Jak stworzyć stronę na Facebooku? Kompleksowy poradnik
6 min
6 min
Na skróty
Strona na Facebooku to kolejny niezbędny element pomagający wykreować markę osobistą. Jest także idealnym narzędziem do sprawnej komunikacji z klientami oraz przedstawiania im nowinek o swoich produktach oraz usługach. Warto również wspomnieć, iż platforma ta ułatwia zdobywanie potencjalnych kontrahentów poprzez rozbudowane kampanie reklamowe Facebook ADS. Fanpage oferuje mnóstwo korzyści, a co najważniejsze – jest doskonałym dopełnieniem własnej witryny internetowej. Zatem jak stworzyć stronę na Facebooku i co warto o tym wiedzieć? Kompleksowy poradnik!
Fanpage to inaczej strona firmowa na Facebooku powiązana bezpośrednio z kontem prywatnym. Najczęściej wykorzystywana jest do promocji swojej marki dla szerokiego i sprecyzowanego grona odbiorców. Zawiera wiele funkcji niedostępnych użytkownikom prywatnym m.in. analiza statystyk, tworzenie zaawansowanych kampanii Facebook ADS czy nawet dodawanie specjalnych opcji na czacie w Messengerze.
Zanim omówimy temat dot. wyboru Fanpage i strony społecznościowej, dokładnie określmy, co oznaczają powyższe pojęcia. Na pierwszy rzut oka są podobne, jednak różnią się szczegółami, o których standardowy użytkownik Facebooka może nie wiedzieć.
Fanpage to strona firmowa reprezentująca przedsiębiorstwo, osobę publiczną, znaną markę lub produkt. W tym miejscu można udostępniać różne informacje m.in. dane adresowe, historię firmy, numer telefonu oraz informacje o poszczególnych produktach. Fanpage umożliwia dodatkowo interakcję z potencjalnymi klientami za pomocą Messengera, postów oraz reklam Facebook ADS.
Strona społecznościowa nie ma związku z marką, osobą publiczną ani przedsiębiorstwem. Jest zbiorem wielbicieli danego tematu lub pomysłu. Przykładem może być @iloveuofficiall – czyli strona zrzeszająca miłośników życiowych cytatów oraz romantycznych wiadomości zakochanych osób.
Wybór pomiędzy Fanpage a stroną społecznościową nie powinien sprawiać trudności, ponieważ są to obszary przeznaczone ku innym celom. Pierwszy z nich służy do interakcji z potencjalnymi klientami lub fanami danej persony/firmy, a drugi – czyli strona społecznościowa zrzesza wielbicieli konkretnych pomysłów.
Konto firmowe na Facebooku możemy założyć w kilka minut – wystarczy odrobina chęci, zaangażowania i stosownych informacji z rzetelnych źródeł (np. dzisiejszy artykuł Semcore). Przejdźmy zatem do konkretów i dowiedzmy się jak stworzyć stronę na Facebooku krok po kroku!
Aby założyć Fanpage, potrzebne jest prywatne konto na Facebooku. Najlepiej użyć aktualnego, ponieważ rejestracja na inne dane, niż posiadamy w rzeczywistości, może skutkować permanentnym zablokowaniem konta (a wraz z nim likwidacją strony firmowej bez możliwości odzyskania).
Fanpage należy połączyć z profilem właściciela lub menedżera danego przedsiębiorstwa. Dzięki temu taka osoba będzie mogła zarządzać stroną na Facebooku, ale również nadawać uprawnienia administratora umożliwiające m.in. edycję postów, interakcję z klientami oraz reagowanie i odpowiadanie na komentarze.
Osoby ceniące prywatność mogą być spokojne – nikt poza administratorami nie wie, kto zarządza stroną na Facebooku.
