Facebook Business Manager – co to jest? Jak go założyć i skonfigurować?
3 min
3 min
Na skróty
Facebook Business Manager wspiera marketerów, reklamodawców i przedsiębiorców w tworzeniu kampanii reklamowych i zarządzaniu konkretnymi zasobami. Pozwala on lepiej optymalizować poszczególne projekty, a także docierać do bardziej sprecyzowanych grup odbiorców niż za pomocą przycisku „Promuj”. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy, czym jest Facebook Business Manager. Podpowiemy także, jak go założyć i prawidłowo skonfigurować. Miłej lektury!
Facebook Business Manager to narzędzie umożliwiające zarządzanie zasobami reklamowymi udostępnianymi przez Facebooka w jednym miejscu (np. własny Fanpage i konta reklamowe klientów). Jest dedykowany głównie specjalistom ds. social mediów, właścicielom firm oraz agencjom marketingowym. Z jego poziomu możemy przekazywać dostęp do danego konta reklamowego członkom swojego zespołu, aby lepiej i sprawniej optymalizować poszczególne kampanie.
Facebook Business Manager dba o bezpieczeństwo reklamodawców, pozwalając włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe oraz kontrolować, kto konkretnie ma dostęp do Twojego konta. Korzyścią wartą uwzględnienia jest również podział powiadomień – Business Manager umożliwia oddzielić powiadomienia pomiędzy kontem prywatnym, a reklamowym w celu optymalizacji czasu pracy.
Z obserwacji ekspertów Semcore wynika, iż Facebook Business Manager jest znacznym ułatwieniem dla przedsiębiorców oraz reklamodawców, ponieważ wszystkie konta, którymi zarządzamy, znajdują się w jednym miejscu. Jako doświadczona agencja SEO i SEM możemy śmiało polecić to rozwiązanie, ponieważ oferuje znacznie więcej możliwości od przycisku „Promuj”.
Warto również wspomnieć o prostej konfiguracji konta Facebook Business Manager. Proces ten zajmie maksymalnie 10 minut – dzięki temu będziemy mogli podpiąć do naszego konta także swoje zasoby tj. konta na Instagramie, Facebook Pixel lub biznesowy Fanpage.
W celu założenia Facebook Business Manager należy udać się na stronę business.facebook.com. Następnie powinniśmy skonfigurować konto, dodając konkretne zasoby, czyli jak już wcześniej wspomnieliśmy: konta na Instagramie, Facebook Pixel lub biznesowy Fanpage. Poniżej przedstawiamy, jak dodać konto reklamowe, stronę i powiązane metody płatności do Facebook Business Manager.
W celu dodania konta reklamowego do Facebook Business Manager musimy wybrać Konta -> Konta reklamowe. Następnie należy kliknąć „Utwórz konto reklamowe” i postępować zgodnie ze wskazówkami (czyli wpisać nazwę firmy i zaznaczyć przez kogo konto będzie używane).
Aby dodać stronę do Facebook Business Manager, musimy wybrać Konta -> Strony. Po zastosowaniu funkcjonalności „Dodaj stronę” należy wpisać lub wkleić link do wybranego Fanpage i gotowe.
Metodę płatności dodamy, wybierając funkcjonalność „Dodaj kartę kredytową lub debetową”. Następnie powinniśmy wpisać odpowiednie dane i kliknąć przycisk „Zatwierdź”.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat konfiguracji Facebook Business Manager.
#1 Przycisk „Promuj” czy Facebook Business Manager?
Facebook Business Manager to szansa na trafniejsze ustawienie kampanii Facebook Ads. Przycisk „Promuj” udostępnia mocno okrojone opcje reklamowe.
#2 Co daje posiadanie Facebook Business Manager?
Facebook Business Manager pozwala zarządzać katalogami, pikselami, kontami reklamowymi oraz stronami i znacznie precyzyjniej optymalizować reklamy. Umożliwia również współpracę pomiędzy reklamodawcami, a co najważniejsze – oddzielenie prywatnego Facebooka od firmowych kampanii (dzięki czemu możemy bez problemu udostępnić swoją stronę na Facebooku przykładowo dla agencji SEO/SEM.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.