NarzędziaPozycjonowanie

Answer The Public – jak wykorzystać w SEO?

3 min czytania
Answer The Public – jak wykorzystać w SEO?

Liczba zapytań w wyszukiwarce internetowej Google przekracza dziennie 8 miliardów. Zapytania te dotyczą wielu aspektów związanych np. ze sportem, turystyką, żywnością, przemysłem, usługami czy handlem. Rolą przedsiębiorcy i współpracującej z nim agencji SEO jest dostosowanie witryny do tych zapytań, które generowane są przez potencjalnych klientów danej marki. W realizacji tego celu może pomóc narzędzie, jakim jest Answer The Public. Co warto wiedzieć o tym programie?

Answer The Public – jak wykorzystać w SEO?

Źródło: Answer the Public

Answer The Public to narzędzie stosunkowo młode. Powstało w 2020 roku, ale dziś jest istotną częścią pozycjonowania stron internetowych, w tym realizacji efektywnego SEO. Działanie tego narzędzia (dostępnego online) opiera się na frazach kluczowych i ich powiązaniu ze sobą. Co to oznacza?

Kilka słów o słowach kluczowych – co należy o nich wiedzieć?

Słowo kluczowe jest istotnym elementem wpływającym na pozycjonowanie. To drogowskaz, który wskazuje wyszukiwarce, że na stronie są treści pożądane przez poszukującego ich użytkownika. 

W treści strony internetowej i zewnętrznych publikacjach należy umieścić słowa kluczowe, które przyciągną potencjalnego odbiorcę. Nie da się jednak „na czuja” określić jakich fraz wyszukują nasi potencjalni klienci. W tym celu należy posługiwać się specjalnymi narzędziami takimi jak Answer The Public.

Czym jest Answer The Public? 

Darmowe narzędzie online Answer The Public pozwala na wygenerowanie dowolnego zapytania w wyszukiwarce Google i analizę różnych kombinacji dotyczących wskazanych słów kluczowych. System bierze pod uwagę najpopularniejsze zapytania w określonej przestrzeni czasowej, a także w wybranym kraju, wyświetlając to, czego mogą wyszukiwać użytkownicy.

Zobacz  Sitemap w WordPress – jak dodać mapę strony?

Narzędzie pokazuje wyniki w formie charakterystycznej siatki, czytelnej i prostej do późniejszej analizy. Aby pokazać jak działa Answer The Public, w odpowiedni formularz wpisaliśmy słowo kluczowe, które brzmi „pozycjonowanie lokalne”. Jakie zapytania do tej frazy pokazał ATP?

W wynikach są także zapytania, które nie do końca powiązane są z frazą. Przykładem jest tutaj wynik „lokalne organizacje pozarządowe”. 

Answer The Public – jak wykorzystać w SEO?

Zdj. 2 Tak wygląda przykładowy wynik wyszukiwania dla frazy “sklep internetowy”

Źródło: Answer the Public/ opracowanie własne

System wygeneruje też liczbę wyników dla poszczególnych kategorii językowych (pytania, przyimki, porównania, wyrażenia alfabetyczne i powiązane) oraz zwizualizuje wyniki przeprowadzonej analizy. 

Jak efektywnie korzystać z możliwości Answer The Public?

Aby odpowiednio korzystać z Answer The Public, należy pamiętać o kilku zasadach. 

  • W formularzu nie należy wpisywać więcej niż jednego lub maksymalnie dwóch słow. To wystarczająca liczba.
  • Konieczne jest uwzględnianie regionu i języka wyszukiwania. Pamiętaj, że np. w Polsce wiele zapytań generowanych jest w języku ukraińskim.
  • Analizowane słowa kluczowe powinny być dopasowane do ewentualnych oczekiwań grupy odbiorców. 
  • Zacznij od ogólnego słowa kluczowego, a dopiero później zacznij analizować bardziej szczegółowe frazy.
  • Do analizy należy uwzględniać wyłącznie zapytania, które są powiązane z wybraną frazą. Odrzuć błędne wyniki już na samym wstępie.
  • Możesz stosować synonimy słów kluczowych, aby zwiększyć zakres fraz dopasowanych do potencjalnych odbiorców treści witryny.
Zobacz  Reklama leków i reklama produktów leczniczych w Internecie

Zachęcamy do założenia bezpłatnego konta w serwisie Answer The Public. W ten sposób nie będą obowiązywały Cię żadne ograniczenia w zakresie analizy ewentualnych zapytań dla wyszukiwarki i słów kluczowych. 

W jaki sposób Answer The Public pomaga w SEO?

Dzięki wskazanemy narzędziu m.in. agencja SEO może przygotować listę tematów powiązanych z Twoją działalnością do publikacji na blogu. Np. firma zajmująca się pozycjonowaniem (w odpowiedzi na oczekiwania użytkowników) umieści na swojej stronie wpis pt. „Pozycjonowanie lokalne – co to? Jak się odbywa?”, przyciągając kolejnych odbiorców. 

Wyniki wyszukiwania Answer The Public mogą stanowić podstawę do tworzenia klastrów tematycznych, będących mapami słów kluczowych, wdrażanych przy sukcesywnie rozszerzanym pozycjonowaniu. Na koniec porada. Algorytmy narzędzia są nadal rozwijane, ale mimo to do wyszukiwania brandowych, eksperckich fraz warto zastosować bardziej zaawansowane systemy takie jak Keyword Tool czy Ahfefs.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy