E-commerce

Czym jest Sitecore CMS?

3 min czytania
Czym jest Sitecore CMS?

Dobry system zarządzania treścią (CMS) może znacząco ułatwić prowadzenie serwisu WWW. Sitecore nie jest być może najpopularniejszym rozwiązaniem tego typu, ale z pewnością — jednym z najciekawszych. W dzisiejszym wpisie przybliżymy jego możliwości — zapraszamy do lektury!

Sitecore — CMS, który oferuje więcej niż tylko zarządzanie treścią

Sitecore jest nie tylko CMS-em — a bardzo zaawansowaną platformą cyfrową, umożliwiającą wszechstronne zarządzanie stroną internetową i związanymi z nią działaniami marketingowymi. Składa się z kilku zintegrowanych ze sobą modułów, w tym:

  • XM Cloud — który pełni rolę typowego CMS-a; pozwala zarządzać witrynami WWW i zamieszczanymi na nich treściami;
  • Search — umożliwiającego tworzenie zaawansowanych silników wyszukiwania na stronie WWW, wspieranych przez AI;
  • Personalize — oddającego w nasze ręce opcje personalizacji treści, ofert i materiałów marketingowych w oparciu o dane na temat użytkowników, a także narzędzia do przeprowadzania testów A/B;
  • CDP — czyli Customer Data Platform — zbierającego dane na temat użytkowników i ich zachowań;
  • Connect — umożliwiającego szybką integrację strony z zewnętrznymi aplikacjami, tworzenie przepływów danych pomiędzy kanałami komunikacji oraz automatyzację procesów biznesowych;
  • OrderCloud — przeznaczonego dla właścicieli sklepów internetowych system zarządzania doświadczeniami kupujących. Pozwala gromadzić i w prosty sposób analizować dane na ich temat, zarządzać asortymentem sklepu oraz realizowanymi zamówieniami czy optymalizować działania mające na celu zwiększenie konwersji.

W ramach spójnego środowiska otrzymujemy więc niemal wszystkie narzędzia niezbędne do prowadzenia i regularnie aktualizowanej strony firmowej, i dużego e-commerce, z setkami produktów w ofercie, tysiącami profili, wspieranego dodatkowo własnym blogiem

Zobacz  Jak wykonać odnowienie domeny?

Czym jest Sitecore CMS?

Zdj 1. Jako CMS, Sitecore pozwala – podobnie jak WordPress – edytować treści na stronie metodą drag-and-drop.

Źródło: https://www.sitecore.com/products/xm-cloud

Bardzo mocną stroną platformy jest jej wielokanałowość. Z poziomu narzędzia możemy zarządzać treściami umieszczanymi na wielu platformach jednocześnie (czy to na kilku stronach WWW, czy w social mediach) — mamy także możliwość agregowania danych z różnych kanałów w obrębie jednej platformy i ich wspólnego analizowania. Jeśli ilość kanałów nas „przerośnie” — wiele działań (np. związanych z publikacją treści) możemy bez problemu zautomatyzować w oparciu właśnie o zgromadzone dane.

Pod względem technicznym — Sitecore też wyróżnia się na tle innych systemów zarządzania serwisami WWW. Cała platforma została oparta na opracowanej przez Microsoft platformie .NET, ale dziś w największym stopniu wykorzystuje możliwości Reacta oraz Next.js. Dla deweloperów optymalizujących stronę zgodnie z zasadami SXO czy chcących zintegrować CMS z aplikacją webową trudno o lepsze rozwiązanie wśród „klasycznych” systemów zarządzania treściami.

Ile zapłacimy za dostęp do Sitecore?

W przeciwieństwie do większości popularnych CMS-ów — za dostęp do poszczególnych modułów Sitecore trzeba zapłacić. 

Na stronie platformy nie znajdziemy jednak cennika — ceny usług ustalane są indywidualnie z każdym przedsiębiorcą na podstawie tego, w jakim zakresie chce korzystać z możliwości platformy.

Sitecore — dla kogo, tak naprawdę, jest ta platforma?

Nie mamy wątpliwości — Sitecore, ze swoim bardzo rozbudowanym (i ciągle rozwijanym o kolejne moduły) środowiskiem jest narzędziem dla najbardziej wymagających firm:

  • tych, które realizują oddzielne strategie marketingu treści dla poszczególnych marek;
  • tych, które zarządzają kilkoma-kilkunastoma witrynami lub innymi kanałami komunikacji;
  • tych, które chcą połączyć zarządzanie treściami z optymalizacją stron pod kątem doświadczeń użytkowników oraz analizą danych;
  • i tych, które szukają kompleksowego narzędzia do zarządzania działalnością e-commerce.
Zobacz  Meta description

Niestety, przed przeniesieniem storny na platformę nie ma możliwości przetestowania jej funkcji — dlatego warto zapoznać się przynajmniej z prezentowanymi na stronie case studies oraz zakresem funkcji, jakie wchodzą w skład poszczególnych modułów. Jeśli zdecydujesz się na ten krok — w Twoim zespole na pewno powinien znaleźć się deweloper, który już ma doświadczenie w pracy z Sitecore.

A jeśli jeszcze nie wiesz, jaki CMS wybrać — o podobnych rozwiązaniach piszemy w innych artykułach… do których lektury również zapraszamy!

Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy