Answer The Public – jak wykorzystać w SEO?
3 min
3 min
Na skróty
Liczba zapytań w wyszukiwarce internetowej Google przekracza dziennie 8 miliardów. Zapytania te dotyczą wielu aspektów związanych np. ze sportem, turystyką, żywnością, przemysłem, usługami czy handlem. Rolą przedsiębiorcy i współpracującej z nim agencji SEO jest dostosowanie witryny do tych zapytań, które generowane są przez potencjalnych klientów danej marki. W realizacji tego celu może pomóc narzędzie, jakim jest Answer The Public. Co warto wiedzieć o tym programie?
Źródło: Answer the Public
Answer The Public to narzędzie stosunkowo młode. Powstało w 2020 roku, ale dziś jest istotną częścią pozycjonowania stron internetowych, w tym realizacji efektywnego SEO. Działanie tego narzędzia (dostępnego online) opiera się na frazach kluczowych i ich powiązaniu ze sobą. Co to oznacza?
Słowo kluczowe jest istotnym elementem wpływającym na pozycjonowanie. To drogowskaz, który wskazuje wyszukiwarce, że na stronie są treści pożądane przez poszukującego ich użytkownika.
W treści strony internetowej i zewnętrznych publikacjach należy umieścić słowa kluczowe, które przyciągną potencjalnego odbiorcę. Nie da się jednak „na czuja” określić jakich fraz wyszukują nasi potencjalni klienci. W tym celu należy posługiwać się specjalnymi narzędziami takimi jak Answer The Public.
Darmowe narzędzie online Answer The Public pozwala na wygenerowanie dowolnego zapytania w wyszukiwarce Google i analizę różnych kombinacji dotyczących wskazanych słów kluczowych. System bierze pod uwagę najpopularniejsze zapytania w określonej przestrzeni czasowej, a także w wybranym kraju, wyświetlając to, czego mogą wyszukiwać użytkownicy.
Narzędzie pokazuje wyniki w formie charakterystycznej siatki, czytelnej i prostej do późniejszej analizy. Aby pokazać jak działa Answer The Public, w odpowiedni formularz wpisaliśmy słowo kluczowe, które brzmi „pozycjonowanie lokalne”. Jakie zapytania do tej frazy pokazał ATP?
W wynikach są także zapytania, które nie do końca powiązane są z frazą. Przykładem jest tutaj wynik „lokalne organizacje pozarządowe”.
Zdj. 2 Tak wygląda przykładowy wynik wyszukiwania dla frazy “sklep internetowy”
Źródło: Answer the Public/ opracowanie własne
System wygeneruje też liczbę wyników dla poszczególnych kategorii językowych (pytania, przyimki, porównania, wyrażenia alfabetyczne i powiązane) oraz zwizualizuje wyniki przeprowadzonej analizy.
Aby odpowiednio korzystać z Answer The Public, należy pamiętać o kilku zasadach.
Zachęcamy do założenia bezpłatnego konta w serwisie Answer The Public. W ten sposób nie będą obowiązywały Cię żadne ograniczenia w zakresie analizy ewentualnych zapytań dla wyszukiwarki i słów kluczowych.
Dzięki wskazanemy narzędziu m.in. agencja SEO może przygotować listę tematów powiązanych z Twoją działalnością do publikacji na blogu. Np. firma zajmująca się pozycjonowaniem (w odpowiedzi na oczekiwania użytkowników) umieści na swojej stronie wpis pt. „Pozycjonowanie lokalne – co to? Jak się odbywa?”, przyciągając kolejnych odbiorców.
Wyniki wyszukiwania Answer The Public mogą stanowić podstawę do tworzenia klastrów tematycznych, będących mapami słów kluczowych, wdrażanych przy sukcesywnie rozszerzanym pozycjonowaniu. Na koniec porada. Algorytmy narzędzia są nadal rozwijane, ale mimo to do wyszukiwania brandowych, eksperckich fraz warto zastosować bardziej zaawansowane systemy takie jak Keyword Tool czy Ahfefs.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.