Badaj skuteczność działań brandingowych dzięki połączeniu LinkedIn z Looker Studio!
2 min
2 min
Na skróty
Jeżeli nie jesteś w pełni usatysfakcjonowany tym, w jaki sposób dane na temat Twoich kampanii prezentuje LinkedIn w swoim Business Managerze — rozwiązanie jest proste. Wystarczy przenieść je do Looker Studio, gdzie będziesz mógł w prosty sposób stworzyć raport dostosowany do swoich potrzeb. Poniżej przedstawimy krótko platformę od Google, wyjaśnimy, jak z niej skorzystać — i dlaczego warto to zrobić.
Sposób, w jaki prezentujemy dane, jest nie mniej ważny niż ich treść. Do takiego wniosku doszło też Google — i dlatego też możemy dziś korzystać z Lookera.
Looker Studio to zaawansowana (ale bardzo intuicyjna) platforma do wizualizacji danych z różnych źródeł. Przede wszystkim z narzędzi Google (np. Google Analytics lub Google Ads), ale także i z platform SEO, sprzedażowych czy serwisów społecznościowych — w tym też LinkedIna. Wystarczy połączyć źródło danych z Lookerem za pomocą jednego z tzw. connectorów — a będziesz mógł stworzyć czytelny, przejrzysty raport z działań swojej firmy. Nawet tych offline — ponieważ Looker Studio obsługuje także dane ze zwykłych… arkuszy kalkulacyjnych.
Warto zaznaczyć, że Looker jest platformą bezpłatną — chociaż jeżeli chcesz skorzystać z opcji dzielenia jednej przestrzeni roboczej z innymi członkami zespołu lub zależy Ci na automatyzacji zarządzania raportami firmowymi, możesz zdecydować się na subskrypcję Pro. Obecnie kosztuje 9 dolarów miesięcznie za każdego użytkownika.
Dostęp do danych z kampanii reklamowych i innych działań promocyjnych na LinkedInie ma każdy, kto korzysta z platformy LinkedIn Business Manager. Gdy chodzi o zarządzanie tymi działaniami, sprawdza się ona bardzo dobrze — nie daje natomiast zbyt zaawansowanych możliwości, jeżeli mówimy o analizie i raportowaniu ich efektów.
Looker Studio oferuje za to w tej kwestii bardzo dużo:
Dodajmy też, że Google Looker Studio w coraz większym stopniu korzysta z możliwości sztucznej inteligencji oraz technik uczenia maszynowego. Umożliwia to przeprowadzanie analiz złożonych zbiorów danych… w zasadzie bez jakiejkolwiek specjalistycznej wiedzy. Modele AI wspierają też identyfikację wzorców i anomalii czy prognozowanie trendów.
Integracja obydwu platform nie powinna przysporzyć nikomu problemów. Po kolei:
Dalej pozostaje Ci już odkrywanie możliwości Looker Studio — i tworzenie pierwszych raportów. A więcej o Lookerze przeczytasz w innych artykułach na naszym blogu — zachęcamy do lektury!
Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.