Czym jest narzędzie Sotrender?
3 min
3 min
Na skróty
Odpowiednia strategia marketingowa ma wielkie znaczenie dla każdej firmy. Szczególnie ważny jest sposób działania w mediach społecznościowych oraz wyniki, które udaje się w nich osiągnąć. Jeżeli jesteś zainteresowany marketingiem w social mediach, dobrze, abyś znał narzędzie Sotrender. Co to jest? Tego dowiesz się w tym artykule.
Sotrender jest narzędziem analitycznym, które sprawdza zaawansowane statystyki w mediach społecznościowych. Zestawia je ze sobą w wybranym okresie. Dzięki niemu możliwa jest między innymi automatyzacja liczenia statystyk oraz raportowanie wyników. Podstawową funkcją tego narzędzia jest analiza skuteczności publikowanych treści.
Zdj. 1. Oficjalna strona internetowa Sotrender
Źródło: https://www.sotrender.com/blog/pl/
Sotrender pozwala dzięki raportom na:
Na indywidualne zamówienie twórcy Sotrender mogą też przygotować inne raporty. W oparciu o oficjalne dane, które są dostępne między innymi w Facebook API oraz Google API.
W raportach Sotrender w zakładce Trends dostępne są natomiast pogłębione statystyki na temat:
To największe comiesięczne oraz darmowe publikacje, które podsumowują efekty treści opublikowanych na Facebooku.
Wiesz już, co mierzy Sotrender. Pamiętaj też, że dostarcza on bardzo zaawansowane statystyki. To znaczy pokazuje znacznie więcej wskaźników niż wbudowane narzędzia analityczne kont na poszczególnych platformach w social mediach.
Sotrender pozwala sprawdzić, jaki procent zasięgu postów pochodzi z działań organicznych, a jaki z płatnej reklamy. Narzędzie segmentuje również osoby, które komentują posty na profilu. Dzięki temu wiadomo, czy większość komentujących to okazjonalni komentatorzy, czy też stali oraz oddani dyskutanci.
Z wykorzystaniem Sotrender otrzymasz też szczegółowe informacje na temat stawek CPC (ang. Cost Per Click) oraz CPM (ang. Cost Per Mille) w Twojej branży.
Do analizy skuteczności publikowanych treści Sotrender wykorzystuje wskaźnik „najlepsze posty marki”. Pokazuje on, jakie posty osiągają najlepsze reakcje. Czyli mają najwyższy interactivity index.
Interactivity index to inaczej wskaźnik zaangażowania. Skuteczny specjalista, który prowadzi marketing w mediach społecznościowych, ma świadomość, że różne reakcje na posty mają mniejsze lub większe znaczenie.
Na przykład komentarz daje znacznie więcej niż reakcja typu „Ha ha”. Narzędzie opisywane w tym artykule każdemu rodzajowi reakcji przypisuje wagę, która jest wyrażona liczbowo. Następnie przelicza wagę reakcji x ich liczbę.
Sotrender dostępny jest w 4 wariantach cenowych: Essential, Plus, Expert, a także Custom. Każdą z opcji można zakupić zarówno opłacając cały rok z góry, jak i w rozliczeniu miesięcznym. Poszczególne warianty różnią się od siebie liczbą funkcji oraz ich zakresem. Chodzi między innymi o liczbę obsługiwanych profili i użytkowników.
Zdj. 2. Cennik Sotrender
Źródło: https://www.sotrender.com/pl/pricing
Oprogramowanie daje też możliwość skorzystania z 7-dniowego okresu testowego. Co ciekawe, skorzystanie z tej opcji nie wymaga podania danych karty kredytowej.
Sotrender to zaawansowane narzędzie analityczne, które pozwala na kompleksową analizę działań w mediach społecznościowych. Dzięki niemu możesz monitorować skuteczność publikowanych treści, badać zaangażowanie odbiorców, a także analizować dane na temat demografii czy zasięgów. Oprogramowanie oferuje różnorodne raporty – od analizy porównawczej po audyty i raporty strategiczne. Czyni je to nieocenionym wsparciem dla marketerów.
Ponadto Sotrender dostarcza bardziej szczegółowe statystyki niż wbudowane narzędzia platform społecznościowych. Pozwala więc na optymalizację działań reklamowych i organicznych. Sotrender może być nieocenionym wsparciem w strategii marketingowej Twojej firmy. Aktywność w mediach społecznościowych warto natomiast połączyć ze strategią SEO.
Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.