Czy linki zewnętrzne wpływają na popularność witryny?
4 min
4 min
Na skróty
Link building to technika SEO, która dotyczy działań off-site, czyli odbywających się poza pozycjonowaną stroną. Linki rozmieszczone na różnych witrynach przekierowują użytkowników do innych. Odbiorcy treści mogą dzięki temu trafiać na pożyteczne witryny. Dlatego nie linkuj do bezwartościowych podstron, bo Twój wskaźnik odrzuceń poszybuje w górę. Linkowanie zewnętrzne zwiększa moc i pozycję witryny, ale buduje konwersję i wpływa na popularność oraz sprzedaż tylko w niektórych przypadkach. Wtedy, gdy podstrona jest ciekawa, atrakcyjna wizualnie. Ważne jest to, aby tworzyć wartościowy content, dbać o UX na podstronach, do których kierują linki.
Warto dbać o linkowanie strony. W ten sposób możesz kierować ruch do swojej witryny, polepszać jej pozycję w Google i generować przychody. Sprawdź, jakie powiązania istnieją między linkami a popularnością witryny!
Link to klikalny obiekt w witrynie, który prowadzi z jednej strony na drugą. Link building odgrywa bardzo ważną rolę, nawet po wielu zmianach algorytmów, w tym przełomowej aktualizacji Google Pingwin 4.0. Obecnie wyszukiwarka posiada więcej elementów, na które zwraca uwagę przy ocenie link buildingu. Niegdyś wystarczyło mieć dużo linków, teraz ważna jest także ich jakość. Algorytm skutecznie wykrywa, jeśli linkowanie jest sztuczne i w konsekwencji wręcz obniża pozycję strony w rankingu. Dlatego też warto dodawać dobrej jakości linki, które pochodzą z zaufanych stron.
Wiele osób zastanawia się, czy zdobywanie linków wpłynie na liczbę wejść na stronę. Niezwiązani z pozycjonowaniem myślą, że najważniejsze jest to, aby dany link zadziałał i generował wysoką klikalność. Głównym celem link buildingu nie jest to, aby mnóstwo osób przez konkretne przekierowania trafiało na daną witrynę. Nie da się wygenerować w ten sposób ogromnego ruchu. Wyjątkiem jest linkowanie na bardzo popularnych stronach. Ważne jest przede wszystkim to, aby zbudować duże zaplecze wartościowych linków – jest to bowiem jeden z czynników rankingowych. Wpływa na wysoką pozycję w Google i w ten sposób zwiększa popularność witryny.
Kiedyś eksperci SEO koncentrowali się na kilku kluczowych kryteriach rankingu. Dlatego w sieci można było znaleźć mnóstwo stron zapchanych słowami kluczowymi, które ani dobrze nie wyglądały, ani nie służyły odbiorcom. Z biegiem lat na pozycjonowanie zaczęły wpływać również inne czynniki, takie jak: łatwość obsługi na urządzeniach mobilnych, szybkość ładowania witryny, bezpieczna domena (https), intuicyjność, linkowanie. Dlatego zajęcie i utrzymanie wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania wymaga więcej czasu. Warto więc nawiązać współpracą z doświadczoną agencją SEO.
Linki zewnętrzne odzwierciedlają wartość naszej strony dla wyszukiwarek. Pozostają kluczowym czynnikiem w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania. Im więcej domen wysokiej jakości prowadzi do Twojej witryny, tym lepiej. W ten sposób pokazujesz Google, że strona jest merytoryczna, interesująca i godna zaufania (w końcu linkują do Ciebie zaufane serwisy z historią). Czy istnieje związek między linkami a popularnością witryny? Budowanie linków jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na rozwój Twojej witryny i wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Nie jest to proste, warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji. Nie wystarczy kierować się zasadą “im więcej linków, tym lepiej”. Google korzysta z zaawansowanej technologii, dzięki czemu weryfikuje wszystkie linki. Zwraca uwagę na jakość strony internetowej, na której opublikowany został link do Twojej witryny. Sprawdza również powiązanie między dwiema witrynami. Nie umieszczaj więc linku na nieodwiedzanej stronie internetowej. W przeciwnym razie pogorszysz sytuację, warto więc o nie zadbać.
Pomimo złożonych i ciągle zmieniających się algorytmów Google, link building nadal odgrywa niezwykle ważną rolę. Dlatego tak trudne jest wybranie odpowiednich miejsc, na których można umieścić linki. Przede wszystkim trzeba wiedzieć, w jaki sposób szukać witryn, które mogą podlinkować do Twojej strony. Ponadto należy też zweryfikować każdą z tych stron, nie tylko pod względem zawartości, ale też historii domeny, bezpieczeństwa, ruchu na niej i wielu innych. Jeśli chcesz zająć się samodzielnie pozycjonowaniem zewnętrznym, ale nie masz narzędzi, doświadczenia i wiedzy, to możesz sobie tylko zaszkodzić. Jest mnóstwo przypadków, w których ktoś pogorszył pozycję strony, na przykład decydując się na umieszczanie linków na stronach, które były oznaczane przez Google jako szkodliwe. Takie działanie może zmienić pozycję w Google, ale tylko w dół. Dlatego najlepiej będzie jeśli oddasz pozycjonowanie swojej strony w ręce specjalistów. Zaoszczędzisz czas, nerwy, a przede wszystkim nie popełnisz błędów, których odkręcanie będzie Cię kosztować dużo więcej, niż zdanie się na agencję od samego początku. Chcesz efektów i zysków? Skontaktuj się z nami!
Użytkownik widzi tylko część linku, wyszukiwarka widzi całą strukturę hiperłącza i wyodrębnia z niego przydatne dane. Link może wyświetlać się w formie słowa, obrazka lub przycisku. Jeśli chcesz zdobyć linki przychodzące wysokiej jakości, pomyśl o artykułach sponsorowanych. Publikując je na popularnej, wartościowej stronie, która jest powiązana z Twoją branżą, możesz zyskać ruch, klientów i zwiększyć widoczność swojej witryny. Jeśli masz bloga, to poznaj jeden ze sposobów na linkowanie. Kiedy zaczniesz tworzyć wartościowe i ciekawe teksty, poszukaj redakcji stron internetowych, które byłyby zainteresowane ich publikacją. Jest wielu administratorów witryn, którzy chętnie umieszczają wartościowe teksty gościnne, jednak musisz zadbać o to, aby znalazło się tam linkowanie. To tylko jedna z metod, które możesz zastosować samodzielnie, najlepsi pozycjonerzy mają jednak dużo więcej sposobów na skuteczny link building.
Postaraj się połączyć link building z innymi działaniami marketingowymi, by zmaksymalizować efekty. Obecnie konsumenci słuchają opinii influencerów, zanim skorzystają z produktu lub usługi. Warto więc nawiązać z nimi współpracę, by opublikowali link na swoim blogu i platformach społecznościowych. Linkowanie nie tylko ma sens, ale jest jednym z najważniejszych czynników pozycjonowania strony internetowej. Wyobraź sobie, że założyłeś małą firmą turystyczną. Tworzysz unikalną treść na podstawie danych branżowych i publikujesz. Teraz musisz zadbać o pozycjonowanie wewnętrzne i link building, inaczej nikt nie trafi na Twoją witrynę. Możesz oczywiście podpierać się także płatnym pozycjonowaniem. W ten sposób zaistniejesz na rynku, a poprzez publikację wartościowych treści zdobędziesz pozycję eksperta. Linki nadal mają duży wpływ na popularność witryny. Musisz jednak przygotować i wdrożyć odpowiednią strategię. Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów!