Zdobywanie najwyższych pozycji w organicznym ruchu w wyszukiwarkach to cel, do którego dąży każdy właściciel jakiegokolwiek biznesu online. Dzięki dobremu pozycjonowaniu możemy wypromować się bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów płatnych reklam. Jakie umiejętności będą przydatne w skutecznych działaniach SEO? Czy same treści wystarczą? A może należy znać przynajmniej podstawy programowania?
Pozycjonowanie to nie tylko same treści. Oczywiście ciekawe i kreatywne treści, umiejętne używanie słów kluczowych oraz meta opisy to podstawa. Jednak dotarcie naszej strony na wysokie pozycje w wyszukiwarkach wpływają również takie elementy jak:
Wszyscy użytkownicy internetu doskonale wiedzą, że najbardziej liczy się dziesięć głównych pozycji w Google. Bez względu na to, czy prowadzimy e-sklep, bloga, firmę usługową, czy kanał YouTube – każdy chce się znaleźć w pierwszej dziesiątce, ponieważ tylko w ten sposób mamy szansę odnieść sukces online.
Roboty Google patrzą na stronę jak na spójną całość. Ważny jest czas ładowania się strony głównej oraz podstron. Jeśli trwa to za długo, Google nie wyniesie nas na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Podobnie dzieje się w przypadku dopasowania strony do urządzeń mobilnych. Im lepiej dostosujemy nasze treści, tym szybciej klient znajdzie nas przy wpisywaniu danej frazy. Bardzo ważny jest także user experience. Pod tym pojęciem rozumiemy wszystkie wrażenia, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z naszej strony. Czy menu jest intuicyjne? Ile czasu zajmuje użytkownikowi znalezienie odpowiedniej treści? Dzięki znajomości tych procesów możemy znacznie podnieść efektywność sklepu czy bloga. Warto przy tych działaniach mieć, chociaż podstawowe pojęcie o programowaniu lub zwrócić się o pomoc do profesjonalisty.
Przeczytaj także: Audyt SEO oraz Pozycjonowanie lokalne
Programowanie w tworzeniu skutecznego SEO przydaje się na przykład przy link buildingu. Proces ten umożliwia optymalizację strony dla wyszukiwarek internetowych wewnątrz i na zewnątrz strony. Ponadto roboty Google w trakcie indeksowania stron sprawdzają, jakim językiem programowania została napisana dana strona. Jednym słowem – wszystko ma znaczenie! Dlatego warto dobrze przemyśleć zarówno zaprojektowanie strony, jak i jej sposób napisania.
Języki programowania można dzielić pod różnymi względami. Najważniejsze to: języki obiektowe, proceduralne, interpretowane, skryptowe, dynamiczne. Na szczęście na samym początku taka wiedza nie jest nam potrzebna. Ważną informacją natomiast jest podział tworzenia strony na warstwę wizualną tzw. Front-End oraz warstwę serwowaną, czyli Back-End. Wybór odpowiedniego języka zależy bowiem od tego, nad którym elementem akurat pracujemy.
Do najpopularniejszy języków programowania należą:
Przeczytaj także: SXO oraz Pozycjonowanie sklepów internetowych
Jak widać w powyższym zestawieniu, jeśli chcemy podbić nasze działania SEO i zapewnić sobie większy sukces najkorzystniej będzie poznać podstawy języków, w których tworzy się strony. Dzięki temu można je optymalizować pod kątem kodu. Jednak należy pamiętać, że nieumiejętne stosowanie na naszej stronie www języków programowania oraz brak optymalizacji, mogą doprowadzić do tego, że Google nie wypozycjonuje naszej strony zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Na szczęście Google nie pozostawia nas samym sobie w tej kwestii. Na oficjalnym kanale YouTube, specjaliści Google nagrali serię filmów, w których zostały omówione wszelkie wątpliwości związane z zastosowaniem JavaSript i innych języków pod kątem SEO. Warto przystąpić do tworzenia naszej strony już po zapoznaniu się z tą wiedzą. Łatwiej bowiem programować stronę od podstaw korzystając z dobrych praktyk, aniżeli potem poprawiać gotowy produkt.
Jeśli nie czujemy się na siłach lub mamy za mało czasu na naukę, wtedy skorzystajmy z profesjonalnej pomocy firmy pozycjonerskiej. Dokonany zostanie audyt SEO, a strona zostanie dostosowana stronę według wytycznych deweloperów Google.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.
Warto znać języki do obsługi front-endu. Optymalizacja zawsze pomaga w pozycjonowaniu:)