Dlaczego SEO to inwestycja długofalowa?
4 min
4 min
Na skróty
Pozycjonowanie nie jest jednorazowym działaniem, tylko długofalowym procesem, który składa się z wielu elementów: od optymalizacji technicznej, aż po tworzenie merytorycznej treści. Dzięki SEO strona internetowa może liczyć na większość widoczność w sieci. Jednak zmiany zachodzące w wyszukiwarce Google są niezwykle dynamiczne. Uzyskanie wysokiej pozycji pod konkretną frazę kluczową nie oznacza, że dana witryna będzie znajdować się tam na zawsze. Aby utrzymać wyniki, należy ciągle ulepszać serwis pod kątem SEO.
Czy wiesz o tym, że inwestycja w SEO zawsze jest działaniem długofalowym. Uzyskanie satysfakcjonujących efektów wymaga czasu oraz ogromnej wiedzy praktycznej z zakresu optymalizacji stron internetowych. Cały proces pozycjonowania składa się nie tylko z maksymalizacji funkcjonalności serwisu, ale także budowania wartościowego contentu i linkowania zewnętrznego. Do poprawnego wdrożenia tej strategii na wszystkich podstronach konieczna jest cierpliwość oraz systematyczność. SEO dla firm realizowane przez krótki czas co prawda może przynieść efekty, jednak w dalekiej perspektywie będą one znikome. Pamiętaj również, że wpływ na Twoje wyniki w Google ma konkurencja!
No właśnie, jaką istotę w SEO dla firm odgrywa konkurencja? To bardzo proste. Wyobraź sobie, że pozycjonujesz swoją witrynę: samodzielnie lub z pomocą specjalistycznej agencji. Jeżeli przerwiesz działania SEO w krótkim czasie, zaraz po pojawieniu się pierwszych efektów, istnieje duże prawdopodobieństwo, iż wyniki te nie będą trwałe. Dlaczego? Pamiętaj, że pozycjonowanie to strategia, którą może wdrażać także konkurencja. Jeżeli Ty przerwiesz inwestycję w SEO, na Twoje miejsce w Google „wskoczą” inne domeny o podobnej tematyce.
Regularna optymalizacja serwisu i ciągłe linkowanie wraz z budową contentu pozwala maksymalizować efekty pozycjonowania. Każdy przestój może sprawić, że Twoja konkurencja zacznie notować lepsze wyniki. To właśnie z tego powodu agencje świadczące usługi z zakresu pozycjonowania wskazują, że SEO dla firm musi być realizowane długoterminowo. Tylko wtedy serwis będzie osiągać satysfakcjonujące wyniki, które będą trwałe. Pozycjonowanie jest nastawiona na regularny wzrost widoczności we wyszukiwarce. Jeżeli porzucisz te działania, utracisz wiele potencjalnych korzyści w postaci wyższej konwersji, czy lepszej rozpoznawalności w sieci.
Bez względu na to, jaki dokładnie biznes prowadzisz, z pewnością posiadasz konkurencję. Rynek online jest tak szeroki i rozbudowany, że w ostatnich latach SEO zyskuje coraz większą wartość w kontekście promocji biznesu. Z wyszukiwarki każdego dnia korzystają miliony internautów. Jeżeli Twoja domena nie będzie widoczna w Google, w jaki sposób chcesz pozyskać nowych klientów? Organiczne wyniki wyszukiwania są podstawowym i niezwykle skutecznym kanałem do budowania silnej bazy odbiorców.
Inwestycja w SEO – rozbudowywanie zasięgów
Długoterminowa inwestycja w SEO pozwala regularnie poszerzać zasięgi. Jak to działa? Całość opiera się na pozycjonowaniu serwisu na kolejne, coraz bardziej konkurencyjne, frazy kluczowe. W ten sposób SEO lokalne może przeistoczyć się w ogólnopolskie, co prowadzi nie tylko do poszerzania zasięgów, ale i rozbudowy biznesu. Pamiętaj jednak, że wdrożenie takiej strategii wymaga wiedzy, doświadczenia oraz dedykowanych narzędzi. Dlatego decydując się na SEO dla firmy, warto pomyśleć o współpracy z agencją.
Gdy osiągniesz wysoką pozycję dla określonych fraz kluczowych, możesz zacząć skupiać się na innych wyrażeniach. Strategia ta pozwala promować coraz szerszą grupę asortymentu w sklepach internetowych. Choć inwestycja w SEO opiera się na promowaniu całego serwisu, to zwykle szczególną uwagę zwraca się na ściśle określoną grupę fraz kluczowych. Dzięki temu biznes może od samego początku pozycjonowania generować przychody z ruchu organicznego.
Aby nieco lepiej zobrazować tę sytuację, warto przytoczyć pewien przykład. Weźmy na tapet sklep internetowy z meblami, który prowadzi sprzedaż ogólnopolską online. Początkowo warto skupić się na formułach o niskiej konkurencyjności, to między innymi frazy long tail (długi ogon), czyli zawierające kilka słów. Przykładem takiego wyrażenia jest: „nowoczesny biały stół do salonu”. Z czasem, gdy inwestycja w SEO zacznie przynosić efekty, a domena stanie się silniejsza, pozycjonowanie może być nakierowane na frazy o nieco większej konkurencyjności, na przykład „stół kuchenny”. Sytuacja ta świetnie obrazuje, w jaki sposób buduje się zasięgi za pomocą SEO. W ten sposób strona internetowa może pozyskiwać coraz większy ruch na frazy kluczowe, które niejednokrotnie będą prowadzić do konwersji. Strategia ta może być wykorzystywana na praktycznie każdej witrynie: od sklepów, przez blogi, aż po serwisy firmowe.
Jeżeli interesuje Cię pozycjonowanie, skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji SEO:
Wielu przedsiębiorców po prostu nie docenia tego, jakie możliwości daje SEO dla firm. Tendencja ta jest szczególnie widoczna u tych osób, które uważają, że najlepszym sposobem na marketing są tylko i wyłącznie kampanie reklamowe Google. Oczywiście płatne materiały sponsorowane to doskonała forma na promocję własnego biznesu – nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Pamiętaj jednak, że spora część użytkowników nie klika w wyświetlane reklamy. Ponadto efekty płatnych kampanii widoczne są tylko wtedy, gdy przedsiębiorca za nie zapłaci. Natomiast długofalowa inwestycja w SEO zapewnia nie tylko satysfakcjonujące wyniki, ale także ich regularny wzrost – a to w biznesie jest niezwykle ważne.
W praktyce, pozycjonowanie oraz rozwój serwisu internetowego idą ze sobą w parze. Proces ten genialnie przedstawia pewien schemat:
Inwestycja w SEO ➜ Większa widoczność ➜ Wyższa sprzedaż ➜ Więcej środków na inwestycję w marketing ➜ Poszerzenie działań SEO ➜ Jeszcze większa widoczność i sprzedaż ➜ Jeszcze więcej środków na marketing ➜ … ➜ … ➜ …
W ten sposób wytwarza się efekt spirali, która ciągle się powiększa. Technikę tą wykorzystują największe serwisy działające online: od sklepów internetowych, przez firmowe strony wizytówki, aż po blogi i portale branżowe. Proces ten ukazuje, jak duży potencjał tkwi w mądrze przygotowanej strategii SEO nastawionej na nieustanny rozwój. Wyższy poziom sprzedaży pozwala poszerzać ofertę o nowy asortyment (produkty lub usługi). Inwestycja w SEO jest więc nie tylko budowaniem zasięgów i widoczności. To skuteczny sposób na wzmocnienie biznesu online.