Czy warto inwestować w SEO na prestiżowe frazy o dużej konkurencyjności?
4 min
4 min
Na skróty
Prestiżowe frazy to takie, które są najczęściej wyszukiwane. Najwięcej osób wpisuje je w Google w celu znalezienia informacji czy produktów. Mnóstwo firm chce być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania właśnie na te słowa kluczowe, ponieważ to zapewnia dużą popularność strony, a więc i rozpoznawalność marki oraz potencjalnie dużą konwersję oraz zyski. Czy warto inwestować w pozycjonowanie na prestiżowe frazy? Dowiedz się!
W każdej branży frazy kluczowe o dużej popularności są niezwykle pożądane. Walczy o nie mnóstwo sklepów online, blogów oraz innych witryn internetowych. Użytkownicy internetu zaglądają wyłącznie do pierwszych wyników wyszukiwani. Najbardziej prestiżowe są ogólne frazy, które są związane z branżą. Jak sprawdzić, jakie frazy są najbardziej prestiżowe? Możesz wykorzystać do tego narzędzia takie, jak Ahrefs, Senuto czy bezpłatne od Google. Najwięcej osób decyduje się na wyszukiwanie właśnie takich, ogólnych fraz. Dzięki temu trafiają na strony internetowe związane z tematyką ich interesującą. Jednak takie słowa kluczowe są jednak najważniejsze dla sklepów internetowych. Wiele osób dokonuje zakupu po tym, jak wpisze konkretne słowa w wyszukiwarkę internetową. Część z nich wprowadza jedynie ogólną frazę, na przykład „sukienki”, a potem przegląda ofertę sklepów online i tam składa zamówienia. Wszyscy chcą mieć widoczność na prestiżowe frazy, trwa o nie walka i wiele się w to inwestuje. Dlatego nie warto walczyć z gigantami i skupiać się wyłącznie na ogólnych słowach kluczowych. Zdecydowanie lepszym wyborem będzie urozmaicenie i zadbanie o to, aby tych fraz było więcej, ale aby były nastawione na konwersję. Dlatego też jedną z najlepszych metod jest zastosowanie strategii mieszanej.
Optymalną metodą na pozycjonowanie jest łączenie różnego rodzaju fraz. To pozwoli na działania wielopoziomowe, a nie jednotorowe. Budowanie widoczności powinno być szerokie, a więc obejmować wiele słów kluczowych. To da Tobie widoczność nie tylko pod jednym typem fraz związanych z Twoją branżą, ale wieloma. Dzięki temu można trafić do różnego rodzaju klientów. Zarówno tych, którzy poszukują sklepów i stron lokalnie, ale też posiadających precyzyjne oczekiwania lub też wprowadzają wyłącznie ogólne zapytania. Wybór fraz powinien być różnorodny. Dlatego też warto podczas analizy słów kluczowych oraz analizy konkurencji sprawdzać to, jakie słowa kluczowe są najczęściej wyszukiwane i wybierać spośród nich zarówno te z długim ogonem, jak i ogólne. Ponadto należy wziąć pod uwagę również frazy lokalne, jak i ogólne (jeśli Twój biznes działa na całą Polskę). Przy tym istotne jest, aby nie decydować się wyłącznie na frazy z dużą konkurencyjnością, a wybierać także te, które mają niski ten współczynnik.
Część właścicieli firm decyduje się na to, aby inwestować w prestiżowe frazy, a po wielu miesiącach wciąż nie jest na nie w top10. Ruch nie jest wysoki, konwersja na tym samym poziomie. Gdzie jest błąd? Na frazy z dużą konkurencyjnością bardzo trudno się wypozycjonować. Są one pożądane przez wiele firm, także takich, które inwestują w nie dużo pieniędzy od bardzo długiego czasu. Dlatego też wybór tylko tego rodzaju słów kluczowych może skończyć się utratą pieniędzy, małym zwrotem z inwestycji i wielką frustracją. Czy zatem nie warto promować się na te frazy? Jak najbardziej warto, ale nie powinno skupiać się wyłącznie na tym. Zdecydowanie lepiej jest inwestować w słowa kluczowe o niższej konkurencyjności, ale wciąż o dużej liczbie wyszukań. Wtedy szybciej osiągniesz wysokie pozycje pod tymi słowami kluczowymi i już ściągniesz na swoją stronę ruch oraz poprawisz swoją widoczność. Jeśli chodzi o frazy prestiżowe – sukcesywnie inwestuj w nie, ale tylko część swojego budżetu. Zdobycie wysokich pozycji na te słowa kluczowe będzie trwało dłużej i warto w tym czasie zdobywać ruch z innych fraz. Obecnie zaleca się także dbać o słowa kluczowe z długim ogonem. Dlaczego? Użytkownicy internetu wpisujące dłuższe frazy mają już swoje oczekiwania, chcą konkretnego produktu. Choć takich osób jest mniej i długie frazy mają mniejszą liczbę wyszukiwani, to charakteryzują się o wiele większą konwersją. Jeśli potencjalny klient wejdzie na Twoją stronę z Google, po wpisaniu długiej frazy, to bardzo prawdopodobne jest to, iż dokona zakupu właśnie u Ciebie. Inwestycja w prestiżowe frazy sprawi, że stracisz, jeśli będziesz inwestować wyłącznie w nie. Jeśli rozłożysz budżet i siły, to osiągniesz sukces oraz widoczność pod różnorodnymi frazami.
Widoczność w sieci buduje się stopniowo. Do tego potrzebna jest strategia oparta na różnorodnych danych. Od tego, jak skonstruuje się plan działania zależą efekty. Jednak plan trzeba na czymś oprzeć. Profesjonaliści najpierw robią wstępny audyt SEO, a później dokładny, a następnie analizują konkurencję i wyszukują frazy odpowiednie dla Twojej strony, branży oraz klientów. Później jednocześnie dba się o pozycjonowanie na różnorodne frazy oraz optymalizuje stronę poprzez usunięcie błędów, ale także uzupełnianie pomijanych wcześniej kwestii, jak na przykład meta opisy.
Profesjonalne pozycjonowanie nie daje efektów od razu, to trwa. Jednak Twoja strona stopniowo będzie zyskiwała coraz większą widoczność na różne frazy, Twoja pozycja w Google będzie rosła. Zwiększy się tym samym sprzedaż i poprawi się Twój wizerunek. W jaki sposób budować strategię, aby widoczność stopniowo rosła? To najlepiej zostawić profesjonalistom. Dlaczego?
Stworzenie strategii, a także skuteczne pozycjonowanie wymaga nie tylko narzędzi (zarówno bezpłatnych, jak i płatnych), ale także ogromnej wiedzy z zakresu pozycjonowania. Cały zespół składa się z kilku osób, które współpracują i dzięki temu tworzą skuteczną strategię. Zdobywanie wysokich pozycji polega na działaniu on-site i off-site, tworzeniu contentu, SEO technicznym, optymalizacji i wielu innych działaniach. Możesz to robić samodzielnie, jeśli znasz się na tym bardzo dobrze. Jednak trudno znaleźć osobę, która byłaby doskonała we wszystkich wymienionych kwestiach i do tego miała czas na śledzenie zmian w pozycjonowaniu oraz rozwijanie biznesu. Zdecydowanie lepiej zostawić to profesjonalnemu zespołowi, który opracuje strategię i będzie dbał stopniowo o Twoją coraz większą widoczność.