Cena za stronę internetową przygotowaną w oparciu o CMS WordPress zależy od wielu czynników tj. złożoność projektu, wybór motywu i wtyczek, a także koszty hostingu i nazwy domeny. Biorąc pod uwagę aktualne standardy możemy stwierdzić, iż cena standardowego serwisu multipage wynosi w granicach kilku tysięcy złotych.
Koszt strony na CMS WordPress – od czego zależy?
W pierwszej kolejności warto uwzględnić jakiego typu ma być dana strona.
Wizytówka lub strona landing page – od 1 000 zł netto
Jeżeli zależy Ci na nieskomplikowanej wizytówce lub tzw. stronie lądowania (czyli landing page), będziesz musiał liczyć się z kosztami rzędu od 1 000 zł netto.
Strona firmowa lub Multipage – od 2 000 zł netto
Strony firmowe lub serwisy Multipage kosztują zazwyczaj nie mniej niż 2 000 zł netto. Mamy na myśli witryny ze standardową liczbą podstron wynoszącą maksymalnie 15-20.
Rozbudowane serwisy WWW – od 3 000 zł netto
Rozbudowane serwisy internetowe bazują na więcej niż 20 podstronach. Są to strony bardzo złożone, należące zazwyczaj do dużych korporacji usługowych. W tym przypadku nie ma raczej górnej granicy, ponieważ finalny koszt zależy od liczby dodatkowych wdrożeń, pluginów, integracji oraz ostatecznej liczby podstron.
Jaka jest cena strony internetowej WordPress? – 5 składowych
Jak przedstawiliśmy w poprzednim akapicie, cena strony internetowej WordPress może zaczynać się zarówno od 1 000, jak i 3 000 zł netto miesięcznie. Należy jednak uwzględnić fakt, iż podaliśmy koszty standardowych serwisów bez dodatkowych funkcjonalności, integracji, wtyczek, optymalizacji SXO (SEO + UX), a także innych tego typu rozwiązań.
Agencje marketingowe oraz web developerzy podczas szacowania kosztów uwzględniają m.in.:
- projekt serwisu – może przygotować go zarówno agencja SEO, jak i klient (jeżeli decydujesz się na dedykowany projekt dostosowany do Twoich preferencji, upodobań oraz założeń projektowych, musisz liczyć się z wyższą ceną ostateczną);
- wtyczki – cenę projektu podnoszą wtyczki płatne lub programowane indywidualnie przez web developerów (w tym przypadku ceny są wyższe od 100 do 1 000 zł netto);
- integracje – jeżeli zależy Ci na integracjach z systemami płatności (np. PayPal, HotPay lub Przelewy24), będziesz musiał dopłacić w granicach 200-300 zł);
- wdrożenia – są zazwyczaj płatne i mogą obejmować np. implementacje dodatkowych opcji kurierskich z konkretnymi firmami (zazwyczaj ceny tego typu wdrożeń oscylują w granicach od 100 do 300 zł netto);
- hosting i nazwa domeny – cena hostingu wynosi zazwyczaj od 100 do 300 zł brutto rocznie, natomiast za nazwę domeny będziemy musieli zapłacić od 20 do 200 zł brutto, zależnie czy jest to domena z końcówką krajową, czy też zagraniczną.
Co wpływa na koszt strony internetowej stworzonej w oparciu o CMS WordPress? – dodatkowe elementy
Na koszt strony internetowej opartej o CMS WordPress wpływają dodatkowo wszystkie elementy, które mają się znaleźć na danym serwisie. W tym przypadku chodzi o m.in.:
- treści na stronie,
- grafiki.
Ile to wszystko kosztuje? Content na stronę główną (reprezentującą Twoją firmę) to zazwyczaj koszt od 500 do 1 500 zł netto. Jeżeli chodzi o dodatkowe podstrony, wiele zależy od ich złożoności, natomiast warto liczyć się z ceną 300 zł netto za każdą dodatkową podstronę (np. “O nas”, “Projekty”, “Referencje”). Dotyczy to również strony z kategoriami usług. Mogą one być nieco droższe i kosztować około 400-500 zł netto.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie lokalne oraz Audyt SEO
Grafiki są zazwyczaj mniejszą inwestycją niż content, ponieważ statystycznie znajduje się ich na stronie mniej. Koszty tego typu wynoszą od 100 do 300 zł netto za grafikę.
Pozycjonowanie strony internetowej – stały koszt prowadzenia serwisu WWW
Pozycjonowanie stron internetowych to stały koszt, jaki ponoszą właściciele za prowadzenie serwisów WWW. Mogą to zrobić, ale nie muszą, jednak zdecydowanie polecamy inwestycję w SEO (ang. Serach Engine Optimization), ponieważ dzięki temu pozyskasz stałych i zdecydowanych klientów, którzy będą regularnie korzystali z Twoich usług.
Istnieje wiele zalet związanych z inwestycją w pozycjonowanie. Spośród najpopularniejszych i najbardziej realnych korzyści w Twoim przypadku możemy wymienić m.in.:
- możliwość dotarcia do nowych użytkowników – opracowanie właściwej strategii SEO pozwala wzbudzić zainteresowanie klientów korzystających z wyszukiwarki Google i przyciągnąć ich na swoją stronę internetową;
- budowa wiarygodności marki – im wyżej znajdujesz się w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania, tym większym zaufaniem darzą Cię klienci (ponieważ z ich punktu widzenia jesteś tzw. branżowym liderem);
- możliwość zmierzenia efektów – w SEO da się w prosty sposób zmierzyć efekty w postaci konwersji (wystarczy wejść w “Zdarzenia lub “Cele” w Google Analytics 4);
- wsparcie innych kanałów marketingowych – prawidłowo zoptymalizowana strona pod SEO jest bardzo użyteczna w przypadku kampanii Google Ads, dawniej AdWords (dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek można uzyskać wyższy wynik jakości);
- wypracowanie przewagi konkurencyjnej – jest to możliwe w ciągu 6-12 miesięcy od wdrożenia właściwej strategii SEO (w konsekwencji istnieje duża szansa na to, że wyprzedzisz tzw. branżowych rywali, stając się liderem oraz autorytetem w danej dziedzinie).
Warto również wspomnieć, iż efekty pozycjonowania nadchodzą relatywnie szybko. Pierwsze rezultaty zobaczysz już po 3-4 miesiącach od pierwszych działań specjalistów. Wówczas odnotujesz dodatkowy ruch w witrynie i zainteresowanie ofertą. Około 6-12 miesięcy zajmuje specjalistom Semcore znaczące zwiększenie konwersji, co skutkuje zyskami firmy, a w konsekwencji maksymalizacją jej budżetu operacyjnego.
Ile kosztuje strona na WordPressie? – podsumowanie
Ceny za strony na WordPressie wahają się od 1 000 do 3 000 zł netto w standardowych wersjach – wyłącznie z podstawowymi dodatkami, grafikami, pluginami, wdrożeniami oraz integracjami. Jeżeli zależy Ci na pełnoprawnym rozwiązaniu z uwzględnieniem treści, dedykowanego projektu graficznego oraz Twoich sprecyzowanych wymagań – będziesz musiał dopłacić. Aby dowiedz się, ile dokładnie kosztuje wybrana strona internetowa, skontaktuj się ze specjalistami.