Na skróty
Cena za stronę internetową przygotowaną w oparciu o CMS WordPress zależy od wielu czynników tj. złożoność projektu, wybór motywu i wtyczek, a także koszty hostingu i nazwy domeny. Biorąc pod uwagę aktualne standardy możemy stwierdzić, iż cena standardowego serwisu multipage wynosi w granicach kilku tysięcy złotych.
W pierwszej kolejności warto uwzględnić jakiego typu ma być dana strona.
Jeżeli zależy Ci na nieskomplikowanej wizytówce lub tzw. stronie lądowania (czyli landing page), będziesz musiał liczyć się z kosztami rzędu od 1 000 zł netto.
Strony firmowe lub serwisy Multipage kosztują zazwyczaj nie mniej niż 2 000 zł netto. Mamy na myśli witryny ze standardową liczbą podstron wynoszącą maksymalnie 15-20.
Rozbudowane serwisy internetowe bazują na więcej niż 20 podstronach. Są to strony bardzo złożone, należące zazwyczaj do dużych korporacji usługowych. W tym przypadku nie ma raczej górnej granicy, ponieważ finalny koszt zależy od liczby dodatkowych wdrożeń, pluginów, integracji oraz ostatecznej liczby podstron.
Jak przedstawiliśmy w poprzednim akapicie, cena strony internetowej WordPress może zaczynać się zarówno od 1 000, jak i 3 000 zł netto miesięcznie. Należy jednak uwzględnić fakt, iż podaliśmy koszty standardowych serwisów bez dodatkowych funkcjonalności, integracji, wtyczek, optymalizacji SXO (SEO + UX), a także innych tego typu rozwiązań.
Agencje marketingowe oraz web developerzy podczas szacowania kosztów uwzględniają m.in.:
Na koszt strony internetowej opartej o CMS WordPress wpływają dodatkowo wszystkie elementy, które mają się znaleźć na danym serwisie. W tym przypadku chodzi o m.in.:
Ile to wszystko kosztuje? Content na stronę główną (reprezentującą Twoją firmę) to zazwyczaj koszt od 500 do 1 500 zł netto. Jeżeli chodzi o dodatkowe podstrony, wiele zależy od ich złożoności, natomiast warto liczyć się z ceną 300 zł netto za każdą dodatkową podstronę (np. “O nas”, “Projekty”, “Referencje”). Dotyczy to również strony z kategoriami usług. Mogą one być nieco droższe i kosztować około 400-500 zł netto.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie lokalne oraz Audyt SEO
Grafiki są zazwyczaj mniejszą inwestycją niż content, ponieważ statystycznie znajduje się ich na stronie mniej. Koszty tego typu wynoszą od 100 do 300 zł netto za grafikę.
Pozycjonowanie stron internetowych to stały koszt, jaki ponoszą właściciele za prowadzenie serwisów WWW. Mogą to zrobić, ale nie muszą, jednak zdecydowanie polecamy inwestycję w SEO (ang. Serach Engine Optimization), ponieważ dzięki temu pozyskasz stałych i zdecydowanych klientów, którzy będą regularnie korzystali z Twoich usług.
Istnieje wiele zalet związanych z inwestycją w pozycjonowanie. Spośród najpopularniejszych i najbardziej realnych korzyści w Twoim przypadku możemy wymienić m.in.:
Warto również wspomnieć, iż efekty pozycjonowania nadchodzą relatywnie szybko. Pierwsze rezultaty zobaczysz już po 3-4 miesiącach od pierwszych działań specjalistów. Wówczas odnotujesz dodatkowy ruch w witrynie i zainteresowanie ofertą. Około 6-12 miesięcy zajmuje specjalistom Semcore znaczące zwiększenie konwersji, co skutkuje zyskami firmy, a w konsekwencji maksymalizacją jej budżetu operacyjnego.
Ceny za strony na WordPressie wahają się od 1 000 do 3 000 zł netto w standardowych wersjach – wyłącznie z podstawowymi dodatkami, grafikami, pluginami, wdrożeniami oraz integracjami. Jeżeli zależy Ci na pełnoprawnym rozwiązaniu z uwzględnieniem treści, dedykowanego projektu graficznego oraz Twoich sprecyzowanych wymagań – będziesz musiał dopłacić. Aby dowiedz się, ile dokładnie kosztuje wybrana strona internetowa, skontaktuj się ze specjalistami.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.