Agencja interaktywna – czym się zajmuje?
4 min
4 min
Na skróty
Marketing stanowi integralną część działalności firmy i na rynku nie brak specjalistów, którzy pomogą Ci w utworzeniu odpowiedniej strategii reklamowej. Wielość różnorakich agencji, spośród których możesz wybrać, sprawia, że decyzja o tym z kim nawiązać współpracę może być trudna. Jedną z podstawowych wytycznych, którą powinieneś się kierować, jest to czy oferta agencji, pokrywa się z potrzebami Twojej strony. Niektóre świadczą usługi komplementarne, a inne specjalizują się w konkretnych zagadnieniach e-marketingu i nie zawsze będą w stanie zająć się każdym aspektem promocji. W poniższym artykule na celownik weźmiemy agencje interaktywne i wyjaśnimy w jakich sytuacjach warto promować za ich pomocą Twoją działalność internetową. Dowiesz się także czym różnią się one od pozostałych
typów.
Zakres działalności może różnić się nieznacznie od siebie w ofertach poszczególnych firm, ale uogólniając, zajmują się one kompleksową obsługą marketingu cyfrowego. Oznacza to, że w ramach współpracy z nimi, można zadbać o wiele dziedzin internetowej promocji. Mowa tu głównie o wizualnych reklamach online. Niektóre agencje interaktywne dbają tylko o SEO, inne zajmują się grafiką, SEM czy User Experience. Zazwyczaj agencje interaktywne nie zajmują się tworzeniem stron internetowych czy wdrażaniu sklepów. To robią specjaliści od programowania. Jednak agencje interaktywne zajmują się też często kwestiami brandigowymi i zarządzaniem mediami społecznościowymi. Agencje tego typu, mogą w swoich szeregach skupiać twórców kreatywnych z wielu różnych dziedzin. Dzięki temu mogą nie tylko optymalizować już istniejący na stronie content, ale również tworzyć nowe treści tekstowe, graficzne i wideo.
Jeżeli prowadzisz działalność internetową, współpraca z agencją interaktywną ma wiele plusów. Dzięki pracującym tam specjalistom, możesz optymalizować Twoją stronę pod każdym możliwym kątem dotyczącym e-marketingu. To wszechstronne rozwiązanie, które skupia w jednym miejscu wszystko to czego potrzebujesz, by poprawić osiągi Twojej witryny i opracować dla niej dopasowaną pod każdym względem strategię reklamową. Jednak dokładnie sprawdź nie tylko obszar działań, ale również zespół specjalistów, którzy będą pracować nad Twoimi zyskami.
Czym zajmują się innego rodzaju agencje marketingowe działające w sieci? Zazwyczaj część zakresu ich pracy pokrywa się z działaniami wykonywanymi przez agencje interaktywne. Różnica tkwi jednak w tym, że zazwyczaj specjalizują się w konkretnych dziedzinach, zamiast w bardziej kompleksowym podejściu.
Agencja typu 360 pokrywa w swojej pracy wszystkie dziedziny marketingu internetowego. Różnica polega na tym, że agencja full service zajmuje się również kanałami innymi niż te wirtualne. Przeprowadza działania także w tradycyjnych mediach takich jak telewizja, prasa czy radio i organizuje eventy. Zazwyczaj to duże firmy zatrudniające mnóstwo specjalistów lub freelancerów, które przodują przede wszystkim w długoterminowych ofertach kompleksowej współpracy.
Ten rodzaj agencji specjalizuje się przede wszystkim w kreowaniu wizerunku publicznego danej marki lub jej oferty. W ujęciu sieciowym, łączy się to z tworzeniem odpowiednich treści i content marketingiem. Do ich kompetencji można dodać opracowanie strategii komunikacji z klientami, a także zajmowanie się profilem firmy w mediach społecznościowych. Agencje PR w związku na przenikanie się różnych dziedzin marketingu sieciowego, oferują też coraz częściej optymalizowanie stron pod kątem pozycjonowania. Często zajmują się kryzysami wizerunkowymi, niekiedy też budują wizerunek na bazie kontaktów z mediami tradycyjnymi.
Pozycjonowanie to jeden z najważniejszych elementów skutecznego marketingu sieciowego. Firmy zajmujące się tymi działaniami nazywane są agencjami SEO. W związku z rozwojem algorytmów wyszukiwarek, coraz częściej w pozycjonowaniu uwzględniają takżestandardy UX, czyli doświadczeń użytkownika. Agencje, które równocześnie zajmują się zarówno SEO i UX, nazywa się agencjami SXO. Oferują one kompleksowe optymalizację witryn internetowych i pomagają zwiększyć ich widoczność, ale też konwersje w wynikach wyszukiwań.
Tego typu agencja, jak sama nazwa wskazuje, skupia się na przygotowaniu dla firm treści kreatywnych. Oznacza to kompletną obsługę kampanii reklamowych w zakresie planowania i tworzenia tekstów, grafik, animacji i wideo. Tworzą też szablony stron internetowych, które później są wdrażane przez specjalistów. Jedynie część agencji kreatywnych samodzielnie tworzy strony www.
Podobnie jak agencje kreatywne, te zajmujące się content marketingiem tworzą unikalne treści i materiały. Często wyspecjalizowane są w konkretnych branżach, co pozwala na współpracę lepiej dostosowaną do potrzeb rynku. Z uwagi na przenikanie się różnych dziedzin reklamy internetowej, coraz częściej tego rodzaju agencje zatrudniają specjalistów SEO i UX. Agencje content marketingowe tworzą treści w różnych językach i często obsługują klientów z całego świata.
Te agencje wspierają swoich klientów w budowaniu obecności w mediach społecznościowych. Opracowują strategię marketingu w social mediach, zajmują się zarządzaniem profilami swoich klientów na tych platformach i tworzą dopasowane do nich, unikalne treści. Również tworzą reklamy dopasowane do użytkowników, zajmują się także influencer marketingiem – kontaktują się z twórcami i ustalają warunki współpracy.
Podstawą dla Twojego wyboru powinno być wcześniejsze, gruntowne zapoznanie się z możliwościami preferowanej przez Ciebie agencji. Unikaj tych, które nie oferują opracowania spersonalizowanej strategii. Marketing internetowy jest na tyle złożonym procesem, że jego strategie muszą być dopracowane pod kątem indywidualnych potrzeb danej witryny. Jeżeli marketingowiec oferuje rozwiązanie “uniwersalne”, które zawsze się sprawdza, z pewnością nie jest ono dobre. Dlatego właśnie warto postawić na agencje interaktywne, które posiadają kompleksową wiedzę i możliwości. Dzięki temu będą mogli przeprowadzić na Twojej stronie szczegółowy audyt, który pomoże wyeliminować jej wszystkie problemy, nawet takie o których nie zdawałeś sobie sprawy.
Jak widać, w dzisiejszym marketingu wiele jego dziedzin przenika się ze sobą wzajemnie na tyle mocno, że czasem ciężko postawić między jedną a drugą granicę. Dlatego bardziej niż na nazwy agencji, należy zwracać uwagę na ich ofertę. To właśnie je porównuj, zanim zdecydujesz się na ostateczny wybór. Wybór agencji interaktywnej to bezpieczna opcja, która zapewni Ci wszechstronną obsługę w każdej dziedzinie. Pamiętaj jednak, by też weryfikować ją przed podpisaniem umowy i sprawdzić jej doświadczenie oraz portfolio.