Na skróty
Guest posting to technika marketingowa, polegająca na publikowaniu artykułów na blogach innych osób lub firm. W zamian za wartościową treść, autorzy otrzymują możliwość umieszczenia odnośników prowadzących do swojej witryny. Dlaczego jest to ważne z punktu widzenia SEO? Ponieważ wysokiej jakości linki prowadzące do Twojej strony z zewnętrznych, renomowanych źródeł mogą znacząco podnieść Twoją widoczność w wyszukiwarkach. Dzięki temu osiągniesz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, przyciągając więcej organicznego ruchu. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej!
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/social-media-networking-online-communication-connect-concept_53876-124862.jpg?t=st=1718262596~exp=1718266196~hmac=83aafa0eb7f2179f54a05423ac70d8a0f49ce36cc5077ba86d86fbacdea9feb7&w=1060
Guest posting czyli publikacja gościnna, to strategia polegająca na tworzeniu i publikowaniu artykułów na blogach i stronach innych osób lub firm. Dzięki temu masz możliwość dotarcia do nowej grupy czytelników oraz zbudowania autorytetu w swojej branży.
Główną korzyścią z guest postingu w SEO jest możliwość umieszczenia w tekście linków o charakterze dofollow prowadzących do własnej strony internetowej, wpływających na pozycjonowanie.
Zdj 1. Guest posting w serwisie Ahrefs w wykonaniu autora Chris Haines.
Źródło: Ahrefs blog.
Publikując wpisy gościnne na renomowanych blogach i stronach, zdobywasz cenne linki zewnętrzne prowadzące do Twojej witryny, budując profil odnośników zewnętrznych, a w konsekwencji autorytet w wyszukiwarkach.
Zobacz: Nauka JavaScript – czy warto?
Kiedy renomowane strony linkują do Twojego serwisu, wysyłają sygnał wyszukiwarkom, że Twoja strona jest wartościowa i godna zaufania. Jeżeli zależy Ci na maksymalizacji efektów z link buildingu, zadbaj o to, żeby wpis był wartościowy, unikalny i dopasowany do profilu prowadzonego przez Ciebie serwisu. Im wyżej pojawi się dany wpis gościnny w Google, tym większą wartość uzyska, co przełoży się na renomę oraz poprawę profilu SEO.
Współpraca w zakresie guest postingu jest najbardziej efektywna, kiedy nawiązujesz ją ze stronami o silnym autorytecie domeny. Aby to ocenić, warto zwrócić uwagę na wskaźniki DR (Domain Rating) oraz UR (URL Rating). Są to metryki opracowane przez narzędzie Ahrefs, oceniające siłę profilu linkowego konkretnej strony czy URL.
Zdj 2. DR Semcore.
Źródło: Narzędzie Ahrefs.
Strony o wysokim DR i UR są bardziej renomowane w środowisku internetowym, a linki z takich źródeł okazują się cenniejsze z punktu widzenia SEO. Współpracując z takimi serwisami, masz szansę zdobyć wysokiej jakości linki zewnętrzne, które przysłużą się pozycjonowaniu. Jak już wcześniej wspomnieliśmy – poza metrykami, dana witryna powinna być tematycznie powiązana.
Strategie publikowania wpisów gościnnych różnią się następującymi elementami:
Każda z tych strategii wymaga przemyślanej taktyki, aby skutecznie tworzyć content i maksymalnie wykorzystać potencjał gościnnego blogowania.
Tworzenie wpisu gościnnego to nie tylko sztuka pisania, ale też umiejętność dostosowania się do potrzeb konkretnego serwisu. Poniżej przedstawiamy 5 prostych kroków prowadzących do stworzenia idealnego posta gościnnego:
Zobacz: Subiektywne podsumowanie działań CSR z 2020 roku
Firm do guest postingu możesz szukać na LinkedInie – najlepiej skieruj się do content managerów lub właścicieli firm.
Zdj 3. Wyszukiwanie firm do guest postingu na LinkedIn.
Źródło: LinkedIn.
Guest posting to skuteczna technika budowania linków, która ma jednak swoje wady:
Mimo tych wad, guest posting pozostaje jednym z najbardziej efektywnych rozwiązań w kontekście pozyskiwania linków (szczególnie dla nowych stron WWW).
Jeżeli masz wątpliwości odnośnie przyjętej strategii linkowania – zdecyduj się na audyt SEO i zweryfikuj wady oraz zalety swojego serwisu!
Szacunkowe koszty miesięczne przypadające na guest blogging SEO oscylują w granicach 3 000 – 15 000 zł, jednak finalna kwota zależy od wielu czynników. Koszt może być różny w zależności od popularności i autorytetu blogów innych firm, na których planujesz opublikować wpisy gościnne. Dodatkowe czynniki to m.in. jakość tworzenia wartościowych treści oraz liczba gościnnych postów publikowanych miesięcznie. Warto skupić się w tym przypadku na kilku kluczowych aspektach, m.in. budowanie autorytetu w branży, zdobywanie wartościowych linków zwrotnych oraz zwiększenie widoczności marki. Guest blogging jest szczególnie skuteczny jako część strategii SEO, pozwalającej na zdobywanie wysokiej jakości linków przychodzących – przekłada się to na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania i ruch na stronie.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.