Po zalogowaniu się na prywatne konto musimy przejść do strzałki skierowanej w dół, znajdującej się w prawym górnym rogu ekranu. Następnie należy ją rozwinąć, po czym wybrać funkcjonalność „Utwórz stronę”. Kolejnym krokiem jest wybór prowadzonej działalności spośród 6 poniższych kategorii:
Gdy już dokonamy odpowiedniego wyboru, należy jedynie wpisać nazwę Fanpage i kliknąć „Rozpocznij”. Od teraz oficjalnie jesteśmy właścicielami strony na Facebooku. To nie koniec bowiem należy dodatkowo uzupełnić najistotniejsze informacje dla potencjalnych klientów, które ich zainteresują i skłonią do skorzystania z usług lub produktów oferowanych przez naszą firmę.
W tym momencie kreator powinien nam wyświetlić komunikat o możliwości uzupełnienia danych lub zrobienia tego w późniejszym czasie. Warto jednak wykonać to od razu, ponieważ strona stanie się wówczas znacznie bardziej atrakcyjna dla użytkowników.
W zakładce „Informacje” opisujemy m.in. profil działalności swojego przedsiębiorstwa, dodajemy adres internetowy własnej strony www oraz wszystkie najważniejsze dane, o których powinni wiedzieć potencjalni klienci.
Zakładka „Zdjęcie profilowe” powinna zawierać identyfikację wizualną lub zdjęcie twarzy, w zależności od tego, jak chcemy być rozpoznawani (jako firma czy osoba prywatna). Jest to jeden z ważniejszych punktów, ponieważ większość ludzi nie zwraca uwagi na strony bez zdjęcia profilowego.
Zakładka „Dodaj do ulubionych” ułatwia dostęp do strony bezpośrednio z głównego panelu Facebooka.
W zakładce „Preferowana grupa odbiorców strony” możemy ustalić głównych odbiorców naszego Fanpage. Dzięki temu dotrzemy (w większości przypadków) do osób realnie zainteresowanych naszymi produktami oraz usługami. Wynika to z faktu, iż personalizacja odbywa się na podstawie takich elementów, jak:
Po uzupełnieniu wszystkich informacji należy kliknąć „Zapisz” – wówczas Fanpage zostanie ostatecznie utworzony. Możemy teraz dowolnie edytować każdą z opcji, dopisywać informacje lub je usuwać. Wystarczy zagłębić się w ustawienia naszej firmowej strony na Facebooku.
Strona na Facebooku jest doskonałym miejscem do promocji i reklamy swojego przedsiębiorstwa w sieci. Ułatwia kontakt z klientami, oferuje narzędzia analityczne badające zachowania konsumentów, a co najważniejsze – wzbudza zaufanie odbiorców. Zatem, dlaczego warto mieć stronę na Facebooku? – 7 powodów
Social Media umożliwiają prezentację swojego produktu w sposób nienachalny i bardzo skuteczny. Można to zrobić, udostępniając przykładowo 3 wartościowe posty w tygodniu, a pomiędzy nimi przedstawiać użytkownikom treści z ciekawą ofertą firmowych usług lub produktów.
Przedsiębiorstwa prowadzące swój profil na Facebooku wzbudzają wyjątkowe zaufanie wśród odbiorców. Przyczyniają się one również do nawiązania bliższych relacji z klientem, co bardzo często owocuje sprzedażą najciekawszych pozycji z firmowej oferty.
Strona na Facebooku umożliwia sprawną interakcję z odbiorcami. Dzięki niej można regularnie przekazywać najważniejsze informacje o firmie, odpowiadać na recenzje zadowolonych klientów, czatować z odbiorcami oraz udostępniać posty, które mogą zaciekawić potencjalnych kupujących.
Facebook ADS oferuje narzędzia reklamowe pozwalające określić dokładną grupę docelową, doskonale dopasowaną do naszej oferty. Reklamy przedstawiane są w bardzo dyskretny i nienachalny sposób tylko i wyłącznie zainteresowanym osobom.
