Czym jest Planer Słów Kluczowych od Google i dlaczego warto z niego skorzystać?
3 min
3 min
Na skróty
Pozycjonowanie stron internetowych i ustawianie skutecznych kampanii Google Ads to działania wymagające opracowania konkretnej strategii SEO, w której uwzględnimy między innymi najważniejsze frazy kluczowe – zarówno jedno – i dwuwyrazowe, a także te z „długiego ogona” (tzw. long tail keywords). Niezbędny do tego będzie Google Keywords Planner (lub keywords finder od Senuto, lub słynnego Moz’a). W dzisiejszym artykule wyjaśnimy, czym jest Planer Słów Kluczowych od Google i dlaczego warto z niego skorzystać! Kompleksowe podpowiedzi ekspertów Semcore.
Planer Słów Kluczowych od Google (z ang. Google Kewords Planner) to darmowe, zaawansowane narzędzie udostępniane przez giganta z Mountain View wszystkim internautom posiadającym konto w Google. Jest dedykowane głównie specjalistom ds. SEO, reklamodawcom, marketerom oraz przedsiębiorcom. Ułatwia znalezienie odpowiednich słów kluczowych, które można wykorzystać do płatnych kampanii Google Ads (PPC) oraz strategii SEO.
Google Keywords Planner to nie jedyne narzędzie do weryfikacji słów kluczowych. Eksperci Semcore polecają także KWFinder, Answer the Public, Ahrefs, Senuto oraz Moz Pro.
Google Keywords Planner pomoże znaleźć wartościowe słowa kluczowe, które będziemy mogli wykorzystać podczas planowania strategicznych działań SEO oraz płatnych kampanii PPC (z ang. Pay Per Click) w Google. W Semcore narzędzie to cenimy za możliwość poznania rzeczywistych stawek na daną frazę kluczową oraz sprawdzenie sezonowości słów kluczowych.
W celu sprawdzenia słów kluczowych konkurencji należy zalogować się do narzędzia udostępnianego przez Google i skorzystać z opcji „Poznaj nowe słowa kluczowe”.
Następnie wystarczy wpisać adres URL konkretnego serwisu – wówczas narzędzie Google’a przeanalizuje daną witrynę pod kątem występujących fraz kluczowych i przedstawi zapytania, o które warto wzbogacić naszą kampanię Google Ads lub strategię SEO. Można to zrobić również, wykorzystując instrumenty tj.:
Pamiętajmy, że stosowanie narzędzia Google Ads jest najbardziej praktyczne, gdy na danym koncie reklamowym działa dowolna kampania PPC. Wówczas frazy są po prostu trafniej dobierane, a Google nie ogranicza żadnej z udostępnianych funkcjonalności.
Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta – wchodzimy w wyszukiwarkę fraz Google Keywords Planner, a następnie wpisujemy wybrane słowo kluczowe i klikamy enter. Po chwili wyświetli nam się ilość wyszukiwań weryfikowanej frazy.
Możemy dodatkowo sprawdzić sezonowość fraz kluczowych. W tym celu warto wykorzystać narzędzie Google Trends. Gdy wpiszemy badaną frazę, dostaniemy informację, w jakim czasie wybrane słowo kluczowe jest najpopularniejsze.
Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze pytania i odpowiedzi w tematyce Planera Słów Kluczowych od Google.
W celu prawidłowego doboru słów kluczowych należy zwrócić uwagę na dwu- lub trzywyrazowe frazy zawierające produkty lub usługi, które są dostępne w Twojej ofercie. Do strategii SEO lub kampanii Google Ads rekomendujemy wdrożyć słowa ogólne, jak i szczegółowe (tzw. long tail keywords). Warto unikać mocno złożonych i specjalistycznych fraz, a także tych, które składają się z jednego wyrazu (słowa kluczowe typu „fryzjer”, „pozycjonowanie”, „masaże” są po prostu zbyt ogólne).
W pełni darmowym narzędziem do planowania słów kluczowych jest Google Keywords Planner. Za instrumenty tj. Senuto, Moz Pro czy Semstorm należy zapłacić, lecz w razie niezadowolenia z danej usługi, można uzyskać zwrot kosztów bez podania przyczyny (jeśli wyślemy maila do supportu maksymalnie w ciągu kilku dni od uiszczenia płatności).
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.