Dobry system zarządzania treścią (CMS) może znacząco ułatwić prowadzenie serwisu WWW. Sitecore nie jest być może najpopularniejszym rozwiązaniem tego typu, ale z pewnością — jednym z najciekawszych. W dzisiejszym wpisie przybliżymy jego możliwości — zapraszamy do lektury!
Sitecore — CMS, który oferuje więcej niż tylko zarządzanie treścią
Sitecore jest nie tylko CMS-em — a bardzo zaawansowaną platformą cyfrową, umożliwiającą wszechstronne zarządzanie stroną internetową i związanymi z nią działaniami marketingowymi. Składa się z kilku zintegrowanych ze sobą modułów, w tym:
- XM Cloud — który pełni rolę typowego CMS-a; pozwala zarządzać witrynami WWW i zamieszczanymi na nich treściami;
- Search — umożliwiającego tworzenie zaawansowanych silników wyszukiwania na stronie WWW, wspieranych przez AI;
- Personalize — oddającego w nasze ręce opcje personalizacji treści, ofert i materiałów marketingowych w oparciu o dane na temat użytkowników, a także narzędzia do przeprowadzania testów A/B;
- CDP — czyli Customer Data Platform — zbierającego dane na temat użytkowników i ich zachowań;
- Connect — umożliwiającego szybką integrację strony z zewnętrznymi aplikacjami, tworzenie przepływów danych pomiędzy kanałami komunikacji oraz automatyzację procesów biznesowych;
- OrderCloud — przeznaczonego dla właścicieli sklepów internetowych system zarządzania doświadczeniami kupujących. Pozwala gromadzić i w prosty sposób analizować dane na ich temat, zarządzać asortymentem sklepu oraz realizowanymi zamówieniami czy optymalizować działania mające na celu zwiększenie konwersji.
W ramach spójnego środowiska otrzymujemy więc niemal wszystkie narzędzia niezbędne do prowadzenia i regularnie aktualizowanej strony firmowej, i dużego e-commerce, z setkami produktów w ofercie, tysiącami profili, wspieranego dodatkowo własnym blogiem.
Zdj 1. Jako CMS, Sitecore pozwala – podobnie jak WordPress – edytować treści na stronie metodą drag-and-drop.
Źródło: https://www.sitecore.com/products/xm-cloud
Bardzo mocną stroną platformy jest jej wielokanałowość. Z poziomu narzędzia możemy zarządzać treściami umieszczanymi na wielu platformach jednocześnie (czy to na kilku stronach WWW, czy w social mediach) — mamy także możliwość agregowania danych z różnych kanałów w obrębie jednej platformy i ich wspólnego analizowania. Jeśli ilość kanałów nas „przerośnie” — wiele działań (np. związanych z publikacją treści) możemy bez problemu zautomatyzować w oparciu właśnie o zgromadzone dane.
Pod względem technicznym — Sitecore też wyróżnia się na tle innych systemów zarządzania serwisami WWW. Cała platforma została oparta na opracowanej przez Microsoft platformie .NET, ale dziś w największym stopniu wykorzystuje możliwości Reacta oraz Next.js. Dla deweloperów optymalizujących stronę zgodnie z zasadami SXO czy chcących zintegrować CMS z aplikacją webową trudno o lepsze rozwiązanie wśród „klasycznych” systemów zarządzania treściami.
Ile zapłacimy za dostęp do Sitecore?
W przeciwieństwie do większości popularnych CMS-ów — za dostęp do poszczególnych modułów Sitecore trzeba zapłacić.
Na stronie platformy nie znajdziemy jednak cennika — ceny usług ustalane są indywidualnie z każdym przedsiębiorcą na podstawie tego, w jakim zakresie chce korzystać z możliwości platformy.
Sitecore — dla kogo, tak naprawdę, jest ta platforma?
Nie mamy wątpliwości — Sitecore, ze swoim bardzo rozbudowanym (i ciągle rozwijanym o kolejne moduły) środowiskiem jest narzędziem dla najbardziej wymagających firm:
- tych, które realizują oddzielne strategie marketingu treści dla poszczególnych marek;
- tych, które zarządzają kilkoma-kilkunastoma witrynami lub innymi kanałami komunikacji;
- tych, które chcą połączyć zarządzanie treściami z optymalizacją stron pod kątem doświadczeń użytkowników oraz analizą danych;
- i tych, które szukają kompleksowego narzędzia do zarządzania działalnością e-commerce.
Niestety, przed przeniesieniem storny na platformę nie ma możliwości przetestowania jej funkcji — dlatego warto zapoznać się przynajmniej z prezentowanymi na stronie case studies oraz zakresem funkcji, jakie wchodzą w skład poszczególnych modułów. Jeśli zdecydujesz się na ten krok — w Twoim zespole na pewno powinien znaleźć się deweloper, który już ma doświadczenie w pracy z Sitecore.
A jeśli jeszcze nie wiesz, jaki CMS wybrać — o podobnych rozwiązaniach piszemy w innych artykułach… do których lektury również zapraszamy!