Czy da się wypromować swoją stronę samemu?
4 min
4 min
Na skróty
Nawet bardzo skrupulatnie i merytorycznie prowadzona strona internetowa potrzebuje promocji, aby zaistnieć i móc trafić do czytelników, a tym samym potencjalnych klientów firmy. Żeby ktoś mógł trafić na stronę www, musi się o niej najpierw dowiedzieć. Przede wszystkim, dotyczy to pozycji witryny zajętej w wynikach wyszukiwania Google, ale nie tylko. Istnieją różne metody promowania stron internetowych i warto korzystać z wielu różnych, żeby osiągać jak najlepsze wyniki.
Treści zamieszczane są na stronie internetowej są najważniejsze. Dlatego tak istotne jest, aby były:
Bardzo istotne jest łączenie marketingu treści zamieszczanych na stronie z jego promocją w Internecie. Ważne jest również, aby tekst został odpowiednio zaprojektowany – liczą się tu śródtytuły, nagłówki, wypunktowania. Im bardziej czytelny i przyjazny tekst, tym większa szansa, że czytelnik się z nią zapozna i wróci na stronę w przyszłości.
Pozycjonowanie stron wymaga właściwej optymalizacji. Bardzo ważne jest to, że teksty zamieszczane na stronie mają być przyjazne nie tylko dla potencjalnych czytelników, ale również dla robotów Google.
Podstawowe działania z zakresu SEO służące promocji strony w sieci to na przykład:
Jeśli zależy nam na optymalizacji strony internetowej pod wyszukiwarkę Google możemy wiele cennych informacji znaleźć właśnie w sieci. Istotna jest sama struktura strony, jej kody źródłowe, czy brak linkowania do stron z błędami. Samo linkowanie odgrywa kluczową rolę w procesie pozycjonowania i trzeba to robić z głową, ponieważ zastosowanie techniki Black Hat może sprawić, że witryna straci swoją pozycję i spadnie w rankingach jeszcze niżej.
Remarketing Ads pozwala na dotarcie do klientów, którzy odwiedzili już stronę przy pomocy reklamy. Dużą zaletą tego narzędzia jest możliwość dobrania konkretnych reklam do określonych typów czytelników i użytkowników sieci, którzy dotarli już wcześniej do contentu. Istnieje możliwość promowanie nowych ofert na stronie, ale również wpisów blogowych. Remarketing to najlepszy sposób na zapisanie się ponownie w pamięci klienta.
Strona internetowa może być także dystrybuowana poprzez linki sponsorowane. Osoby poszukujące danej frazie bardzo szybko trafią na naszą stronę www, co na pewno posłuży się jej dalszej widoczności. Linki sponsorowane to sposób na silną i sporą konkurencję, ale również na odpowiedni start z własną stroną i z kampanią marketingową.
Dzisiaj dystrybucja treści jest w dużej mierze uzależniona od siocial mediów. Istnieje możliwość ich wykorzystania na wiele różnych sposobów, a większość z nich jest całkowicie bezpłatna. Niektóre portale społecznościowe oferują również płatne narzędzia do promocji własnej strony. Źle przygotowana kampania reklamowa w social mediach może jednak szybko wymknąć się spod kontroli i wywołać odwrotny skutek. Zanim zamieścimy w social mediach treści trzeba dokładnie zapoznać się z regulaminem.
W Polsce najpopularniejsze social media to bez wątpienia:
Facebook,
Instagram,
Twitter,
Pinterest,
You Tube.
Co roku pojawiają się jednak nowe serwisy, z których korzystają inne grupy społeczne. Trzeba więc śledzić na bieżąco trendy i wiedzieć, gdzie szukać swoich potencjalnych klientów i czytelników.
Przy publikowaniu na serwisach społecznościowych takich, jak powyższe, warto skorzystać z pomocy właściwych wtyczek. Wiele z platform umożliwia bowiem automatyczne publikowanie treści na wszystkich serwisach społecznościowych, na jakich założono zostanie kontro dla danej witryny. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu i efektywne reklamowanie swojego biznesu. Osoby decydujące się na samodzielne promowanie powinny zastanowić się nad wyborem odpowiednich wtyczek, ponieważ znacznie ułatwią im pracę. Strona internetowa będzie żyła równolegle z kontami na portalach społecznościowych, a jej właściciel będzie miał do wykonania znacznie mniej pracy, niż dotychczas.
Wśród wtyczek automatycznie publikujących posty z pewnością warto wymienić:
TweetDeck,
Buffer,
Social media Auto Publish,
Hootsuit.
Inne wtyczki odpowiadają zaś za dostosowanie butonów, czy przeprowadzanie analizy i monitoringu treści.
Aby dobrze promować stronę i zamieszczane na niej artykuły potrzeba wiele czasu i zaangażowania, jednak efekty takich działań są widoczne i odczuwalne. Dzisiaj wiemy już, że najważniejszym narzędziem, jakie każdy z nas może wykorzystywać we własnym domu są serwisy społecznościowe, ale również narzędzia bezpłatne, które udostępnia nam choćby Google. Formę promocji trzeba zawsze dostosować do grupy docelowej. Niekiedy nie trzeba wykorzystywać wszystkich sposobów promocji, aby strona znajdowała się wysoko na liście wyszukiwania i aby trafiały na nią osoby z różnych miejsc w sieci. Jeżeli samodzielnie podejmowane kroki okażą się nieskuteczne, wówczas najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów, którzy sprawią, że najskuteczniejsze okaże się przede wszystkim pozycjonowanie.