostawiają wyboru co do formy zakupów i nawet najbardziej zatwardziali tradycjonaliści zmuszeni są prędzej czy później przekonać się do kupowania za pośrednictwem internetu.
Internet w celach zakupowych jest odwiedzany coraz częściej między innymi ponieważ:
O ile przebywając na kwarantannie, albo też z innego powodu, po prostu w domu – wybierzemy raczej tradycyjnego kuriera, to we wszystkich pozostałych sytuacjach coraz chętniej oferowane przez branżę ecommerce Click&Collect staje się rozwiązaniem optymalnym. Dlatego właśnie szczególnie warto wdrożyć je w swoim sklepie, zwłaszcza, że staje się ono obecnie swoistym standardem. Jeszcze go nie masz? Przeczytaj co możesz zyskać dzięki Click&Collect w Twoim sklepie internetowym.
Niewielu przedsiębiorców może sobie obecnie pozwolić na prowadzenie sklepu, w którym jedynym proponowanym sposobem dostawy jest tradycyjna wysyłka kurierem albo pocztą bezpośrednio do klienta lub też odbiór osobisty w siedzibie firmy. Zwłaszcza, że nierzadko ta siedziba mieści się w niewielkiej miejscowości, a firma nie posiada oprócz niej licznych oddziałów, bądź nie posiada ich wcale.
Naturalnie nadal w internecie istnieją sklepy oferujące tak unikalne produkty, że z powodu braku licznej konkurencji klienci prawdopodobnie będą po nie sięgać niezależnie od tego, czy forma dostawy jest dla nich najbardziej dogodna. Jednak konkurencja w każdej branży pojawia się niezwykle szybko. Nawet, jeżeli obecnie handel unikalnym produktem opłaca się bez rozwijania wachlarza możliwości dostawy, to już wkrótce może pojawić się sklep o bogatszej ofercie, w dodatku ze sprawnie działającą opcją Click&Collect.
W związku z tym warto orientować się na czym polega to rozwiązanie a także zawczasu rozważyć jego profesjonalne wdrożenie. Nawet, jeżeli posiadamy unikalny produkt i klienci godzą się na jedyną dostępną formę dostarczenia go, to z pewnością tym chętniej po niego sięgną mogąc wybierać pośród różnych opcji sposobu dostawy.
Ta opcja dostarczania i odbioru zamówionej przesyłki pozwala klientowi na odebranie jej z wybranego spośród szeregu dostępnych możliwości najdogodniejszego sposobu odbioru paczki. Zatem klient sam, w najbardziej odpowiadającym mu terminie, o najdogodniejszej dla niego godzinie zgłasza się do wybranego punktu po odbiór swojego zamówienia. Popularny jest odbiór na przykład:
Click&Collect oznacza ni mniej ni więcej jak „kliknij i odbierz”. W dzisiejszych realiach, kiedy czas jest na wagę złota a plan dnia każdego z nas dynamicznie się zmienia jest to opcja wyjątkowo ceniona przez klientów. Dzięki niej internetowe zakupy stają się często znacznie mniej uciążliwe i szybsze niż kiedy paczkę z towarem, choćby pod same drzwi, dostarcza kurier.
Klienci chętnie sięgają po to rozwiązanie. To właśnie powód, dla którego nie warto zwlekać, ale poświęcić nieco czasu i środków aby wdrożyć je w swoim sklepie. W środowisku ecommerce Click&Collect oraz procedura wdrożenia tej funkcji przebiega po stronie przedsiębiorcy coraz prościej. Coraz więcej różnego rodzaju punktów stacjonarnych także chętnie podejmuje współpracę ze sklepami internetowymi jako dodatkową gałąź swojej działalności. Click&Collect rozwija się prężnie ułatwiając życie klientom oraz wpływając na dynamiczny rozwój handlu online. Wspomnianym na początku tradycjonalistom ułatwia zaś oswojenie się z zakupami także w sklepie internetowym. Odbiór paczki w ulubionym najbliższym sklepie lub urzędzie pocztowym łagodzi też delikatnie ogromną dla niektórych osób różnicę pomiędzy procesem zakupów dokonywanych stacjonarnie a zakupami online.
Zjawisko jakim jest Click&Collect harmonijnie wpasowuje się w niezwykle popularną i skuteczną od lat konwencję jaką jest tzw. omnichannel commerce, czyli „handel wielokanałowy”.
Można zatem próbować samodzielnie wdrożyć taką funkcję w swoim sklepie. Można też skonsultować się z agencją zajmującą się wdrażaniem tego rodzaju rozwiązań w skali ogólnopolskiej. Wówczas jest szansa, że dowiemy się także o innych możliwościach dostawy w ramach „kliknij i odbierz”, niż te, które znamy i z jakimi stykamy się zaledwie lokalnie. Zespół profesjonalistów pomoże także sprawnie wdrożyć takie rozwiązania pod względem technicznym oraz wypromować je w całej Polsce różnymi kanałami wśród klientów konkretnego sklepu.