Zwiększenie pozycji swojej firmy w SERP-ach jest możliwe również za pośrednictwem Facebooka. Wystarczy stworzyć Fanpage i regularnie o niego dbać. To bardzo skuteczna metoda na darmowe pozycjonowanie organiczne.
W większości przypadków klienci poznają konkretną firmę poprzez witrynę internetową i liczne katalogi. Social Media pozwalają pokazać się z innego punktu widzenia. Dla przykładu – strona www może przedstawiać wszystko w bardzo formalny sposób, a Facebook w nieco bardziej prześmiewczy itd.
Z Facebooka korzysta około 15 mln osób w całej Polsce. Jest to ponad 35% populacji naszego kraju, co przekłada się na niemal nieograniczone możliwości pozyskiwania nowych klientów. Można to robić za pomocą spersonalizowanych reklam, zaplanowanych wiadomości do wybranych konsumentów czy też ciekawych filmików promocyjnych.
Stworzenie Fanpage to bardzo proste zadanie. Wystarczy zalogować się na swoje Facebook-owe konto, wybrać strzałkę skierowaną w dół znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu i kliknąć „Utwórz stronę”. Następnie należy określić rodzaj prowadzonej działalności (np. lokalna firma, organizacja, marka), uzupełnić najważniejsze dane, zapisać wszystko i gotowe. Od teraz jesteśmy właścicielami strony na Facebooku, która będzie generować nam dodatkowy ruch, a w konsekwencji opłacalnych klientów!
Zmiana nazwy strony na Facebooku? – nie ma chyba nic prostszego. W pierwszej kolejności wchodzimy w „Informacje”, klikamy przycisk „Edytuj” znajdujący się obok aktualnej nazwy Fanpage i nadajemy nowe miano naszej firmie. Następnie zatwierdzamy treść, wybierając „Kontynuuj”, po czym prosimy administrację Facebook-a o akceptację, posługując się opcją „Poproś o zmianę”.
Jak zmienić administratora strony na Facebooku? Wystarczy dodać nowego administratora i usunąć poprzedniego. Aby to zrobić, należy wykonać 3 kroki – wejść w „Ustawienia strony” > „Role strony” > „Przypisz nowe role strony” i nadać odpowiednie uprawnienia według założeń.
Niektórzy twierdzą, że założenie konta firmowego na Facebooku bez konta prywatnego jest niemożliwe – nic bardziej mylnego! Jedyne, co musimy w tym celu zrobić to wejść na www.facebook.com, wybrać „Utwórz stronę dla gwiazdy, zespołu lub firmy”, a następnie podać odpowiednie informacje (identycznie jak w przypadku standardowej rejestracji).
Warto jednak pamiętać, że Fanpage utworzony bez konta prywatnego jest mocno ograniczony. Chodzi tu przede wszystkim o przeglądanie innych profili oraz stron firmowych konkurencji. Nie będziemy mogli tego robić komfortowo, ponieważ informacja mówiąca o konieczności zalogowania się do serwisu zacznie wyskakiwać co kilkanaście sekund.
Reasumując, jeśli zakładamy konto firmowe na Facebooku bez konta prywatnego – to tylko i wyłącznie w celach biznesowych, ponieważ korzystanie z tego portalu jest wówczas bardzo mocno utrudnione.
Aby polubić stronę jako strona, należy wybrać profil, który chcemy wykorzystać do tej czynności, po czym przejść do rozwijanego menu. Następnie wystarczy kliknąć „Polub w imieniu swojej strony” i gotowe!
Likwidacja strony na Facebooku jest bardzo prosta. Aby to zrobić, wchodzimy w „Ogólne”, skrolujemy na sam dół i wybieramy pozycję „Usuń swoją stronę”. To nie wszystko, bowiem usunięcie Fanpage wiąże się ze wpisaniem hasła (jest to zabezpieczenie przed niepożądanym działaniem osób trzecich). Po wszystkim klikamy przycisk „Zatwierdź” i gotowe!
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.